Z badań wynika, że tylko 10% wszystkich stron w sieci, są tworzone też w wersji mobilnej. Nawet te nowe, które wydawać by się mogło, z założenia powinny być tak robione, nie do końca spełniają normy. Może to się niestety negatywnie odbijać na firmie, która chce mieć swoją witrynę w sieci. Dlaczego? Wystarczy poczytać o naszych argumentach.
O co chodzi w mobilności stron internetowych?
Pierwszym pytaniem, po poznaniu skróconej definicji mobilności stron www jest pytanie – ale po co nam to? Zapewne nie raz szukaliśmy czegoś w sieci poprzez telefon czy tablet – czy to informacji o firmie, ceny za produkt czy numeru telefonu do jakiegoś wykonawcy. Ile to irytacji wylewamy, gdy na małym ekranie nie jesteśmy w stanie kliknąć w milion okienek i wybrać odpowiednią opcję. Co wtedy robimy? Zamykamy stronę i szukamy takiej, która jest łatwiejsza w nawigacji. Tutaj jest cała prawda! Mobilne strony są w pełni dostosowane do każdego ekranu urządzenia mobilnego. Czy to małe ekrany BlackBerry, duże od Samsunga czy iPhona czy nawet tabletowe, które są niewiele mniejsze od netbooków. Na każdym z tych urządzeń, nie będziemy mieć problemu z kliknięciem we właściwe miejsce, nic nie będzie się przesuwać, odskakiwać czy nie wyświetlać poprawnie. To zwiększa oczywiście atrakcyjność strony internetowej i ułatwia nawigację każdemu, kto na nią wejdzie ze swojego telefonu czy tabletu. Zatrzymujemy w ten sposób oglądającego i mamy większą szansę na to, że dokona on zakupu (lub zapozna się z usługą) z tego narzędzia. Ryzykując to, żeby zrobił zakup przez komputer możemy dużo stracić. Potencjalny klient po drodze może znaleźć inne propozycje lub po prostu.. zapomni.
Nawet Google nagradza strony mobilne
Kolejnym argumentem za mobilnymi stronami internetowymi jest ich widoczność w Google. Już w 2016 roku gigant rynkowy postawił warunki każdemu, kto posiada swoją stronę – musi być dostępna w wersji mobilnej. I te, które spełniały ten jeden, w sumie drobny warunek, miały ułatwienia w pozycjonowaniu swojego miejsca w wyszukiwarce, Google wypychało ją wręcz do góry. Każda, która nie była dostępna w mobilnej wersji, dostawała blokady i utrudnienia i nawet firmy pozycjonerskie miały trudny orzech do zgryzienia przy ustawianiu lepszej widoczności. Dlatego jak widać – warto zainwestować w taką właśnie stronę!
Media Click
ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Strona WWW: oferta firmy MediaClick.pl