Na tym etapie mogli się przekonać, że istnieje nieograniczona ilość rozwiązań jeśli chodzi o konfigurację elementów plastycznych. W sumie powstało około 75 kwadratów, skomponowanych tak, by utworzyły większe płaszczyzny, które posłużyły do zaaranżowania przestrzeni do kolejnych działań. Uczniowie doskonalili umiejętność widzenia plastycznego niezbędną do tworzenia rzeczy pięknych. Jako że kontrast towarzyszył nam od początku, zaczęliśmy się zastanawiać jak to pojęcie funkcjonuje zarówno w relacjach społecznych, jak i w pojmowaniu rzeczywistości.
Młodzież w toku dyskusji doszła do wniosku, że życie w czarno- białych ramach to fikcja. W finałowej fazie projektu uczestnicy próbowali za pomocą obiektywu fotograficznego zilustrować złożoność emocji towarzyszącym relacjom międzyludzkim. Poprzez zabawę udało nam się dotknąć niezwykle ważnych pytań, na które nie ma łatwych odpowiedzi .
Joanna Lewandowska