Jakie usługi świadczy agencja reklamowa?
Oczywiście, agencje reklamowe zajmują się tym wszystkim z czym je kojarzymy. Przygotowują spoty do radia i telewizji, billboardy, ulotki, broszury. Jednak w zakresie ich usług możemy znaleźć znacznie więcej czynności. Agencja reklamowa Łódź zajmuje również marketingiem internetowym. Jej pracownicy obsługują konta w mediach społecznościowych, piszą teksty na strony, a nawet komentarze w różnych miejscach. To wszystko może pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Poza tym, mogą nam też przygotować różne gadżety reklamowe, które będziemy rozdawać klientom, aby zawsze o nas pamiętali. Pomogą nam też w organizacji eventów i zadbają o to, aby przebiegły po naszej myśli. Jak więc widać, zakres usług agencji reklamowych jest bardzo szeroki.
Czy każda agencja świadczy te same usługi?
Wiele osób zastanawia się, czy każda agencja reklamowa wykona dla nas kompleksowe usługi. Oczywiście, tak nie jest. Pole do działania dla agencji reklamowych jest bardzo szerokie, więc mogą one wykonywać rozmaite działania. Są takie firmy, które przygotowują jedynie kampanie wielkoformatowe. Inne świadczą mniejsze usługi, np. zajmują się jedynie tworzeniem tekstów wykorzystywanych w różnych mediach. Skąd więc mamy wiedzieć, czym zajmuje się dana agencja? Najprościej będzie sprawdzić jej stronę internetową lub wizytówkę. Każda profesjonalna firma będzie miała tam wypisane swoje usługi. Jeśli mamy wątpliwości, zawsze możemy się skontaktować z agencją. W końcu czasami możemy mieć wątpliwości związane z fachową nazwą usługi, a kto pyta nie błądzi.
Jak powinniśmy się przygotować przed kontaktem z agencją reklamową?
Rozmowa z agencją reklamową powinna być zrozumiała dla obydwu stron. W przeciwnym razie wyniki jej pracy mogą nas nie zadowolić i niekoniecznie będzie ich wina. Problem może też wynikać z faktu, że przekazaliśmy błędne lub niekompletne informacje. Dlatego powinniśmy się odpowiednio przygotować do rozmowy. Przede wszystkim musimy sami dokładnie przemyśleć, czego chcemy. Jeśli my tego nie będziemy wiedzieć, to inni też nie. Oczywiście, agencja może nam podsunąć najlepsze możliwości rozwiązania naszego problemu. Jednak my musimy przekazać, jakich efektów oczekujemy. Ogólne stwierdzenie, że chcemy osiągać wyższe dochody może nie wystarczyć. Warto się zastanowić, jakich nowych klientów chcemy przyciągnąć lub gdzie jeszcze możemy znaleźć dla nas miejsce na rynku. Czasami po prostu nie możemy trafić do pewnego segmentu, a agencja reklamowa może nam to ułatwić. Dlatego na rozmowie warto wymienić wszystkie rezultaty, jakich się spodziewamy.