Artykuł sponsorowany
Google Ads czy pozycjonowanie stron? Na jaki kanał reklamowy warto się zdecydować w pierwszej kolejności? Otóż zawsze można postawić na oba wspomniane wyżej rozwiązania i skutecznie je ze sobą połączyć. Czy da się to zrobić? Oczywiście, ale właścicielom stron i sklepów internetowych potrzebna będzie pomoc ze strony wykwalifikowanych specjalistów.
Reklama Google Ads oraz profesjonalne pozycjonowanie pomagają osiągnąć ten sam cel, ale zupełnie inną drogą. Kampania Google Ads zapewnia szybsze efekty, natomiast pozycjonowanie stron wymaga cierpliwości. Te kanały reklamowe różnią się od siebie przede wszystkim tym, iż Google Ads bazuje na płatnych wynikach wyszukiwania, a pozycjonowanie na organicznych.
Kampanie Google Ads są tworzone w taki sposób, aby zagwarantować inwestorom sprawne uzyskanie czołowych pozycji na konkretne frazy kluczowe w płatnych wynikach wyszukiwania. Co najważniejsze, efekty takiej kampanii można bardzo łatwo zmierzyć i jeśli tylko zajdzie taka potrzeba, nanosi się w niej niezbędne poprawki. Pozycjonowanie to z kolei stabilny ruch, na który trzeba jednak trochę poczekać. Chodzi oczywiście o ruch organiczny, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych klientów. Dlaczego jeszcze warto zdecydować się na połączenie reklam Google Ads i pozycjonowania? Oto największe zalety takiej synergii:
Nie da się ukryć, że kampania reklamowa Google Ads ma największy sens wtedy, gdy jest połączona z pozycjonowaniem. Najpierw wypada jednak zadbać o to, aby kampanie reklamowe Google Ads wraz z pozycjonowaniem stron www były realizowane na wysokim poziomie.