TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Czym jest remarketing Google Ads i jak prawidłowo go przeprowadzić?

Czwartek, 17 lutego 2022 o 19:27, autor: 0
Czym jest remarketing Google Ads i jak prawidłowo go przeprowadzić?

Ruch na stronie internetowej nie gwarantuje tego, że jej użytkownicy wykonają jakieś działania, skorzystają z oferty. Bardzo często jest tak, że opuszczają oni witrynę bez sfinalizowania zakupu, porzucają koszyk. Można jednak zmniejszyć problem z brakiem interakcji Internauty ze stroną www, a pomoże w tym remarketing. Jest to narzędzie marketingowe, które polega na wyświetlaniu reklam tekstowych lub graficznych użytkownikom, którzy już odwiedzili daną witrynę internetową. Można wobec tego powiedzieć, że jest to spersonalizowana reklama, która szuka informacji o użytkowniku. Pozwala to na skuteczne motywowanie Internautów do powrotu na firmową stronę www. Można przykładowo zaoferować im kod rabatowy, wyświetlić oglądany niedawno produkt.

Dlaczego warto zainwestować w remarketing Google Ads?

Każdy użytkownik witryny internetowej może być potencjalnym klientem, dlatego warto skierować do nich reklamę. Remarketing Google Ads dąży do tego, aby dotrzeć ponownie do Internautów, którzy mieli jakąś interakcję z firmową stroną www i zachęcić ich do zapoznania się z ofertą lub sfinalizowania zakupu. Remarketing to coś w rodzaju reklam śledzących, które podążają za użytkownikami danej strony, nawet jeśli w danym momencie przeglądają oni inne serwisy. Za pomocą remarketingu można budować pozytywny wizerunek marki, zwiększyć jej świadomości wśród klientów, nawiązać długofalową relację z nimi. Zaletą remarketingu jest to, że pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, czyli osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą, konkretnymi produktami. Służy zachęcaniu do ponownego odwiedzenia witryny w celu dokonania zakupu. Zaletą tego narzędzia są mierzalne efekty. Można liczyć na relatywnie szybkie i satysfakcjonujące rezultaty. Remarketing Google Ads jest skuteczną formą reklamy. Przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie www.

Jak poprawnie ustawić kampanię w przypadku remarketingu Google Ads?

Remarketing standardowy polega na wyświetlaniu reklamy graficznej lub tekstowej osobom, które odwiedziły stronę www. Po kliknięciu w reklamę Internauta zostaje na nią automatycznie przekierowany. Z kolei remarketing dynamiczny dotyczy wyświetlania użytkownikom produktów, które oglądali oni podczas ostatniej wizyty na stronie. Świetnie sprawdza się również wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google i na stronach internetowych należących do partnerów sieci wyszukiwania. Jeszcze innym rozwiązaniem będzie remarketing wideo w przypadku prowadzenia kanały na YouTube. Ogromny potencjał drzemie w remarketingu w aplikacjach mobilnych, za pomocą którego można wyświetlać banery reklamowe osobom, które wchodziły na stronę www z poziomu urządzenia przenośnego. W celu skonfigurowania kampanii remarketingowej trzeba wdrożyć na stronie odpowiedni tag Google Ads lub Google Analytics. Kolejnym etapem jest utworzenie listy odbiorców na koncie Google Ads w sesji dotyczącej zarządzania odbiorcami. Następnym krokiem będzie przygotowanie reklamy tekstowej lub graficznej, która musi być czytelna i atrakcyjna do klienta.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl