Dopasowanie pod kątem przeznaczenia
W pierwszej kolejności można skupić się na tym, do czego będzie służyło krzesło. Czy to mebel dla pracownika, czy klienta? Służący do stałej pracy przy biurku, czy jedynie do kilkuminutowego odpoczynku? Będzie używany przez jedną, dwie osoby, czy liczba użytkowników ciągle będzie się zmieniać? Tam, gdzie z krzesła korzysta jeden lub dwóch pracowników na stałe, można wybrać modele bardziej klasyczne pamiętając jednak o ich ergonomii. Jeśli fotele z oferty https://www.ajprodukty.pl/meble-biurowe/krzesla-biurowe/6205400.wf przeznaczone są dla klientów, lepiej postawić na uniwersalizm, czyli krzesła bez regulacji, za to z wygodnym wyprofilowaniem siedziska oraz oparcia. Dla pracowników biurowych, którzy w fotelu spędzają długie godziny, np. w pokojach monitoringu, kontrolnych, idealne będą krzesła z maksymalną regulacją od siedziska po zagłówek.
Czas siedzenia ma znaczenie
Przez długi czas przy wyborze krzeseł biurowych rządziła prosta zasada: im mniej się siedzi, tym mniejsze wymagania można mieć wobec mebli. Chociaż z pozoru wydaje się logiczna, przynosiła wiele szkód. Nawet jedna godzina dziennie w niewygodnej, męczącej pozycji za biurkiem, za to powtarzana regularnie przez tygodnie i miesiące, może prowadzić do zaburzeń zdrowotnych. Dlatego chociaż czas faktycznie ma znaczenie przy wyborze foteli do biura (na przykład aktywne krzesła służące do krótkiego siedzenia to świetna alternatywa dla klasyki), raczej odradza się już kierowanie się nim w ścisły sposób podczas ich kupowania. Może być przydatną wskazówką dla pracodawcy, ale nie bezpośrednim wyznacznikiem. Tym powinna pozostawać jak najwyższa ergonomia fotela, która daje gwarancję bezpiecznego i wygodnego korzystania z mebli biurowych.
Kwestia wyglądu i aranżacji
Gdy mowa o idealnym krześle biurowym nie można pominąć aspektu wizualnego. Nie ma on żadnego wpływu na ergonomię – chyba że w kwestii swojego kształtu – ale ma znaczenie dla ogólnego odbioru i wrażenia, jakie robi. Obecne trendy kierują się w stronę maksymalnego dopasowania mebli biurowych do identyfikacji wizualnej marki. Meble powinny być utrzymane w jednolitym stylu, formie, kolorze, dopasowane do wnętrza biura. Odejście od tej zasady możliwe jest w pomieszczeniach zamkniętych jak gabinety, ale tam, gdzie przebywają też klienci, polecane jest utrzymywanie jednorodnej formy aranżacyjnej. Od strony pracownika też ma to pewne znaczenie. Jego psychiczne nastawienie do pracy jest inne, gdy ma on do dyspozycji ładne i estetyczne fotele biurowe a nie wyciągnięte z wyprzedaży plastikowe krzesełka tarasowe.