TworzymyGłos Regionu

reklama

Gimnazjum nr 1: Dwujęzyczność – klucz do całego świata

Środa, 16 października 2013 o 09:58, autor: 30
Gimnazjum nr 1: Dwujęzyczność – klucz do całego świata

Niewątpliwie każdy z nas lubi podróżować. Europa, Ameryka, Azja są na wyciągnięcie ręki. By móc korzystać z tego co oferuje nam świat istotne jest posługiwanie się językiem obcym. Zatem warto uczyć się języków by być w stanie komunikować się z każdym, a także poznawać kulturę innych narodów

Celem nauczania dwujęzycznego jest zapewnienie uczniom możliwości opanowania języka angielskiego na bardzo wysokim poziomie. Dwujęzyczność daje szansę na dostanie się do liceum dwujęzycznego, na zdanie matury międzynarodowej, która stanowi klucz do uczelni zagranicznych. By wyjść naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz młodzieży, wschowskie gimnazjum w 2009 roku stworzyło oddziały dwujęzyczne. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że gimnazjum od września 2013 zmieniło nazwę na Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Królowej Jadwigi. Obecna oferta szkoły daje status szkoły z przyszłością, ponieważ przygotowuje do nauki na wysokim poziomie kształcenia. Klasy dwujęzyczne cieszą się wielką popularnością. Ważne jest by pamiętać, że dwujęzyczność- to nie nauka dwóch języków obcych, ale nauczanie w dwóch językach, w języku polskim i w języku obcym nowożytnym (w języku angielskim). W Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi biologia oraz geografia nauczane są dwutorowo tj. w języku polskim i w języku angielskim. Aby było to możliwe nauczanie języka angielskiego w gimnazjum zostało zaplanowane w wymiarze 6 godzin tygodniowo. Poza tym uczniowie realizują program pozostałych przedmiotów, tak jak uczniowie innych klas. Misją Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi jest kształcenie, które daje szansę na pełen rozwój zdolności uczniów. Dwujęzyczność stanowi klucz do przyszłości, gdyż pomaga likwidować bariery w posługiwaniu się językiem angielskim oraz ułatwia swobodne i naturalnie posługiwanie się tym języku w różnych sytuacjach. (Paulina Zawadzka/foto: gim1)
REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (30)

avatar

avatar
~anglista
16.10.2013 20:11

Nauczyciele pozdawali FCE na B (bo to daje im uprawnienia do uczenia w dwujęzycznych klasach, a jest to poziom niższy niż rozszerzona matura), ledwo potrafią się wysłowić, wprowadzają kilka słówek po angielsku ze swojej dziedziny i nazywają to dwujęzycznością i prestiżem dla szkoły. I tak płaci się większe pieniążki komuś, kto Cię nie nauczy a wręcz zaszkodzi Twojej poprawnej wymowie, której ktoś nie po studiach filologicznych poprawnej mieć nie może..

avatar
~^^surprised
16.10.2013 22:52

to mnie zadziwia - dlaczego absolwenci szkoły nie mają nawet nigdzie wpisanej na świadectwie informacji o tym , że ukończyli naukę w klasie dwujęzycznej??? chyba niektórym osobom wizje, marzenia i fikcja mylą się z rzeczywistością.

avatar
~
17.10.2013 09:40

mało osób wie, ze w gimnajum nr 1 nauczyciele po filologii angielskiej robią studia podyplomowe z biologii, historii. Nie można wszystkich mierzyć tą samą miarą.

avatar
~E.Przygoda
17.10.2013 14:39

"Dwujęzyczność daje szansę na dostanie się do liceum dwujęzycznego, na zdanie matury międzynarodowej, która stanowi klucz do uczelni zagranicznych." Oczywiście nie tylko dwujęzyczność daje tę szansę i nie tylko międzynarodowa matura stanowi klucz do uczelni zagranicznych. W zjednoczonej Europie i na całym świecie honoruje się polską maturę, więc nie matura międzynarodowa stanowi klucz do uczelni zagranicznych, które niestety często nie grzeszą poziomem!!! Kluczem do sukcesu jest wysoki wynik egzaminów zewnętrznych. Absolwenci wschowskiego liceum studiują również na uniwersytetach w USA i wielu krajach europejskich, ale przede wszystkim wybierają renomowane polskie uczelnie. Nie potrzebna jest wiec teraz matura międzynarodowa, a dwujęzyczność może pomóc w uzyskaniu wyższego wyniku z języka obcego. Uprzejmie proszę o przekazywanie rzetelnych informacji.

avatar
~Absolwent
17.10.2013 16:11

Szkoda naszego liceum.Szkoda że dla dyrekcji LO i wschowskiego "establish-mętu" wazne są tylko PR i statystyki.Porównajcie ilu mamy profesorów i pracowników naukowych wiodących uczelni w kraju spośród absolwentów LO do roku 2000- a ilu mamy nawet ,tylko doktorantów z absolwentów po 2000 roku.Żal że tak obniżył się poziom naszego liceum.Nie pomoże tu zmiana nazwy na dwujęzyczne ani nawet na trzyjęzyczne .Dziś dwujęzyczność to standard a nie powód do wypisywania tego na sztandarach. Dyrekcji do zastanowienia; czemu większośc najlepszych absolwentów gimnazjów wybiera jednak LESZNO "jedynkę" i "dwójkę"? Niestety 'TAKA GMINA"

avatar
~do E. Przygoda
17.10.2013 18:28

Ja również uprzejmie prosze o przekazywanie rzetelnych informacji. Jestem matką ucznia waszej szkoły i niestety - mam coraz gorsze o niej zdanie. Zachowanie - wiele pozostawia do życzenia, merytoryczne przygotowanie niektórych nauczycieli - także nie najlepsze. Zachwalano tę szkołę jako najlepszą w wynikach egzaminów, ale same liczby - pani dyrektor - to nie wszystko.Po wielu godzinach nauki języka (ocena bardzo dobra) nauczycielka anglistka z leszczyńskiego liceum stwierdziła poziom dostateczny. Z niemieckim - to u pani R. - tragedia. Ja umiem więcej (też ma bardzo dobry). Moje dziecko nie myśli tu zostać - i w pełni popieram jego decyzję. nie o oceny tu chodzi - a o faktyczną wiedzę i umiejętności. CZAS ZMIENIĆ MYŚLENIE!!!

avatar
~slava
17.10.2013 21:53

No cóż moi znajomi poszli po 1/3 do LO I i II w Lesznie, oraz we Wschowie. Niestety nawet ci, którzy ciągneli się w ogonie językowym w leszczyńskich liceach władali językami dużo lepiej niż najlepsi ze wschowskiego ogólniaka. O przedmiotach typu matematyka nawet nie wspomnę. To smutne, ale różnicę widać jak na dłoni i nie bez powodu od kilkunastu lat wielu dobrych uczniów odpływa do Leszna.

avatar
~mama
17.10.2013 22:34

Mam wrażenie, ze nie wszyscy piszący tutaj wiedza o czym sie wypowiadaja. Tu nie chodzi o gimnazjum w ogolniaku, tylko o gimnazjum nr I przy ul. Kopernika.

avatar
~E.Przygoda
18.10.2013 08:42

Chętnie poprowadzę dialog z Państwem, proszę tylko o ujawnienie się, ja mam odwagę podpisać się własnym nazwiskiem. Każda informacja o szkole jest dla mnie bardzo cenna(również ta gorzka), ponieważ wykorzystana zostanie w celu poprawienia jakości. Pozdrawiam Wszystkich.

avatar
~
18.10.2013 10:32

Artykuł jest odnośnie dwujęzyczności. Nie miał na celu doprowadzić do "osądzania" szkół

avatar
~
18.10.2013 19:33

Gimnazjum nr 1 przy ul. Kopernika 7 jest NAJLEPSZE!!!

avatar
~ja_ja
18.10.2013 20:42

Dwujęzyczność, dwujęzyczność, a młodzież pop polsku nie potrafi się dobrze wypowiadać, zarówno w mowie jak i w piśmie.

avatar
~mali_migdali
18.10.2013 20:49

Szkoda, że pani Przygoda nie powie, że te "świetne" wyniki są z matury na poziomie podstawowym. Nikt, albo prawie nikt, nie podchodzi do rozszerzenia. Ciekawe jakie będą wyniki, gdy każdy uczeń będzie musiał zdawać jakiś przedmiot na poziomie rozszerzonym. Każdy wie, że na dobrą, renomowaną uczelnię przyjmują tylko z maturą rozszerzoną. A tak poza tym, absolwenci liceum może i studiują w USA, ale nie dlatego, że mieli wybitne osiągnięcia naukowe, ale, że mieli osiągnięcia sportowe (biegi). A w tym nie pomogło liceum, ale treningi w "Błękitnych" Osowa Sień. Pani dyrektor, proszę sobie nie przywłaszczać cudzych sukcesów!!!

avatar
~Klaun Szyderca
18.10.2013 22:36

Gimnazjum nr 1 było owszem najlepsze,ale wtedy kiedy jeszcze było podstawówką nr 3 a dyrektorką była Maria Genstwa (a później Pani Oliwa). Tylko pewnie mało kto jeszcze tamte czasy pamięta.

avatar
~uczeń
19.10.2013 01:12

wpis o gimnazjum jedynce a lud wschowski czytać nie umie i hejtuje na LO czy tam gimnazjum językowe, świetnie :)

avatar
~mali_migdali
19.10.2013 01:44

I jeszcze jedna rzecz. Żeby zrobić studia podyplomowe z biologii trzeba: "II. Wymagania wstępne: dyplom studiów I albo II stopnia w zakresie nauk biologicznych, rolniczych, leśnych, weterynaryjnych, medycznych, ochrona środowiska, edukacji ekologicznej, pedagogiki, psychologii lub wychowania fizycznego" Cytat ze strony jednej z wyższych uczelni. Gdzie tu jest filologia angielska?

avatar
~karo
19.10.2013 13:08

Ad. Uczeń: Tak,masz rację.Powiem więcej.....Trudno mi zrozumieć dlaczego Ludzie próbują "wrzucić granat" do najlepszych szkół we Wschowie. Wiem o czym mówię.Dlaczego????? Ano dlatego ,że moje dzieciaki uczyły się w obu tych szkołach. Wcześniej były w innych. Przeniosłem...... i była to dobra decyzja.W tym "maciupcim" Gimnazjum mój " knąbrny Dyzio" poznał podstawy angielskiego(dziś handluje z anglikiem,chińczykiem elektronicznymi "rupieciami". Wiadomo,troszkę musiał popracować "solo",ale podstawy miał.Co jest ciekawe w gimnazjum lubił matematykę,niestety w LO zniechęcił się do niej.Nie wiem skutkiem czego. Ot... może dlatego ,że nie trafił do klasy Pana K..... Nie wiem. Ale myślę sobie , że "jazgot" na, te dwie najlepsze szkoły w naszym mieście trąci złą wolą.

avatar
~do karo
19.10.2013 17:59

Jako matka ucznia tej szkoły nie uważam, że ktoś tu wrzuca granaty. Moje dziecko też lubiło matematykę, niestety - teraz wstając po godzinie jej odrabiania (dodam, że matma to był jego konik) - narzeka i komentuje, że znowu na lekcji nic nie zrobią, bo pani nawet tego nie zdąży sprawdzić:( Może czas wreszcie zauważyć, że nauczyciel z podstawówki niekoniecznie musi umieć uczyć starsze dzieci!!!Przykro mi patrzeć, jak ilością zniechęca - a nie zachęca się dzieci do ćwiczenia swych umiejętności. Może to była kiedyś wspaniała szkoła - nie chcę absolutnie podważać Pana/ Pani zdania - nie wiem, bo sama kończyłam szkołę w innym mieście. Jednak obserwując i rozmawiając często z dzieckiem - mam niestety coraz częściej myślenie o LO, że to przerost formy nad treścią:(

avatar
~go
19.10.2013 19:52

Niestety obawiam się, że wszyscy przeceniacie możliwość szkoły. Rodzice chcą by szkoła, kościół, dom kultury wychowywał ich dzieci, a oni je nakarmią i odzieją. Ja uczyłam się w tzw. średnim liceum a moje przyjaciółki w renomowanych. Dzisiaj to ja mam wyższe wykształcenie i satysfakcje z pracy one tylko wyższe. Wszystko co ma zawdzięczam sobie i tylko sobie i mojej nad sobą pracy. szkoła była tylko środkiem do odciągnięcia celu tyle.

avatar
~do go
19.10.2013 21:28

Oczywiście, że szkoła jest tylko środkiem do osiągnięcia celu, ale chciałabym, aby nie zniechęcała mojego dziecka do edukacji. Ja nie chcę, aby moje dzieci wychowywała szkoła czy już broń Boze!!! kościół, robię to sama i czerpie z tego satysfakcję. Ale ie może byc tak, że szkoła zniechęca do tego, do czego ma zachęcać!!!

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl