TworzymyGłos Regionu

reklama

Czy wschowski samorząd ma pomysł, jak chronić drobny handel we Wschowie?

Czwartek, 14 lipca 2016 o 14:22, aktualizacja Piątek, 22 lipca 2016 o 12:02, autor: 32
Czy wschowski samorząd ma pomysł, jak chronić drobny handel we Wschowie?

Zdaniem radnego Łukasza Tkacza, drobny handel we Wschowie, małe sklepy coraz gorzej sobie radzą w konkurencji z marketami. Radny zdaje sobie sprawę, że samorząd może działać tylko w ramach prawa i nie ma zbyt dużego wpływu na handel we Wschowie, ale jednocześnie radny proponuje, aby władze gminy wykazały się jednak pomysłowością i własną inicjatywą. 

Czy drobny handel we Wschowie potrzebuje pomocy gminy

Tak

Nie

Nie wiem

Diagnoza kondycji drobnego handlu we Wschowie jest znana od lat i nie dotyczy jedynie naszego miasta.  Radny jednak jest zdania, że samorząd powinien wyjść z inicjatywą, która będzie chronić małe sklepy, ponieważ w przeciwnym wypadku coraz więcej będzie pustych witryny sklepowych.

- Wszyscy widzimy, że ze względu na powstające markety oraz bliskość galerii handlowych, nasz wschowski handel nie ma się dobrze - mówił radny - świadczy o tym duża ilość miejsc do wynajęcia lub sprzedaży.

Jak wynika z wypowiedzi radnego temat ten był poruszany podczas obrad komisji Rady Miejskiej. Tam radny dowiedział się, ze samorząd w tym zakresie może działać tylko w oparciu o przepisy prawa.

- Czasami trzeba jednak zrobić coś więcej aniżeli to, do czego skłania nas ustawodawca. Warto wykazać się własną inicjatywą - mówił radny.

Na koniec Łukasz Tkacz pytał, czy wschowski samorząd ma pomysł, jak chronić drobny handel we Wschowie, czy też wszyscy będziemy przyglądać się powolnej agonii małych sklepów.

(rak)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (32)

avatar

avatar
~ada
14.07.2016 15:35

Panie Tkacz znow przed kamerom zw odstawia pan szopke .Wes sie pan za robote a nie blaznuj pan ja juz na pwna nie zaglosuje

avatar
~eMIL
14.07.2016 15:45

@ada Najdurniejsze komentarze w sieci to te w stylu - weź się do roboty. Czuć czopkizm na kilometr

avatar
~Doris
14.07.2016 15:52

Łukasz ma rację... Już agonia się staje... Kiedyś kto by pomyślał by byl jakiś lokal do wynajęcia? Teraz co drugi....

avatar
~sam_na_sali
14.07.2016 16:15

Ja bardzo chętnie posłucham, jakie to pomysły ma pan radny. Bo przecież jakieś ma, prawda?

avatar
~andrzej
14.07.2016 16:17

niech nastawiają jeszcze więcej parkomatów , to będzie napewno więcej kupujących....

14.07.2016 16:58

Jakby p.Czopek lub p.Grabka postarali się o jakąś fabrykę, przetwórnię, jakikolwiek przemysł, to by nie było problemu, bo by ludzie więcej zarabiali i kupowali. Upadek drobnego handlu to nie jest wina tańszych supermarketów konkurujących z lokalnymi handlarzami, w których to supermarketach najubożsi mogą więcej jedzenia dla dzieci kupić. Upadek drobnego handlu to wina braku miejsc pracy w przemyśle by zarobione tam pieniądze mogły być wydane na handel.

14.07.2016 17:04

Cyt."Czy wschowski samorząd ma pomysł, jak chronić drobny handel we Wschowie?"Hmmm..tego to ja nie wiem,ale jak mi się zdaje chyba nie..A pomysł jest prosty , obniżyć "maluchom" podatek od nieruchomości ,to byłoby im łatwiej konkurować z korporacyjnymi molochami.Tak po prawdzie .to ja w "markiecie" kupuję ino mieloną łopatkę dla FUNI....(Funia to moja wierna psinka). Maluchy oferują jakość i miłą obsługę, a te "psie budy" ,to marna jakość i strata czasu na oczekiwanie w kolejce (pięć kas,a czynna jedna,no w porywach dwie). Ceny dokładnie takie same,a czasami wyższe ,wiec po cholerę mi strata pieniędzy i czasu na stanie w kolejce....

