Zdjęcia packshotowe – czym są i jakie są ich rodzaje?
Packshot to określenie profesjonalnego zdjęcia produktu w formie statycznej. Najczęściej umieszczone jest ono na białym tle, choć jego kolor można oczywiście zmienić, dostosowując go do chociażby potrzeb klienta. Tego typu fotografie przedstawiają produkt w całej jego okazałości.
Zdjęcia packshotowe mogą różnić się między sobą sposobem ich wykonania. W przypadku obrazu nieruchomego bardzo ważne jest, aby fotografia odwzorowywała jak najrzetelniej dany produkt. Na zdjęciu musi ukazać się cały przedmiot, a nie jedynie jego fragment. Klient powinien mieć możliwość zobaczenia każdego, nawet najmniejszego detalu promowanej rzeczy. Dlatego w przypadku tego typu fotografii najważniejszym czynnikiem jest oświetlenie, bo to jego odpowiedni dobór pozwala wydobyć z produktu to, co jest w nim najpiękniejsze i najlepsze. Poza tym przedmiot na zdjęciu powinien być wyraźny, zaś tło tak dobrane, aby promowany produkt przyciągał uwagę klientów.
Istnieje również możliwość wykonania tzw. interaktywnych packshotów, na których promowany produkt jest przedstawiony w postaci zdjęć 3D bądź zdjęć obrotowych. Przy tego typu fotografii produktowej wykonuje się sekwencję ujęć, w celu przedstawienia produktu z każdej strony. Następnie zdjęcia te składane są w jedną prezentację. Takie interaktywne zdjęcia są niezwykle atrakcyjne i wzbudzają duże zainteresowanie, dlatego cieszą się dużą popularnością. Poza tym pozwalają nawet najprostszy produkt zaprezentować w taki sposób, że będzie on wyjątkowo atrakcyjny dla klienta.
Gdzie najczęściej wykorzystuje się packshoty?
Packshoty są gównie narzędziem marketingowym, dlatego tak ważna jest ich jakość, profesjonalizm wykonania, a także dostosowanie ich do internetowego kanału dystrybucji. W przestrzeni online obrazy odgrywają kluczową rolę, ponieważ są trzonem sprzedaży, a zatem decydują o jej wyniku. Z tego też powodu zdjęcia packshotowe umieszczane są najczęściej w sklepach internetowych, katalogach, na aukcjach, reklamach, blogach, kampaniach reklamowych, w mediach społecznościowych, telewizji, a także prasie.