Dyskusja na temat działań promujących powiat odbyła się na ostatniej sesji Rady Powiatu Wschowskiego. Dokument, który został przedstawiony radnym, krytycznie ocenił przewodniczący Rady Powiatu Wschowskiego Waldemar Starosta.
- Oczekiwałbym przedstawienia strategii działań promocyjnych powiatu i mam nadzieję, że taki dokument istnieje - mówił Waldemar Starosta.
Przewodniczący Rady Powiatu dopytywał o to, czy powiat angażuje się we współpracę z firmami, których działalność jest znana na terenie Polski i poza jej granicami. Można by, zdaniem Waldemara Starosty, współpracując z przedsiębiorcami promować powiat. Radny zwracał uwagę na potrzebę zaangażowania znaczących osób z terenu powiatu, które w swoich działaniach mogłyby wspierać w promocji wschowski powiat. Podobnie brakowało przewodniczącemu informacji o powiecie zamieszczanych w biuletynach województwa lubuskiego, udziale targach promocyjnych, czy w ważnych wydarzeniach, które odbywają się na terenie województwa.
Wicestarosta Wojciech Kuryłło w odpowiedzi zwrócił uwagę, że środki wydawane na promocję powiatu są niezbyt duże, nieco ponad 60 tysięcy złotych. W związku z tym zaangażowanie powiatu w promocję jest na miarę środków finansowych. To jednak nie przekonało przewodniczącego, który przekonywał, że pieniądze do pewnych działań nie są potrzebne. Wystarczy kreatywność i pomysłowość zdaniem Waldemara Starosty, aby umiejętnie wpisać się w działania i zdarzenia, które mają miejsce choćby na terenie województwa.
Do dyskusji włączyli się pozostali radni. Jolanta Denesiuk stwierdzała, że przedsiębiorcy wyjeżdżają poza granice kraju, promują i miejscowości, z których pochodzą i powiat, ale brakuje ze stron władz samorządowych choćby prostego ,,dziękuję". Radna Magdalena Strzałkowska przypomniała o Pikniku Country, który odbywa się co roku nad Baryczą. Jest to impreza zdaniem radnej, na którą zjeżdżają się osoby z okolicznych powiatów. Warto ją wykorzystać, zaznaczając swoją obecność. Głos zabrał również nowo zaprzysiężony radny - Eryk Szmania. Radny wskazał dwie możliwości promocji powiatu. Poprzez sport i historię. Przypomniał, że wiele osób z terenu powiatu wschowskiego bierze udział w zawodach sportowych na terenie całego kraju. Co do historii, to zdaniem radnego, warto wykorzystywać ciekawe, historyczne miejsca leżące na terenie powiatu do jego promocji.
Po całej dyskusji na temat promocji powiatu, wicestarosta przyznał, że warto omówić na osobnym spotkaniu postulaty radnych i zastanowić się, jak je wdrożyć w życie. Jednocześnie zaznaczył, że część działań, o których wspominali radni, jest realizowana przez powiat, jak na przykład współpraca międzynarodowa, która odbywa się między szkołami, czy współpraca z przedsiębiorcami, jak choćby z firmą Edi z Nowej Wsi i wspieranie jej obecności w targach poza granicami kraju.
(rak/foto: wschowa.info)