Zła organizacja pracy wpływa na pacjentów
Zwróćmy uwagę na sposób funkcjonowania niektórych przychodni. W wielu z nich pracownicy wykorzystują dość proste metody, które służą im np. do rejestracji pacjentów. Zazwyczaj są to zwykłe kalendarze, z których każdy dotyczy innego lekarza. Dlatego często pojawiają się tam błędy, chociażby w pisowni nazwiska. Poza tym w rejestracji pełno jest karteczek z notatkami, co często może wiązać się z ich zgubienie. Nie można też zapomnieć o tym, jak trudno jest czasem dodzwonić się do rejestracji, by umówić się na wizytę lub ją odwołać. Dlatego często rezygnujemy z tego kontaktu.
Internetowa rejestracja – usprawnia działanie przychodni?
Inaczej wygląda sytuacja w przychodniach, które wykorzystują program mmedica, ponieważ dzięki niemu nie tylko możliwa jest internetowa rejestracja pacjentów, ale również szybsze wykonywanie niektórych czynności. Przede wszystkim należałoby zwrócić uwagę na możliwość łatwiejszego przechowywania danych osobowych, wyszukiwanie leków, a także dokładna kontrola grafika przez pracowników. Dzięki temu lekarze wiedzą, ilu pacjentów będą przyjmowali danego dnia, a poza tym nie ma problemów ze zgubieniem jakichś ważnych informacji. Jednak takie rozwiązaniem ma wpływ nie tylko na funkcjonowanie przychodni, ale też na pacjentów.
Rejestracja przez Internet – korzyści dla pacjentów
Warto zwrócić uwagę na to, że przychodnia, która ma specjalny program do rejestracji internetowej, jest bardziej przyjazna pacjentom. Wiąże się to m.in. z łatwą dostępnością. Poza tym nie można zapomnieć o tym, że wpływa na zmniejszanie się czasu oczekiwania na wizytę u specjalisty, co jest bardzo ważne dla zdrowia wielu osób. Trzeba tylko pamiętać o tym, że takie rozwiązanie jest możliwe tylko wtedy, gdy przychodnia ma odpowiedni system, a więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie: http://e-rejestracja24.com.pl/oferta/.
Najważniejsze zalety
- Informowanie o zbliżającej się wizycie – bardzo ważne jest to, że program do rejestracji pacjentów w przychodni wysyła przypomnienie o terminie wizyty lekarskiej.
- Oszczędność czasu – trzeba też pamiętać o tym, że wykorzystanie Internetu sprawia, że właściwie w każdej chwili pacjenci mogą umówić się na wizytę lub ją odwołać. Dzięki temu nie muszą dzwonić do przychodni albo przychodzić do niej osobiście.
- Kontrola kolejki – istotną funkcją jest również to, że każdy pacjent może w dowolnej chwili sprawdzić termin swojej wizyty.
- Udogodnienie dla osób chorych lub niepełnosprawnych – jest to związane z brakiem konieczności wychodzenia z domu, by się zarejestrować do lekarza.