TworzymyGłos Regionu

reklama

Gorąca dyskusja na temat promocji powiatu

Piątek, 07 lipca 2017 o 11:39, aktualizacja Piątek, 07 lipca 2017 o 11:47, autor: 5
Gorąca dyskusja na temat promocji powiatu

Radni z powiatu krytycznie ocenili działania promujące powiat wschowski. Brakuje im przede wszystkim współpracy z przedsiębiorcami, samorządem wojewódzkim i wspieraniem lub obecnością powiatu na ponadregionalnych wydarzeniach, które mają miejsce na terenie powiatu i poza nim. Wicestarosta Wojciech Kuryłło tłumaczy dotychczasowy zakres działań małym budżetem na promocję. To jednak nie przekonało radnych.

Dyskusja na temat działań promujących powiat odbyła się na ostatniej sesji Rady Powiatu Wschowskiego. Dokument, który został przedstawiony radnym, krytycznie ocenił przewodniczący Rady Powiatu Wschowskiego Waldemar Starosta.

- Oczekiwałbym przedstawienia strategii działań promocyjnych powiatu i mam nadzieję, że taki dokument istnieje - mówił Waldemar Starosta.

Przewodniczący Rady Powiatu dopytywał o to, czy powiat angażuje się we współpracę z firmami, których działalność jest znana na terenie Polski i poza jej granicami. Można by, zdaniem Waldemara Starosty, współpracując z przedsiębiorcami promować powiat. Radny zwracał uwagę na potrzebę zaangażowania znaczących osób z terenu powiatu, które w swoich działaniach mogłyby wspierać w promocji wschowski powiat. Podobnie brakowało przewodniczącemu informacji o powiecie zamieszczanych w biuletynach województwa lubuskiego, udziale targach promocyjnych, czy w ważnych wydarzeniach, które odbywają się na terenie województwa.

Wicestarosta Wojciech Kuryłło w odpowiedzi zwrócił uwagę, że środki wydawane na promocję powiatu są niezbyt duże, nieco ponad 60 tysięcy złotych. W związku z tym zaangażowanie powiatu w promocję jest na miarę środków finansowych. To jednak nie przekonało przewodniczącego, który przekonywał, że pieniądze do pewnych działań nie są potrzebne. Wystarczy kreatywność i pomysłowość zdaniem Waldemara Starosty, aby umiejętnie wpisać się w działania i zdarzenia, które mają miejsce choćby na terenie województwa.

Do dyskusji włączyli się pozostali radni. Jolanta Denesiuk stwierdzała, że przedsiębiorcy wyjeżdżają poza granice kraju, promują i miejscowości, z których pochodzą i powiat, ale brakuje ze stron władz samorządowych choćby prostego ,,dziękuję". Radna Magdalena Strzałkowska przypomniała o Pikniku Country, który odbywa się co roku nad Baryczą. Jest to impreza zdaniem radnej, na którą zjeżdżają się osoby z okolicznych powiatów. Warto ją wykorzystać, zaznaczając swoją obecność. Głos zabrał również nowo zaprzysiężony radny - Eryk Szmania. Radny wskazał dwie możliwości promocji powiatu. Poprzez sport i historię. Przypomniał, że wiele osób z terenu powiatu wschowskiego bierze udział w zawodach sportowych na terenie całego kraju. Co do historii, to zdaniem radnego, warto wykorzystywać ciekawe, historyczne miejsca leżące na terenie powiatu do jego promocji.

Po całej dyskusji na temat promocji powiatu, wicestarosta przyznał, że warto omówić na osobnym spotkaniu postulaty radnych i zastanowić się, jak je wdrożyć w życie. Jednocześnie zaznaczył, że część działań, o których wspominali radni, jest realizowana przez powiat, jak na przykład współpraca międzynarodowa, która odbywa się między szkołami, czy współpraca z przedsiębiorcami, jak choćby z firmą Edi z Nowej Wsi i wspieranie jej obecności w targach poza granicami kraju.

(rak/foto: wschowa.info)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (5)

avatar

avatar
~ciekawy
07.07.2017 15:18

A czym p. Kuryłło, pan wspierasz firmę EDI ? Czy bukiety kwiatów też traktuje pan jako czynnik wspierający ? czy to już jest z innego budżetu ?

avatar
~do ciekawy...
07.07.2017 18:42

Należy zapytać: czy te kwiaty nie miały aby charakteru osobistej sympatii???. Tak nawiasem mówiąc należy się zastanowić kto z tego towarzystwa zna się na jakiejkolwiek promocji, a co dopiero promocji z zakresu regionu.

avatar
~sławianin
09.07.2017 13:47

Pan WALDEMAR WIE JAK PROMOWAĆ I DO PROWADZIĆ DO UPADŁOŚCI ZAKŁAD W SŁAWIE

avatar
~mieszkaniec
09.07.2017 13:55

Do pana radnego ERYKA niech powiat zakupi Kronikę Wschowy to jet promocja naszego miasta ostatnio kupiłem na Allegro jest to bardzo ciekawa publikacja i promocja za tanie pieniądze wiadomo że kasa ale który przedsiębiorca zainwestuje w mieście gdzie tylko zabytki jeden kupił i zrobili obiekt zabytkowy

avatar
~Sąsiad
10.07.2017 08:13

Powiat powinien promować lokalne firmy i to na czterech łapach.Bez nich nie będzie Was. Pani Merkel lata po całym świecie i robi wszystko, żeby umowy firm niemieckich były podpisywane jak trzeba. Bogate firmy to bogaty rejon . Ja nie wiem.. wam się wszystko z czasami komuny miesza.

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl