Google Ads czy pozycjonowanie? Nie trzeba wybierać, lepiej łączyć
Reklama Google Ads oraz profesjonalne pozycjonowanie pomagają osiągnąć ten sam cel, ale zupełnie inną drogą. Kampania Google Ads zapewnia szybsze efekty, natomiast pozycjonowanie stron wymaga cierpliwości. Te kanały reklamowe różnią się od siebie przede wszystkim tym, iż Google Ads bazuje na płatnych wynikach wyszukiwania, a pozycjonowanie na organicznych.
Co przemawia za połączeniem reklam Google Ads i pozycjonowania stron www? Zalety, których nie należy bagatelizować
Kampanie Google Ads są tworzone w taki sposób, aby zagwarantować inwestorom sprawne uzyskanie czołowych pozycji na konkretne frazy kluczowe w płatnych wynikach wyszukiwania. Co najważniejsze, efekty takiej kampanii można bardzo łatwo zmierzyć i jeśli tylko zajdzie taka potrzeba, nanosi się w niej niezbędne poprawki. Pozycjonowanie to z kolei stabilny ruch, na który trzeba jednak trochę poczekać. Chodzi oczywiście o ruch organiczny, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych klientów. Dlaczego jeszcze warto zdecydować się na połączenie reklam Google Ads i pozycjonowania? Oto największe zalety takiej synergii:
- oba kanały reklamowe doskonale się uzupełniają, a bazowanie na jednym sprawia, że e-biznes nie rozwinie się tak, jak życzyłby sobie tego właściciel,
- wymiana danych pomiędzy prowadzonymi kampaniami Google Ads oraz pozycjonowaniem stron www,
- optymalizacja sprzedaży i witryny internetowej,
- łatwe monitorowanie efektów uruchomionych kampanii.
Nie da się ukryć, że kampania reklamowa Google Ads ma największy sens wtedy, gdy jest połączona z pozycjonowaniem. Najpierw wypada jednak zadbać o to, aby kampanie reklamowe Google Ads wraz z pozycjonowaniem stron www były realizowane na wysokim poziomie.