TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Czy gadżety reklamowe sprawdzają się w biznesie?

Wtorek, 02 kwietnia 2019 o 22:02, autor: 0
Czy gadżety reklamowe sprawdzają się w biznesie?

Gadżety reklamowe od wielu lat są wykorzystywane w biznesie. Pozwalają skrócić dystans pomiędzy ludźmi oraz zakomunikować, że kontrahent jest dla nas nie kolejnym zwyczajnym klientem, lecz ważnym partnerem w relacjach biznesowych, którego cenimy za kompetencje zawodowe, społeczne, a także za usposobienie. W czasach mody na kolekcjonowanie wrażeń, sprawienie kluczowemu klientowi miłego upominku zostanie pozytywnie odebrane, zwłaszcza wtedy, gdy podarowany gadżet będzie funkcjonalny, estetycznie wykonany i dopasowany do konkretnego odbiorcy.

7 powodów dlaczego gadżety reklamowe są skuteczne

Gadżety reklamowe to prosta, a zarazem efektowna forma reklamy, która:

  • łatwo zapada w pamięć – o ile gadżet reklamowy przybiera formę atrakcyjnego i estetycznego podarunku, może budzić silne, pozytywne skojarzenia z daną marką; jakość takich produktów nie może być niska, gdyż wtedy źle świadczy o firmie, która chce się w ten sposób zareklamować;
  • dostarcza nośnika będącego codziennym towarzyszem pracy – powerbank czy kubek reklamowy nie są wyłącznie ozdobami, lecz wspierają przedsiębiorców i menedżerów w wykonywaniu codziennych zajęć w firmie i poza nią;
  • budzi pozytywne skojarzenia – pyszna zawartość kubka, czy to aromatyczna kawa, czy wyszukana gatunkowo herbata, łączy w prosty sposób przyjemność płynącą z delektowania się aromatem i smakiem napoju z marką nadrukowaną na kubku; tego typu forma promocji firmy nawiązuje do technik wykorzystywanych w marketingu sensorycznym;
  • jest praktyczna i funkcjonalna – z kubka czy powerbanka można korzystać codziennie; w przeciwieństwie do ulotki czy katalogu żadne z nich nie jest produktem, który po obejrzeniu wyląduje w koszu; ponadto w dobrych firmach produkujących gażety reklamowe można wybierać spośród różnych wariantów, nie tylko klasycznych kubków na kawę, ale również naczyń zaopatrzonych w końcówkę do wyciskania soków czy kompletu składający się z filiżanki z łyżeczką oraz wielu innych, dzięki którym firmowy gadżet może z powodzeniem towarzyszyć obdarowanemu także podczas lunchu i krótkiej przerwy w pracy;
  • jest neutralna w wyrazie – przyda się w takim samym stopniu sekretarce, menedżerowi i dyrektorowi dużej korporacji;
  • może stanowić koszt uzyskania przychodu – przedsiębiorca decydujący się na sprezentowanie upominku firmowego, takie jak kubek reklamowy czy powerbank, może je bez problemu zaliczyć do kosztów firmowych, traktując jako wydatki reklamowe i reprezentacyjne; przedsiębiorca może zaliczyć zakup prezentów dla klientów i kontrahentów do kosztów uzyskania przychodu;
  • można dowolnie personalizować – dzięki temu, że kubki reklamowe można łatwo dopasować do konkretnego klienta i charakteru własnej marki, warto nadać im w pełni spersonalizowany, wyjątkowy wygląd.

Gadżety reklamowe jednym ze sposobów budowania pozytywnych relacji z klientem

Laptop

Obdarowywanie klientów biznesowych drobnymi upominkami przy okazji świąt Bożego Narodzenia czy Nowego Roku pozwala ocieplić atmosferę wzajemnej współpracy, a także podziękować tym, którzy są wierni naszej firmie od lat. Prezenty tego typu są na tyle niezobowiązujące, że nie wywołują zakłopotania u drugiej strony ani też nie wymagają rewanżu. Stanowią po prostu miły gest. Warto, gdy sam upominek jest dobrze przemyślany. Dziś, gdy klienci mają znacznie większy dostęp do szerokiej gamy produktów, ich oczekiwania co do otrzymywanych upominków stają się już na poziomie podświadomym większe niż jeszcze kilkanaście lat temu. Dlatego tak ważne jest, aby wręczane gadżety reklamowe cechowała wysoka jakość wykonania, właśnie takie gadżety reklamowe proponuje tampogadzet.pl. Najtańsze długopisy czy spontanicznie, hurtowo kupione, notatniki raczej nie zostaną odebrane z wyjątkowym entuzjazmem przez obdarowanego. Idea przyświecająca wręczaniu prezentów firmowych wiąże się z wręczeniem nie tylko miłego, ale przede wszystkim przemyślanego prezentu – takiego, który faktycznie ucieszy obdarowanego kontrahenta lub kluczowego klienta biznesowego. Szczególnie warto dopasować rodzaj podarku do preferencji danej osoby. Przykładowo, jeżeli ważny klient ceni sobie motywujące hasła lub designerskie motywy w stylu skandynawskim, warto elementy te przemycić wprost do firmowego prezentu. W ten sposób można łatwo dać do zrozumienia drugiej stronie, że wykonaliśmy pewną pracę, aby – specjalnie z myślą o nim –spersonalizować gadżet i uczynić go wyjątkowym.

Tania forma reklamy - gadżety reklamowe

Prezenty firmowe są korzystną formą promocji także ze względów kosztowych. Budżet, jaki należy przeznaczyć na upominki biznesowe, jest znacznie mniejszy niż ten, który trzeba by wydać na reklamę prezentowaną w mediach masowych. Ponadto, upominki biznesowe trafiają bezpośrednio do tych podmiotów, które są najbardziej zainteresowana usługami świadczonymi przez daną firmę. Prezenty firmowe są dobrym sposobem na optymalizację niektórych firmowych wydatków – przynajmniej jeśli chodzi o koszty związane z promocją marki.

Sposób na budowanie lojalności klienta i zwiększenie świadomości marki

Klienci, którzy otrzymują gadżety firmowe, są bardziej skłonni dokonywać kolejnych transakcji u tego samego sprzedającego. Wręczenie drobnych prezentów biznesowych pozwala utrzymać na dłużej lojalność nabywców. Ponadto, za sprawą upominków, można zwiększyć świadomość marki wśród odbiorców. Starannie wykonany kubek reklamowy czy powerbank wspierający codzienną pracę pozwala zanurzyć logotyp firmy w sposób naturalny w kontekście i środowisku biznesowym. Kontrahent, otrzymując coś za darmo od firmy, ma wobec niej przyjazny stosunek i w przyszłości, gdy tylko pojawi się u niego potrzeba, na pewno chętnie skorzysta z jej usług.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że upominki biznesowe sprzyjają rozwijaniu relacji B2B. Dzieje się tak zwłaszcza wtedy, gdy niezobowiązujący upominek firmowy jest wręczany podczas wspólnej kolacji. Może stanowić wówczas miły element będący punktem odniesienia do dalszej rozmowy. Klient biznesowy, otrzymując prezent, wzmacnia swój pozytywny stosunek względem przedsiębiorcy, który mu go wręcza. Idea dawania ma tę szczególną moc, która wiąże się ze skróceniem dystansu i wywołaniem dobrych odczuć u każdej ze stron. Dlaczego by więc w pełni nie wykorzystać jej potencjału do rozwijania i ocieplania relacji biznesowych?

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl