TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Angielski do pracy – jak się skutecznie komunikować?

Czwartek, 25 lipca 2024 o 17:23, autor: 0
Angielski do pracy – jak się skutecznie komunikować?

Komunikacja biznesowa rządzi się swoimi prawami. Aby skutecznie porozumiewać się ze swoimi współpracownikami lub klientami, w wielu branżach należy znać nie tylko żargon, ale też język angielski. Jak rozwijać umiejętności swobodnego porozumiewania się w środowisku pracy?

 Ćwicz aktywne mówienie

Znajomość odpowiedniego słownictwa i płynne mówienie to podstawa. Nawet jeśli nie musisz regularnie przedstawiać prezentacji zagranicznym inwestorom lub wypowiadać się na konferencjach podczas podróży służbowej, Angielski do pracy może okazać się przydatny. W końcu wiele branż korzysta w codziennej komunikacji z uniwersalnych zwrotów, które warto znać. Jednak, aby móc się nimi posługiwać, najpierw musisz nabrać pewności w spontanicznym wypowiadaniu się.

Niektórzy borykają się z płynną komunikacją w języku angielskim, ponieważ odczuwają skrępowanie z uwagi na swój akcent i popełnianie błędów. Odpowiedź na to jest jedna – należy ćwiczyć wymowę. Jednym z przykładowych rozwiązań jest Metoda Aktywnego Mówienia. Zgodnie z jej zasadami wystarczy nawet 15 minut nauki online dziennie, aby przełamać swój strach przed swobodnym wypowiadaniem się na ważnym spotkaniu lub rozmowie kwalifikacyjnej.

Poszerzaj słownictwo biznesowe

Codzienne porozumiewanie się w biurze zależy w dużej mierze od znajomości podstawowych wyrazów i zwrotów w języku angielskim, które dotyczą pracy. Z uniwersalnego słownictwa korzysta mnóstwo branż – od marketingu, przez inżynierię czy turystykę, po IT. Zatrudniając się w nowym miejscu, szybko dowiesz się, z jakich wyrażeń firma najczęściej korzysta. Natomiast warto znać choćby takie słówka jak:

  • deadline – ostateczny termin wykonania zadania/projektu,
  • meeting – spotkanie,
  • task – zadanie,
  • urgent – pilne,
  • approval – zgoda na coś.

Poza tym zapoznaj się ze słownictwem dotyczącym ściśle Twojego zawodu czy specjalizacji. Możesz stworzyć dla siebie nawet specjalne listy popularnych wyrażeń, z których skorzystasz podczas prowadzenia negocjacji. Im więcej fachowych wyrażeń poznasz i dobrze opanujesz, tym pewniej poczujesz się w codziennej komunikacji – zwłaszcza jeśli pracujesz w międzynarodowej korporacji i liczysz na awans lub chcesz się przebranżowić.

Ucz się podczas każdej okazji

Oprócz nauki podczas kursu online czy lekcji w szkołach językowych postaw na poszerzanie swoich umiejętności również w wolnym czasie. Czytaj zagraniczne artykuły i raporty dotyczące Twojego zawodu. W lepszym zapamiętywaniu specjalistycznego słownictwa mogą pomóc podcasty i webinary branżowe po angielsku, a także seriale o tematyce biznesowej. Aby szybciej opanować poprawną wymowę, powtarzaj trudniejsze słowa i zdania po native speakerach. Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza.

Angielski do pracy okazuje się coraz bardziej przydatny – nawet w codziennych, pozornie nieistotnych zadaniach. Przezwyciężenie onieśmielenia w mówieniu i znajomość specjalistycznego słownictwa to klucz do sukcesu. Wybierz metody, które pomogą Ci efektywniej poszerzać wiedzę na temat komunikacji biznesowej w obcym języku.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl