TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Czy komercjalizacja inwestycji hotelowych to dobry wybór?

Czwartek, 01 sierpnia 2024 o 17:40, autor: 0
Czy komercjalizacja inwestycji hotelowych to dobry wybór?

Nie wszyscy klienci hotelowi zdaj a sobie sprawę z tego, że duże firmy hotelarskie zazwyczaj nie zarządzają własnymi hotelami. Oczywiście właściciel może gwarantować wspaniały pobyt, jednak coraz częściej robi to zewnętrzna firma zarządzająca. Z punktu widzenia gości hotelowych najważniejszy nie jest fakt, kto zarządza hotelem, w którym się zatrzymali, a wysoki standard jego usług. To dlatego coraz więcej hoteli decyduje się na zatrudnienie zewnętrznej firmy, która na co dzień zajmuje się komercjalizacją inwestycji hotelowych.

Nie wszyscy klienci hotelowi zdaj a sobie sprawę z tego, że duże firmy hotelarskie zazwyczaj nie zarządzają własnymi hotelami. Oczywiście właściciel może gwarantować wspaniały pobyt, jednak coraz częściej robi to zewnętrzna firma zarządzająca. Z punktu widzenia gości hotelowych najważniejszy nie jest fakt, kto zarządza hotelem, w którym się zatrzymali, a wysoki standard jego usług. To dlatego coraz więcej hoteli decyduje się na zatrudnienie zewnętrznej firmy, która na co dzień zajmuje się komercjalizacją inwestycji hotelowych.

Kto powinien zarządzać hotelem?

Zarządzanie hotelem może być bardzo skomplikowane. Zapewnienie płynnej pracy obiektu, od dystrybucji zapasów do prowadzenia relacji z gośćmi, może wydawać się przytłaczające.

Dlatego jedną z ważnych decyzji, jakie musisz podjąć jako właściciel hotelu, jest to, czy zużywać całą swoją energię i czas na działania mające zapewnić świadczenie usług hotelowych na najwyższym poziomie, czy nawiązać współpracę z firmą zarządzającą.

Firmy takie jak Hotel Professionals oferują bogactwo wiedzy specjalistycznej, zasobów i wsparcia operacyjnego, które mogą pomóc złagodzić obciążenie właścicieli obiektów. Wymagają jednak pewnych inwestycji i należy liczyć się z pewnego rodzaju utratą kontroli nad planowaniem, co z reguły jest największą obawą właścicieli hoteli. Czy te obawy są słuszne?

Aspekty komercjalizacji hoteli

Komercjalizacja hoteli to proces przekształcania hotelu w dochodowy biznes. Wymaga to strategicznego planowania i skutecznego zarządzania w różnych obszarach operacyjnych. Oto kluczowe aspekty komercjalizacji hoteli:

  • Marketing: dotyczy strategii i technik promocji hotelu, przyciągania gości i zwiększania wskaźników obłożenia obiektu. Opiera się głównie na wdrażaniu kampanii marketingu cyfrowego, współpracy z agencjami turystycznymi i wykorzystywaniu platform mediów społecznościowych w celu przyciągania gości.

  • Administracja hotelowa: obejmuje zadania administracyjne związane z prowadzeniem hotelu, w tym zarządzanie personelem, planowanie i relacje z gośćmi. Ten aspekt komercjalizacji hoteli dotyczy wykorzystania oprogramowania do zarządzania hotelem w celu efektywnego planowania personelu, wdrażania systemów opinii gości i zapewniania zgodności z przepisami branżowymi.

  • Zarządzanie usługami gastronomicznymi: to działania typu planowanie menu i zaopatrzenie gastronomiczne. Może dotyczyć opracowywania sezonowego menu oraz koordynowania usług bankietowych.

  • Utrzymanie porządku: dotyczy ustalenia i wypełniania procedur i standardów utrzymania czystości i porządku w całym hotelu, w tym w pokojach gościnnych. Zarządzanie tą częścią hotelu skupia się na szkoleniu personelu sprzątającego w zakresie standardów bezpieczeństwa i higieny oraz przeprowadzaniu regularnych inspekcji w celu utrzymania standardów czystości.

  • Zarządzanie finansami: zarządzanie przychodami i analiza danych finansowych w celu identyfikacji możliwości eliminacji niepotrzebnych kosztów, przygotowywanie budżetu i planowanie strategii cenowych.

Czy współpraca z firmą zarządzającą to dobry wybór?

Komercjalizacja hoteli to skomplikowany proces, który wymaga zintegrowanego podejścia do zarządzania przychodami, marketingu, finansów, zasobów ludzkich, relacji z dostawcami, inwestycji oraz zgodności z przepisami. Dzięki skutecznej komercjalizacji hotel może nie tylko zwiększać swoje przychody, ale także budować trwałą reputację i zadowolenie klientów, co w dłuższej perspektywie przekłada się na sukces biznesowy.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl