TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co to jest marketing natywny i jakie są jego rodzaje?

Piątek, 18 lutego 2022 o 15:31, autor: 0
Co to jest marketing natywny i jakie są jego rodzaje?

Reklama natywna skupia się na dostarczeniu odbiorcy wartościowych treści, jednak bez pominięcia wzmianki o promowanej firmie. Dzięki mało inwazyjnej formie jest jednak pozytywnie odbierana i kojarzona przez użytkowników. Czym jeszcze charakteryzuje się marketing natywny?

Czym jest marketing natywny?

W przestrzeni internetowej możemy spotkać wiele rodzajów treści – artykuły poradnikowe, SEO czy treści sponsorowane. Pełnią one określoną funkcję, np. artykuły SEO wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce, a materiały sponsorowane zachęcają do skorzystania z oferty firmy. Marketing natywny to kolejny element strategii contentowej nastawionej na efekt, jednak wyraźnie różni się od innych form promocyjnych. Reklama natywna to przekaz marketingowy wkomponowany w istniejącą treść w serwisie internetowym. Najczęściej występuje w formie artykułu, który przyciąga odbiorców wartościowym przekazem, jednocześnie promując dane produkty czy usługi. Aby reklama natywna była efektywna, powinna spełniać co najmniej kilka warunków. Przede wszystkim musi być nieinwazyjna, subtelna i nienachalna. W artykule nie mogą być zawarte treści wyraźnie promujące dany produkt – przekaz powinien być obiektywny, jednak nieoderwany od reklamowanej oferty firmy.

Zalety reklamy natywnej

Marketing natywny jest najczęściej wykorzystywany do budowania pozytywnego wizerunku marki, ale może również przekładać się na pozyskiwanie ruchu na stronę internetową. Wzmianka o produkcie czy usłudze w otoczeniu wartościowych treści jest dużo bardziej efektywna wizerunkowo niż tradycyjna reklama. W tym przypadku produkt czy usługa to jedynie element, który ma zobrazować sens całej treści. Usuwając wzmiankę o marce czy ofercie firmy, artykuł nadal powinien pozostać rzetelnym tekstem. Ponadto dzięki wysokiej jakości materiałom marketing natywny ma duży potencjał viralowy, niezależnie od tego, czy przybiera formę artykułu, wideo czy infografiki.

Najpopularniejsze rodzaje marketingu natywnego

Reklamy natywne kojarzą się przede wszystkim z artykułami na stronach internetowych, w których subtelnie wpleciona jest wzmianka na temat promowanej firmy, produktów czy usług. Jednak marketing natywny to szerokie pojęcie i może nie tylko przybierać postać artykułu sponsorowanego, przypominającego zwykłe treści redakcyjne, lecz także postów sponsorowanych na Facebooku, zdjęcia ilustrującego tematykę artykułu z lokowanym produktem, filmów wideo, recenzji na blogach lub rekomendacji artykułów na stronie z przekierowaniem do innego serwisu. Osoba, która czyta artykuł czy ogląda wideo, zwraca uwagę przede wszystkim na wartościową treść, a reklama natywna powinna być ukrytą częścią materiału.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl