Dlaczego warto zainwestować w remarketing Google Ads?
Każdy użytkownik witryny internetowej może być potencjalnym klientem, dlatego warto skierować do nich reklamę. Remarketing Google Ads dąży do tego, aby dotrzeć ponownie do Internautów, którzy mieli jakąś interakcję z firmową stroną www i zachęcić ich do zapoznania się z ofertą lub sfinalizowania zakupu. Remarketing to coś w rodzaju reklam śledzących, które podążają za użytkownikami danej strony, nawet jeśli w danym momencie przeglądają oni inne serwisy. Za pomocą remarketingu można budować pozytywny wizerunek marki, zwiększyć jej świadomości wśród klientów, nawiązać długofalową relację z nimi. Zaletą remarketingu jest to, że pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, czyli osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą, konkretnymi produktami. Służy zachęcaniu do ponownego odwiedzenia witryny w celu dokonania zakupu. Zaletą tego narzędzia są mierzalne efekty. Można liczyć na relatywnie szybkie i satysfakcjonujące rezultaty. Remarketing Google Ads jest skuteczną formą reklamy. Przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie www.
Jak poprawnie ustawić kampanię w przypadku remarketingu Google Ads?
Remarketing standardowy polega na wyświetlaniu reklamy graficznej lub tekstowej osobom, które odwiedziły stronę www. Po kliknięciu w reklamę Internauta zostaje na nią automatycznie przekierowany. Z kolei remarketing dynamiczny dotyczy wyświetlania użytkownikom produktów, które oglądali oni podczas ostatniej wizyty na stronie. Świetnie sprawdza się również wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google i na stronach internetowych należących do partnerów sieci wyszukiwania. Jeszcze innym rozwiązaniem będzie remarketing wideo w przypadku prowadzenia kanały na YouTube. Ogromny potencjał drzemie w remarketingu w aplikacjach mobilnych, za pomocą którego można wyświetlać banery reklamowe osobom, które wchodziły na stronę www z poziomu urządzenia przenośnego. W celu skonfigurowania kampanii remarketingowej trzeba wdrożyć na stronie odpowiedni tag Google Ads lub Google Analytics. Kolejnym etapem jest utworzenie listy odbiorców na koncie Google Ads w sesji dotyczącej zarządzania odbiorcami. Następnym krokiem będzie przygotowanie reklamy tekstowej lub graficznej, która musi być czytelna i atrakcyjna do klienta.