Cichy marketing
Jednym z głównych zadań, jakie posiadają smycze reklamowe czy długopisy jest cichy marketing. Ażeby był on skuteczny, konieczne jest rozdawanie klientom oraz osobom potencjalnie zainteresowanym usługami danej firmy gadżetów reklamowych. Jeśli klient zabiera z siedziby banku, czy też ze sklepu długopisy reklamowe z logo danej instytucji, tworzy niejako cichy marketing. Z dużą dozą prawdopodobieństwa nie tylko on będzie korzystał z danego gadżetu, a przynajmniej ktoś inny również go zobaczy. Tym samym, logo i nazwa firmy dotrą do szerszego grona odbiorców. Być może nie sprawi to, że dana osoba od razu skieruje się do placówki danej instytucji. Niemniej jednak, będzie już z nią nieco zaznajomiona, dlatego przy wyborze pomiędzy firmami z tej samej branży prawdopodobnie wybierze tę, której logo już poznała. Ponadto, gadżety reklamowe mogą sprowokować dyskusję, w której klient przedstawi znajomemu, czy komuś z rodziny daną firmę.
Wpływ na postrzeganie firmy
Z pewnością gadżety reklamowe warto rozdawać również po to, aby mieć wpływ na postrzeganie firmy przez klientów. Każdy klient lepiej postrzega instytucję, która coś mu podarowała, nawet jeśli nie jest to nic wielkiego. Otrzymanie smyczy reklamowej, czy długopisu automatycznie skutkuje więc większym docenieniem danej spółki. Oczywiście, im droższe gadżety reklamowe, tym lepiej świadczy to o danej firmie. Niemniej jednak, nie warto przesadzać z inwestycją w gadżety reklamowe. Smycze reklamowe czy wspominane wielokrotnie długopisy reklamowe zdają się być wystarczające. Ważniejszą funkcją gadżetów reklamowych jest bowiem cichy marketing, dla którego wystarczające są tak niewielkie i tanie przedmioty. Najważniejsza jest nie tyle ich wartość, co raczej użyteczność gadżetów, ażeby klient faktycznie z nich korzystał.
Gadżety reklamowe dla pracowników
Rozdawanie gadżetów reklamowych nie jest jedyną formą marketingu z ich wykorzystaniem. Warto również, aby czasami wykorzystywali je również pracownicy firmy lub jej przedstawiciele. Przykładowo, koszulki, smycze, czy parasole reklamowe przydają się podczas targów handlowych. Sprawiają, że goście targów nie mogą po prostu nie zauważyć logo danej firmy. Ponadto, niektóre gadżety reklamowe przydają się również osobom reklamującym daną firmę chociażby poprzez rozdawanie ulotek. Duże parasole reklamowe w rękach ulotkarzy to darmowa reklama w przestrzeni publicznej.
O czym pamiętać zamawiając gadżety reklamowe?
Wszelkie gadżety powinny posiadać kilka ważnych cech. Jak już wcześniej wspomniano, przede wszystkim muszą być użyteczne, stąd tak popularne są choćby długopisy reklamowe. Ważna jest również stosunkowo niska cena. Należy także pamiętać o tym, aby na gadżetach reklamowych dobrze widoczne były logo oraz nazwa firmy. Autor: Daicon Sp. z o.o. Sp. k. UL. OKONIOWA 9 /66 91-498 ŁÓDŹ, Polska NIP: 7262552678 Strona WWW: https://gadzety-reklamowe.com/