TworzymyGłos Regionu

reklama

Goście z Azji Mniejszej u Jadwigi c.d.

Poniedziałek, 08 listopada 2010 o 13:15, autor: 0

Niedzielę, 24.10.2010r., goście z Turcji spędzili w Głogowie. Zwiedzanie zaczęliśmy od najstarszej dzielnicy Głogowa, jaką jest Ostrów Tumski. Tam wspólnie podziwialiśmy przepiękne wnętrze głogowskiej Kolegiaty i słuchaliśmy muzyki religijnej. Mieliśmy okazję zejść do podziemia i zobaczyć zachowane pozostałości kościoła romańskiego. Następnie udaliśmy się do zamku Książąt Głogowskich. Tam obejrzeliśmy wystawę na temat pochówku zmarłych w czasach średniowiecza. Potem spacerem przez most udaliśmy się na stare miasto. Z wieży podziwialiśmy przepiękne widoki Głogowa i okolic. Po męczącej wspinaczce poszliśmy na obiad. Droga powrotna prowadziła wzdłuż fosy i dawnych murów obronnych. Wieczorem tego dnia udaliśmy się wspólnie na kolację przygotowaną przez koleżankę A. Wróblewską. W poniedziałek, 25.10.2010r., nauczyciele z Turcji i z naszego gimnazjum spędzili przedpołudnie w szkole, omawiając sprawy związane z projektem. Po południu udaliśmy się do Przemęckiego Parku Krajobrazowego. Tam nasi goście mogli podziwiać polskie lasy z bogactwem flory i fauny. Ciekawe widoki na tereny leśne i jeziora mogli podziwiać z dwóch wież obserwacyjnych. Wycieczka zakończyła się kolacją w restauracji we Włoszakowicach. We wtorek, 26.10.2010r., zabraliśmy naszych gości z Turcji na wycieczkę do Wrocławia. Rozpoczęliśmy ją od spaceru po Placu Solnym, gdzie na targu pełnym kwiatów goście rozpoznali gatunki występujące także w Turcji. Następnie przeszliśmy dookoła rynku, a stamtąd udaliśmy się na Uniwersytet Wrocławski. Po drodze był czas na kupienie pamiątek z Polski. Zwiedzanie uniwersytetu zakończyliśmy wspinaczką na wieżę, z której roztacza się piękna panorama Wrocławia. Nasi goście byli nią zachwyceni. Wieczorem zaprosiliśmy naszych gości na pożegnalną kolację do restauracji Fin de Siecle w Szlichtyngowej. Jej właścicielka, pani Jolanta Denesiuk, zadbała o wszystko. Były więc wyśmienite potrawy z polskiej kuchni, ogień w kominku i niezwykłe, nastrojowe wnętrze. Środa,27.10.2010r., to dzień pożegnania. Nasi goście odlatywali we wczesnych godzinach porannych z lotniska im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu. Nie żegnaliśmy się z nimi, lecz powiedzieliśmy sobie :” do zobaczenia”. [gallery link="file"]