TworzymyGłos Regionu

reklama

Danuta Patalas unieważnia przetarg na budowę ścieżki rowerowej do Lginia

Środa, 30 sierpnia 2017 o 09:49, aktualizacja Wtorek, 05 września 2017 o 09:46, autor: 28
Danuta Patalas unieważnia przetarg na budowę ścieżki rowerowej do Lginia

Burmistrz Miasta i Gminy Wschowa Danuta Patalas unieważniła przetarg na budowę pierwszych dwóch etapów ścieżki rowerowej do Lginia. Powodem unieważnienia są błędy formalne w umowie dzierżawy gruntu zawartej pomiędzy Lasami Państwowymi a Gminą Wschowa.

Jak informowaliśmy do przetargu na realizację budowy pierwszych dwóch etapów ścieżki rowerowej do Lginia stanęły cztery podmioty, z tym jeden  Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego Sp. z.o.o. z Głogowa zaoferowało cenę, która spełniała możliwości finansowe gminy Wschowa. W pierwszych dwóch etapach przetarg zakładał powstanie ponad 1,5 km ścieżki rowerowej, od drogi na Nowe Ogrody do Nowej Wsi. Pierwsze 700 metrów ścieżki będzie miało nawierzchnie asfaltową, kolejna część mineralną. Dzisiaj, tj. 30 sierpnia, burmistrz Miasta i Gminy Wschowa Danuta Patalas unieważniła jednak postępowanie przetargowe. Jak czytamy w uzasadnieniu powodem unieważnienia jest brak możliwości realizacji zadania. Wszystko przez błędy w umowie dzierżawy gruntu pod ścieżkę zawartej pomiędzy Skarbem Państwa - Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe Nadleśnictwo Włoszakowice a gminą Wschowa w dniu 13 lipca tego roku. Umowa ta uniemożliwiała budowę ścieżki rowerowej zgodnie z projektem budowlanym jaki zatwierdziło Starostwo Powiatowe we Wschowie, wydając decyzję nr 218/2017 21 lipca. W związku z tym gmina i Lasy Państwowe rozwiązały umowę dzierżawy za porozumieniem stron, a co za tym idzie nie ma możliwości prowadzenia inwestycji. Na razie nie wiadomo czy zostanie zawarta nowa umowa i ogłoszony nowy przetarg.

(red.)

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (28)

avatar

avatar
~Adaś
30.08.2017 11:01

Wychodzi olbrzymi brak kompetencji pracowników UMiG Wschowa , chyba już otwarcie można mówić , że łącznie z burmistrzami. Nie załatwia się środków z EU bo są za "trudne" , ostatnio, blamaż z WBO a teraz żle zawarta umowa dzierżawna, z jasnym celem budowy ścieżki rowerowej lecz ALP nie wyraża na to zgody ? Przecież to "świeża" umowa i już jest wadliwa, już jest "zdechłym psem" ...... zadam pytanie , ........za Wy Państwo bierzecie sowite wypłaty ? Ja i wielu mieszkańców tego miasta musimy jasno i wyrażnie Wam powiedzieć i okazać , że obecna kadencja rządząca należy do poniżej średniej. Pan Grabka nie był wolny od błędów ale była ranga wartości , merytoryczność i należyta kindersztuba ...... teraz obowiązuje nonszalancja i cierpkość w oczekiwaniu kiedy nastąpi Wasz "koniec" . Adaś

avatar
~do Adaśia
30.08.2017 11:31

Panie Adaś to prawda co napisałeś ale nie doceniasz burmistrz . Ona nie chce śledztwa i węszenia , dlaczego wygrała właśnie firma z Głogowa gdyby organa państwowe dobrały się do tych z ratusza w sprawie ujawniania danych osobowych . Teraz oni czują że sprawa zrobi się rozwojowa i lepiej dla nich jest odwołanie właśnie tego przetargu .

avatar
~Wyborca
30.08.2017 11:39

Atmosfera gęstnieje , czy prokuratura jest już w ratuszu , czy ktoś ma wiedzę ?

avatar
~Witek
30.08.2017 11:45

Mamy już aferę z danymi osobowymi a dalej w tle byłaby afera z firmą z Głogowa . Czy ta burmistrz nie jest jasnowidzem ? że odwołuje już wygrany przetarg przez firmę z Głogowa ? . Wygląda na to że tam nie tylko pracują nieudaczniki życiowe ale ludzie o lepkich rekach z długimi nosami jak Pinokio . Ja myślę że to jeszcze nie ostatnia afera w ich wykonaniu , bo jak widać ciągle coś im nie pasuje .

avatar
~rowerzysta
30.08.2017 11:46

A może warto sprawdzić kiedy była zawarta ta umowa? Która władza popełniła błędy? Bo to bardzo istotne.

avatar
~qaz
30.08.2017 13:36

Wyraźnie w artykule jest napisane, że umowę Nadleśnictwo-Gmina podpisano 13 lipca tego roku, więc chyba aktualne władze

avatar
~ciekawski
30.08.2017 11:50

A tak swoją drogą czy to nie dziwne że firmy z Głogowa za często wygrywają przetargi we Wschowie pod rządami Patalas i naczelnika Przybylskiego który jest akurat mieszkańcem Głogowa . A może to jest przypadek i nie ma związku z tymi przetargami .

avatar
~wschowianin
30.08.2017 12:41

Pani burmistrz a kto sprawdzał te umowy pod względem formalnym , czy nie czasem ci dwaj " mecenasi " z kancelarii z Wrocławia ? . A co do doktora to już poprzedni burmistrz poznał się na nim i podziękował jemu za " solidnie wykonywaną pracę " . Niech pani wyciągnie wnioski z całej jego " solidnej pracy " i tym razem podejmie ostateczną decyzję bo ten gość utopi panią i tylko panią w tym waszym szambie . Pani doskonale wie co ten pani zastępca myśli cały czas . Jeżeli pani to zostawi tak bez wyciągania wniosków to zapewne będzie pani wielką przegraną w tym ratuszu a doktor wyjedzie na pani plecach jako zwycięzca i obrońca prawa . Przecież jeszcze do końca waszej kadencji jest tyle czasu że knowania i kopanie dołków doktorek opanuje w sposób perfekcyjny i zapewne nie raz jeszcze zastosuje .

avatar
~Buu
30.08.2017 13:35

No tak robić imprezy z nadlesnictwem w innym województwie to można (koczury) ale umowy na ścieżkę pod własnym nosem to już nie można ... patologia

avatar
~Krysia
30.08.2017 13:37

Nie uważam za rozsądne pastwić się nad Panią Burmistrz. Coś nie grało i zatrzymała wadliwą sprawę. A więc postąpiła słusznie . Jeśli mogę sobie przeanalizować całą sprawę od strony: ja na miejscu Pani Burmistrz, to przede wszystkim zastanowiłabym się, za co płacę prawnikom , którzy parafowali te dokumenty, oraz za co płacę pracownikom, którzy przygotowywali mi te umowy pod względem merytorycznym . Czy oni popełnili gafy celowo, czy nie, jest mi to obojętne, gdyż nie mam dowodów na udowodnienie ewentualnej celowości. A więc skupiłabym się na albo motywacji pracowników albo na ich wymianie na lepszych. Jak mechanik zatrudni np. lakiernika a ten lakiernik pomaluje autko, które po deszczu wróci do pierwotnego koloru to co robi mechanik ? Poprawi błąd lub odda pieniążki, następnie obciąży kosztami pracownika albo wywali na zbity pysk .

avatar
~SN
30.08.2017 13:52

Dokładnie. Przecież my po prostu chcemy aby ktoś zaczął w końcu za takie błędy odpowiadać.

avatar
~do Krysi
31.08.2017 13:01

Jak burmistrz miałaby się skupiać tylko i wyłącznie na analizowaniu tego o czym piszesz to po pierwsze czasu by zabrakło bo szybciej jej kadencja minie , po drugie włosów zabrakło by jej od tych błędów formalnych i merytorycznych , a po trzecie trzeba się znać na tych analizach a tutaj wychodzi bardzo cienka wiedza tak podstawowa z ekonomii jak i z samorządności . Ci swoi są ciemni jak tabaka w rogu i nic nie da ich kontrola , oni wymagają ciągłego i podstawowego szkolenia i w większości są odporni na wiedzę , to są ludzie ustawieni przez życie tylko z roszczeniową postawą a tacy są niereformowalni . Ich głównym celem jest wyciąganie kasy ile tylko się da a w zamian mają jeszcze tylko pretensje do wszystkich o wszystko . Pamiętaj że na każde zapytanie zawsze mają ze sto wymówek i wszystkie trafne .

avatar
~Buu
30.08.2017 13:38

A kto odpowie za wydane pieniadze projekty geodeci wyciete drzewa

avatar
~mieszkaniec
30.08.2017 16:01

Usuń się kobieto z tego urzędu wraz z tymi nieudacznikami i oszczędź wstydu miastu i urzędowi . Do szkoły proponuję i to dobrej szkoły . Ci dwaj pseudo prawnicy też nie douczeni nie mówiąc o pojęciu ekonomii w praktyce . Gdzie oni się zwąchali żeby tak zawalać każdy temat ale patrząc na nich na sesjach tak we Wschowie i Szlichtyngowej widać " rozum w ich twarzach " . Dosyć cyrku za nasze pieniądze a efekty mizerne i coraz większe afery . Ile to jeszcze ma trwać a stabilizacji nie widać a prawdziwe kłopoty dopiero nadciągają .

avatar
~O...
30.08.2017 17:40

O...jest pani burmistrz i nawet zabiera głos .

avatar
~mieszkaniec
30.08.2017 22:54

ona razem z kokorniakiem sie nadaje ten wyrzuca kasę a ta blokuje budowy

avatar
~Mat
30.08.2017 23:43

Ktoś sabotuje działania urzędu! Od początku, na każdym kroku jak tylko może....

avatar
~zawiedziony
31.08.2017 08:14

Taczki dla Pani Patalas . Szykujemy taczki, dopiero będzie wstyd na cała Polskę ale jak nie można inaczej........

avatar
~śledzący rozwój sytuacji w ratuszu
31.08.2017 09:47

Ciekawi mnie jedno , jak ci pseudo prawnicy będą się tłumaczyć z takiego szkolnego błędu jaki ciągle popełniają . Zapewne powiedzą że umowa była sprawdzona pod względem formalnym i merytorycznym . Czy aby skutecznie czy tylko po łebkach . Za taką kasę jaką oni pobierają w ratuszu S.K i Szlichtyngowej w urzędzie to opłaca się dać zlecenie jednorazowe dla kancelarii w Lesznie . Zapewne owa kancelaria zrobiłaby to taniej i poprawnie . Zresztą poziom tych " mecenasów " zatrudnionych w ratuszu jest bardzo słaby co świadczy o przegranych procesach z pracownikami tak S.K , ratusza wschowskiego i ratusza w Szlichtyngowej . A procesy jeszcze trwają do dziś i końca nie widać . Widać wyraźnie że owi " mecenasi pogodzili się z przegraną wszystkich procesów ale żeby nie wyglądało to głupio tak dla nich i urzędu idą na przedłużanie rozpraw ile się tylko da . Tacy to mocni ci dwaj " mecenasi . Za poprzednika był tylko jeden prawnik i wszystko ogarniał za ułamek tego wynagrodzenia którą pobierają obecni " prawnicy " . Pani burmistrz gdzie tu sens a gdzie logika ,ani to oszczędnie ani praktycznie ? . O pismach pisanych przez nich nie wspomnę bo wypadało by pisać i pisać a i tak nic to nie da bo z zająca lisa nie zrobisz .

avatar
~misio
31.08.2017 09:58

" Kochana władzo " , a kiedy wy coś poprawnie bez błędów napisaliście . Zawsze jest coś nie tak , a to brak numeru wpłynięcia pisma , a to błędna data wpłynięcia , a to błędne dane itp . Tak na poważnie zacznijcie od pisania poprawnych pism urzędowych wychodzących z tego ratusza . Wygląda to na niedouczonych tych ludzi co wysyłają owe pisma . A pani ponoć pisać umie i kiedyś była nauczycielką co prawda od przyrody ale jednak . Wygląda na to że pani podpisując pisma nie czyta tego co podpisuje lub podpisuje przed napisaniem pisma .

avatar
~pysio
31.08.2017 11:04

Od pisania pism jak i sporządzanie wszelkiego typu spraw jest personel, który jak widać nadaje się do pracy hm nie wiem gdzie bo szkoda byłoby takich gdziekolwiek polecić.

avatar
~do pysio
31.08.2017 13:07

A dlaczego stary personel zwolniła i zatrudniła nowy swój personel . Pisma wychodzące z ratusza podpisuje burmistrz czy nie podpisuje i błędów nie widzi ? . Co nie chce nawet jej się przeczytać tych bzdur co podpisuje a potem wysyłają petentom . Kto niby ma odpowiadać za pracę całego personelu , nie czasami burmistrz ? .

avatar
~do~do Krysi
31.08.2017 20:42

W każdym razie nie funkcjonuje ten organizm jak trzeba. Współczuję, szefowej, bo to dramat jest , jak nie można zdyscyplinować osoby odpowiedzialne za dane działy. W każdym razie cofnięta umowa świadczy o odpowiedzialności Pani burmistrz. Nie przymyka oczu na lipe.

avatar
~Marek
01.09.2017 10:35

Jak nie można zdyscyplinować? Ma to oznaczać, że Pani Burmistrz nie ma władzy nad swoimi pracownikami? Znaczy się - nie panuje nad urzędem? Odpowiedzialność nie polega na cofnięciu bubla. Odpowiedzialność jest wtedy, gdy bubla się nie wypuszcza. To, że umowa została cofnięta jest tylko wynikiem predykcji efektów jej podpisania i zdrowego rozsądku.

avatar
~do~Marek
01.09.2017 15:21

Czy ja wiem , czy tak do końca masz rację . Jeśli każda decyzja rodzi buble to owszem , zgodzę się z tym .

avatar
~xxx
01.09.2017 19:03

Po pierwsze-za poprzednika było 3 prawników a nie jeden, po drugie: "kindersztuba" za Grabki,,,haha... wolne zżarty, po trzecie: za ludzi pracujących po jednej ze stron drugiego piętra ratusza obecnie odpowiada i nadzoru...zastępca (prze jakiś czas był sławetny supernaczelnik z Kargowej).

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl