W I LO we Wschowie powstała pracownia Sztucznej Inteligencji
W uroczystości inaugurującej program udział wzięli przedstawiciele wschowskiego liceum – dyrektor Agata Karolczyk-Kozyra oraz nauczyciel informatyki Krzysztof Grabka. W ramach programu szkoła została wyposażona w sprzęt i oprogramowanie, które mają pomóc w nauczaniu i realizacji projektów związanych ze sztuczną inteligencją. Na zestaw przekazany liceum składają się: specjalistyczne oprogramowanie, 14 nowoczesnych laptopów, szafki do przechowywania i ładowania sprzętu, 75-calowy monitor interaktywny oraz dostęp do usług chmurowych AI.
Udział liceum ze Wschowy w programie nie byłby możliwy bez wsparcia Lubuskiego Kuratora Oświaty. Jak czytamy na facebookowej stronie internetowej szkoły: „Udział naszej szkoły w programie AI lab jest możliwy dzięki zaangażowaniu Lubuskiego Kuratora Oświaty Pana Mariusza Biniewskiego, za co serdecznie dziękujemy. To dla nas zaszczyt móc reprezentować województwo lubuskie w programie”.
I LO Wschowa w gronie sześciu szkół w Polsce
Szkoły wybrane do udziału w pilotażu obejmują różne regiony kraju. Wśród nich, oprócz „Zana”, znalazły się:
- Szkoła Podstawowa nr 23 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Toruniu,
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Niepołomicach,
- Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni,
- VI Liceum Ogólnokształcące w Białymstoku,
- Technikum im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Poniatowej.
Program Laboratoria AI
W uroczystości uczestniczyła sekretarz stanu Katarzyna Lubnauer. „Wprowadzamy nowoczesne narzędzia, aby młodzi radzili sobie w nowym, zmieniającym się świecie. Świecie, który wymaga nowych umiejętności, w tym umiejętności współpracy z technologiami sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach” - podkreśliła wiceminister.
Pilotażowy program laboratoriów AI jest wspólnym przedsięwzięciem firmy Intel, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Instytutu Badań Edukacyjnych oraz największych światowych producentów sprzętu komputerowego: Dell, HP, Lenovo i Microsoft. Projekt ma na celu wprowadzenie uczniów i nauczycieli w świat sztucznej inteligencji poprzez praktyczne wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu.
Polityka Cyfrowej Transformacji Edukacji
Zaangażowanie polskich szkół w rozwijanie kompetencji cyfrowych młodzieży jest spójne z założeniami rządowej Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji. Jak wyjaśniła Katarzyna Lubnauer: „Niedawno rząd przyjął Politykę Cyfrowej Transformacji Edukacji, dokument będący kamieniem milowym KPO. Powstał on w wyniku szerokich konsultacji z podmiotami związanymi z edukacją. Otrzymaliśmy kilka tysięcy ankiet, które wskazały, czego szkoły potrzebują w zakresie cyfryzacji. Dokument ten będzie podstawą rozwoju cyfrowego edukacji”.
Szkolenia dla nauczycieli i uczniów
Program przewiduje również szkolenia dla nauczycieli z zakresu wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji podczas pracy z uczniami. Inicjatywa ma na celu zapewnienie uniwersalnych rozwiązań, które będą mogły być wdrażane zarówno w szkołach miejskich, jak i wiejskich.
Źródło/foto: I LO Wschowa