Zwolnieni z Teori - edukacja poprzez praktykę
„Zwolnieni z Teorii” to platforma, która od 2013 roku rewolucjonizuje polski system edukacji. Uczestnicy, realizując własne projekty społeczne, rozwijają umiejętności takie jak empatia, kreatywność czy praca zespołowa, a po ich zakończeniu otrzymują specjalne certyfikaty potwierdzające nabyte kompetencje. Uczniów ze Wschowy do udziału w akcji zachęciła pani Marzena Kociubińska, która pełni rolę nauczyciela wspierającego projekt.
Walka ze „smartfonowymi zombie”
Projekt wschowskich licealistów koncentruje się na problemie fonoholizmu. Młodzież chce uświadomić społeczeństwu, jak duży wpływ mają telefony na nasze życie i ile cennych chwil tracimy, będąc pochłoniętymi przez ekrany. „W szkole szykujemy się do wydarzenia online dla szkół w celu uświadamiania o zagrożeniach nadużywania telefonów”, zdradza dyrektor szkoły, pani Agata Karolczyk-Kozyra, która pomaga uczniów w kwestiach organizacyjnych.
Szkolenia i wsparcie nauczycieli
Inicjatywa cieszy się wsparciem prawie 30 nauczycieli i edukatorów z całej Polski. W ramach projektu przeprowadzane są szkolenia dla młodszych uczniów, mające na celu zwiększenie świadomości na temat negatywnych skutków nadmiernego korzystania z telefonów. Młodzież z „Zana” przeprowadziła także sondę wśród swoich równieśników. Wszystkie działania i postępy projektu można śledzić na facebookowej stronie „Smartfonowe Zombie”.
Nie zamień się w zombie!
Uczniowie przygotowali także quiz, który ma na celu uświadomienie użytkownikom, na ile są bliscy stania się „smartfonowymi zombie”. Można go rozwiązać TUTAJ.
Źródło/foto: Smartfonowe Zombie