avatar
~Adaś
14.07.2016 17:05

Niestety Panie radny, proces nieodwracalny, proszę swoje dzieci nie ustawiać do handlu ( za wyjątkiem - hazard i branża go..go) . Teraz wielkie pieniądze robi się na usługach i nie zmieni tego Pan ani Pani burmistrz, a tym bardzie radny związany z tą działalnością (mięsno-spożywczo-pończoszniczą) . I nie mówię że jesteście za głupi , wcale nie o to chodzi . W świecie zachodnim (USA) wymyślono handel wielkopowierzchniowy , on został zaakceptowany , a nowa kultura socjo-społeczna szybko "udoskonaliła " te mechanizmy do osiągania wielkich zysków. Dzisiaj wielkie korporacje handlowe już nie pozwolą sobie wyrwać tego "cyca" złota. Żydzi przegrali wojnę , ale nie utracili smykałki do handlu i Oni stawiają warunki co i za ile ma być sprzedawane więc to tylko temat smutas. W skali Europy jesteśmy średnio liczącym się krajem (mam dobry dzień w samoocenie) , a w skali kraju nasz powiat to "pryszczyk" mocy ekonomicznej więc premier Szydło nawet nie wie gdzie Wschowa leży a nasza burmistrz ( z ..........?) też wolą Włoszakowice , tam jest smaczniej więc czego oczekujesz Panie radny ? Jestem zdania , że nawet "kuracja" zmuszenia ratusza do dokonywania zakupów u naszych nic nie da, to zbyt mało. Tylko w skali makro poprawienie warunków dobrobytu materialnego mieszkańców, czyli więcej w portfelu, może przełożyć się utrzymanie się i tych małych. O co chodzi, ........ duża fabryka (pracodawca) może (mogłaby) na tyle w tak małym i biednym powiecie zmienić gospodarkę i ekonomie regionu , że starczyłoby z tego "tortu" dla wszystkich, też i dla małego handlu. No ale ....... ? dwa lata temu słyszałem na własne uszy że ktoś mówił (w kampanii wyborczej) o poprzedniku (Grabka) złe słowa, że osobiście pojedzie do Ingvara Kamprada (IKEA) w celu wykonania zobowiązań ? O to pytaj Panie radny , bo jakoś p. Patalas o tym zapomniała , a może my wyborcy mieliśmy zły dzień że żeśmy to słyszeli i zapamiętali ? Władza jest już prawie na półmetku ze swoimi rządami, nie zauważam żadnej różnicy , nic mi się nie polepszyło , zarabiam coraz mniej ale nie szukam innego rozwiązania bo jestem za stary a i do tych ulic się przyzwyczaiłem. Szkoda mi tylko tych młodych , nie mają dla nich oferty , to też wina i radnych , nie o wszytko p. Tkacz trzeba pytać burmistrza , trzeba też spojrzeć na swój wkład pracy i inicjatyw. Mają racje Ci co od miesięcy piszą że nasze miasto musi koniecznie dostać dużego bodżca ekonomicznego , inwestycji znaczącej dla tej części Ziemi Lubuskiej , to ostatnia chwila skorzystania z programów UE , za dwa lata już nikt na nas nie spojrzy nikt nie zainwestuje w tą "czarną plamę " a na wypalonej ziemi ciężko ziarno wschodzi. Takie pojedyńcze kłucie p. Patalas nie przynosi żadnych efektów, to już wiemy, może należy razem , jednym frontem zadziałać. Ona sama ma inna wizję , chce "dojechać" do mety (ZUS) , ale inni są jeszcze w innym miejscu swojego życia , chcą mieszkania, mebli itd. Radni, więcej konsolidacji i inicjatywy, więcej myślenia ..... więcej referendum już nie będzie ?

avatar
~Ania
14.07.2016 17:20

Całkowicie popieram komentarz lebik 75.Na terenie gminy brakuje miejsc pracy u dobrych pracodawców. Zatrudnianie ludzi za 5-8 zł na godzinę nie daje im możliwości wspierania lokalnego handlu.Co śmieszniejsze to nasi handlowcy też zatrudniają ludzi za takie kwoty. Wspierać warto wszystko ale w pierwszej kolejności to handlowcy powinni się dostosować do obecnego rynku.Ludzie jadą do galerii bo tu nic nie można kupić a o godzinie 17.30 myją podłogi w sklepach i patrzą jak na intruza.

avatar
~przebywająca codziennie
14.07.2016 17:49

dzięki parkomatom przestałam jeździć do centrum Wschowy-nie mam czasu uganiać się za biletami! Szczerze-nie pamiętam już kiedy ostatnio byłam w sklepikach na głównych ulicach Wschowy.Wolę spokojnie podjechać pod supermarket.

avatar
~Ola
14.07.2016 17:59

Zlikwidować zaraz miejska która ściąga tylło kasę z kierowców,którzy chcą coś kupić w sklepikach q mieście.Niestety nasza straż nic więcej nie robi. W tak małym mieście policja juz sobie jest w stanie poradzić. Poz tym parkometry zniechęcają i to jest problem małych sklepików. A takie posunięcia w tej sprawie moze wykonac rada miejska i nie można mówić że gmina i ratusz nic nie może.

avatar
~mm
14.07.2016 19:19

Zgadzam się z komentarzem, że panie sprzedawczynie zatrudnione za marne grosze pędzą "do chaty" i myją podłogi już o 17:30. Ja chętnie jeżdżę do Centrum rowerem, ale są jak na razie tylko dwa miejsca gdzie można spokojnie zaparkować rower, tj. prze bankiem BZ WBK przy parkomacie (to jest dość daleko od sklepów) i przed sklepem obuwniczym "Marko". Moim zdaniem brakuje miejsc rowerowych w bardziej dogodnych miejscach, o ścieżkach rowerowych nie wspomnę... A jeśli się ktoś znajdzie, kto zechce wynająć to zapomniane miejsce na rynku po kwiaciarni, to powinien jeszcze dostać dopłatę, bo stan tego lokalu wymaga ogromnych nakładów zanim będzie można z niego skorzystać. Do tego jest to zabytkowa kamienica, więc wszystko pod nadzorem konserwatora, a to kosztuje. W Lesznie dopłacają właścicielom kamienic, którzy chcą je remontować tylko po to, aby poprawić wizerunek Starówki.

avatar
~miastowy
14.07.2016 20:30

O czym tu dyskutować ?. Przysłowie mówi głodnego najedzony nie zrozumie i tu jest problem . Burmistrz Patalas jest już tym najedzonym i zapewne czeka na utęsknioną emeryturę i jej nie w głowie sprowadzać przysłowiowych przedsiębiorców oraz prowadzić negocjacje w celu ich pozyskania ( ogólnie robi złe wrażenie i jest odpychająca w swoim zachowaniu ) . Natomiast pan doktor jeszcze nie dokończył swojego dzieła czyli zemsty i ukaraniu wszystkich swoich jego zdaniem przeciwników . A oprócz tego ma na głowie inne sprawy ze swoimi ( Giezek ,Techman ) . Niestety nic już nasi burmistrzowie nie osiągną do końca swojej kadencji bo inne priorytety mieli ( zwalnianie ,sądy , przegrane procesy ) A teraz dojdą kolejne trudności które wynikają z braku inwestowania w wodociągi i oczyszczalnię nie mówiąc o braku napływu pieniędzy które zmarnotrawili na odszkodowania , sądy i zasądzone kary za śmieci nie mówiąc o zachciankach które stoją przed ratuszem jak u cygana przed świecącym domem . Ten dobry czas który był na początku kadencji już dawno został zmarnotrawiony przez burmistrzów a wtedy było pytać mieszkańców i sklepikarzy co należy zrobić aby polepszyć handel w mieście i jak ogólnie poprawić wizerunek miasta . No ale w tym czasie burmistrz robił czystki w podległym sobie folwarku nie mówiąc już o zastraszaniu mieszkańców . No i tego są takie opłakane skutki jakie mamy dzisiaj w mieście . Kto ma więcej kasy jedzie do sąsiednich miast na zakupy ( parking za darmo , lepszy i tańszy towar , no i to że tobie nie zaglądają do koszyka co kupiłeś ) .

avatar
~Konsument
14.07.2016 21:24

A ja wybieram sklep, gdzie jest taniej i większy asortyment produktów do kupienia....

avatar
~hel
14.07.2016 21:57

moze drobny handel powinien się dogadac miedzy sobą, aby zrobić korporację

avatar
~Marcin
14.07.2016 23:09

Jednak poziom intelektualny radnych z prowincji to jest dno dna... Takie pytanie może zadać uczeń szkoły podstawowej, a nie radny... Ludzie czy ten człowiek urwał się z choinki ? Jakiej odpowiedzi się spodziewał ? "Tak Panie Radny samorząd właśnie przygotowuje program 500+ dla sklepikarzy", czy może: "właśnie przygotowujemy uchwałę o limitach wejść do Biedronki" ? Niech sam się wykaże pomysłowością i inicjatywą i przeznaczy swoją dietę na ulotki: "Kupuj u sklepikarza. Naprawdę warto !"

avatar
~Kamil
14.07.2016 23:52

A pan radny jaki ma pomysł? Ja się nie godzę, aby miasto za nasze wspólne pieniądze na siłę utrzymywało małe sklepiki. Jak są nieopłacalne to po co mają funkcjonować? Przecież nie zamkniemy marketów i nie zabronimy mieszkańcom wyjeżdżać go galerii.

avatar
~wyborca
15.07.2016 06:52

Panie Czopek. Jak było przed wyborami? Robił pan ankiety wśród kupców z których wynikało, że przez poprzednią władzę, przez parkometry spadają im obroty i nie opłaca się handlować. A teraz co mamy? Zbliża się połowa kadencji, prawie dwa lata pańskich rządów ( bo o tej marionetce na stanowisku burmistrza przecież wspominać nie warto ) i co? Nie zrobił pan nic, żeby pomóc handlowi we Wschowie. Powstał za to kolejny market na Pustej. Łatwo było rzucać kamieniami ale teraz kiedy trzeba się wykazać to się okazuje , że w doktorskiej główce nie ma pomysłu na Wschowę. Po prostu pusto i hula po główce tylko jedna myśl - zemsta, zemsta, zemsta. Co z pana za człowiek? Ma pan choć krztynę sumienia? Chyba nie.

avatar
~obserwator
15.07.2016 08:31

Co tu komentować i analizować , od tego nie przybędzie miejsc pracy dla mieszkańców ani pieniędzy w kasie miejskiej . Szanse na jako taką egzystencję naszego miasta była na początku kadencji owych " uzdrowicieli " . No ale zamiast wziąć się ostro za realizację swoich przedwyborczych obietnic wzięto się za wycinanie i usuwanie z pogwałceniem prawa pracowników którzy byli zatrudnieni jeszcze za poprzedniej władzy . Zwalniano wszystkich jak leci po kolei i na ich miejsce zatrudniano osoby nie mających zielonego pojęciu o pracy którą maja wykonywać , ani też nie umieją nic robić w niej , a już jak coś robią to źle lub przeszkadzają ogólnie . W samym urzędzie nowo przyjęci " innowatorzy " zamiast dostosowywać i opracowywać projekty do potrzeb miasta idą na łatwiznę i kopiują z innych miejscowości projekty które ni jak nie mają odzwierciedlenia w naszym mieście . No a po referendum to już władza położyła lagę na wszystkim . Burmistrz dotrwa do upragnionej emerytury , a zastępca dokończy swoje dzieło w postaci dalszych zwolnień i zrealizuje swoją słodką zemstę . Krótko mówiąc swoi zostali wynagrodzeni w postaci zatrudnienia ich w swoich podległych placówkach no a reszta niech się sama martwi jak przetrwać . Z takiego samego pułapu jak nasze miasto startowała też Nowa Sól , Kożuchów , Zary i Żagań . Niestety tam burmistrz miał inne podejście do swoich obietnic wyborczych ponieważ sukcesywnie je realizował a nie wycinał ludzi kompetentnych w pień jak pijany samuraj . Straciliśmy zapał ,straciliśmy bardzo dużo pieniędzy na odszkodowania i najważniejsze zaufanie do władz . To już nie da się odbudować i taki marazm będzie już trwał do końca kadencji tych nieudolnych i mściwych władz miasta , a oprócz tego władza pokazała swoją głupotę i bardzo dużą niekompetencję lub nawet nieuctwo w sprawach którymi ma się zajmować nie wspominając już o ekonomii która tak bardzo kuleje mimo że jeden z burmistrzów szczyci się doktoratem w tej dziedzinie . Tu już nic się nie zmieni przynajmniej do nowych wyborów .

avatar
~były radny
15.07.2016 09:56

Panie radny, wygląda pan na inteligentnego człowieka, jednak niektóre pańskie interpelacje są poniżej wszelkiego poziomu. Taka jest i ta powyższa. A jeżeli jeszcze pan nie wie o czym mówię, proponuję bardzo dokładne przeczytanie kom Adasia. I wszystko jasne.

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl