TworzymyGłos Regionu

reklama

Zdarza się, że pacjent jest źle traktowany. Nowy Szpital pracuje nad poprawą tej sytuacji

Środa, 23 listopada 2016 o 14:30, aktualizacja Piątek, 25 listopada 2016 o 16:32, autor: 42
Zdarza się, że pacjent jest źle traktowany. Nowy Szpital pracuje nad poprawą tej sytuacji

Niektórzy pacjenci Nowego Szpitala we Wschowie skarżą się na to, w jaki sposób traktuje ich wyższy personel szpitala. Zdaniem radnej Danuty Płończak jest to duży problem, ponieważ wielokrotnie spotyka się z takimi uwagami. Prezes Nowego Szpitala we Wschowie Krzysztof Albiński przyznaje, że zdarzają się sytuacje, kiedy stosunek do pacjenta jest niewłaściwy. Prezes Albiński podkreśla, że nie zamierza chować głowy w piasek. Od 1 lipca, od kiedy jest prezesem NS we Wschowie odbył kilka rozmów z personelem wyższym i średnim, zwracając uwagę na nieprawidłowości w tym zakresie.

Zdaniem radnej Danuty Płończak jest to problem etyki lekarskiej.

- Praca w takich placówkach, to służba na rzecz pacjenta - mówiła radna - gdyby nie było pacjenta, niepotrzebny byłby lekarz. Niektórzy pacjenci skarżą się na to, że wyższy personel traktuje ich z wyższością. Jest to jakieś nieporozumienie. Chyba lekarze mieli na studiach etykę i wiedzą, w jaki sposób należy traktować chorego.

Kwestia postawy personelu, to problem trudny. Zdaniem Krzysztofa Albińskiego prezesa Nowego Szpitala we Wschowie, w gruncie rzeczy jest to problem najtrudniejszy, ponieważ dotyka ludzkiego składnika.

- Nie będę uciekał przed takimi problemami. Kilka takich rozmów już przeprowadziłem. Miały charakter interwencyjny, pouczający i dzięki temu udało się kilka problemów rozwiązać.

Prezes Albiński zaznacza jednocześnie, że jest to pewien proces, który powinien przynosić rezultaty.

- Zależy mi na tym, aby szpital był postrzegany przez lokalną społeczność, jako szpital przyjazny pacjentom - mówił Krzysztof Albiński - gdzie personel wyższy, ale także i personel średni w odpowiedni sposób poświęcąją czas pacjentowi. Nie chcę też wnikać, jakie są przyczyny tego, że takie sytuacje mają miejsce. Przez ten czas, od kiedy pełnię funkcję prezesa, wyrobiłem sobie zdanie, jakich obszarów ten problem dotyczy. Są takie oddziały, które można podać za wzór, ale są i takie, nad którymi trzeba popracować i tym samym składam deklarację, że taką pracę Nowy Szpital we Wschowie wykona.

(rak)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (42)

avatar

avatar
~Xxx
23.11.2016 17:50

To proszę się przyjrzeć pracy pan w laboratorium.Bylam tam z dzieckiem i więcej nie pójdę bo to zakończyło się trauma dla niego.Bylo potraktowane jak mały intruz,ktoś komu nie należy się odrobina życzliwości.Panie bardzo nieprzyjemne i traktujące ludzi z wyższością albo bardziej obojętnością.

avatar
~Zainteresowana
23.11.2016 19:20

Tu nie ma nad czym dyskutować.Jako osoba przełożona powinien poprostu wymagać od personelu odpowiedniego traktowania pacjenta i to wszystko,no chyba že osoby tak dobrze wykształcone jak lekarze nie rozumieją prostego polecenia.A juź wogóle tego,že czegoś się od nich wymaga.

avatar
~nowy 14
23.11.2016 19:36

można zacząć od pogotowia ratunkowego bo była sytuacja że rodzinnego lekarza nie było w danym dniu w przychodni w m.Szlichtyngowa i skierowałem się do Wschowy na ostry dyżur a tam powiedziano że oni tylko udzielają pomocy w godzinach nocnych. Bardzo dziękuję za taki szpital musiałem jechać do m.Leszno . Niech się radni powiatu ogarną i zrobią porządek

avatar
~Brawo za profesjonalizm
23.11.2016 20:19

Moja mama ze złamaną miednicą została skierowana na zdjęcie rentgenowskie z powodu złamanego łokcia. Pomijam fakt, że SAM musiałem ją na owe zdjęcie zawieść. I na własną próśbę wybłagałem zdjęcie miednicy - oczywiście złamane w kilku miejscach. Coś jeszcze Panie Prezesie?

avatar
~Kasa kasa
23.11.2016 20:29

Panie Prezesie. Pan nie jest lekarzem!!! Ukończył Pan prawo i jakieś tam zarządzania. I nikt mi nie powie że taki człowiek może zarządzać szpitalem. Pan nie zna potrzeb pacjentów. Kieruje się Pan tylko wynikiem finansowym bo z tego jest Pan rozliczany przez właścicieli. Ochyda.

avatar
~Gekon
23.11.2016 20:47

Z problemem złej obsługi w Nowym Szpitalu we Wschowie wslczył już prezes Szulwiński i nic z tego nie wyszło...

avatar
~Pani
23.11.2016 21:21

Proszę dać szanse panu prezesowi,jeszcze nie zdążył się wykazać a pierwsze co pan powinien zrobić to mocno pouczyć doktora Bednarza....wiele moich koleżanek zostało bardzo źle potraktowanych...u niego w gabinecie dziecko musi siedzieć prosto,najlepiej sie nie oddzywać,a broń boże nie może płakać...Najlepiej zmienić takiego pana doktora,bo wkońcu on tam jest dla nas a nie my dla niego!!! Tylko jemu sie pomylily role,zero szacunku dla mam z dzieckiem!!!!!!!!

avatar
~kTOŚ
23.11.2016 22:28

Stawiajmy innym wymagania takie które sami byśmy mogli spełnić wobec innych.

avatar
~do dyrektora
23.11.2016 22:48

Proszę sprawdzić na którego lekarza z pogotowia jest najwięcej skarg .O nim to już dowcipy po mieście krążą .Najpierw dzwoni się na pogotowie z zapytaniem kto ma dyżur a potem się rozpatruje możliwość czy dam radę do rana.Ten K....to porażka skargi od lat matki, babcie mieszane z błotem.Porażka

avatar
~XYZ
24.11.2016 08:01

A które, to oddziały można podać za wzór ? - bo ja takich nie widzę we wschowskim szpitalu.Popieram komentarz co do Pana Bednarza (do tytułu doktora to jeszcze Mu daleko ,brakuje kilku ważnych rzeczy, od razu po skończonych studiach nie ma się tytułu doktora wiem co piszę) i tak samo z Panem K........ ( wiemy o kogo chodzi). A teraz doszła jeszcze lepsza Pani na dyżury w POZ-ach ( G. K-Sz. z Salusa).

avatar
~Zuzia
24.11.2016 08:46

Szkoda, że przed objęciem funkcji Pan Prezes nie był pacjentem lub rodzina pacjenta np. oddziału wewnętrznego. Wtedy na własnej skórze przekonałby się jakie tam jest podejście do pacjenta. Znieczulica personelu to i tak najdelikatniejsze określenie jakie mogę użyć, empatii ZERO. A najlepiej jest jeszcze jak zostaniesz przyjęty do szpitala w piątek, a na pytanie w sobotę co dalej słyszy się odpowiedź , że lekarz prowadzący będzie w środę. O "pielęgniarkach" nie wspomnę. Podejrzewam, że z tymi nawykami to Oni przetrzymają tego Prezesa i będzie jak jest.

avatar
~Ja
24.11.2016 09:06

Dokładnie od pana (specjalnie przez małe "p") B(...) wyszłam z płaczem... Kiedys sie zdziwi jak którys z tatusiów tych malych dzieci nie wytrzyma i powie mu co o tym mysli, bo my mamy nie mamy sily z nim dyskutowac po takim traktowaniu (przynajmniej Ja).

avatar
~nieszkanic
24.11.2016 09:42

Dostalem skierowanie od lekarza rodzinnego do kardiologa ,podczas rejestracji bylem mile zaskoczony ze za tydzien juz wyznaczono mi wizyte.Po wizcie pon doktor dalmi skierowanie na echo serca do Glogowa gdzie po czterech dnia bylem juz po badaniu,mialem zalozony holder ktory tesz badal moje serce .W sobote mam wyznaczony termin na badania wisilkowe.Z tej okazi bardzo dziekuje szpitalowi za tak krotki termin w jaki moglem sie zbadac ,rowniesz dziekuje pani pielegniarce pani Dorocie za mile i ludzkie podejscie do pacjeta.Dodam ze badania te byly robione na ubespieczenie

avatar
~:/
24.11.2016 09:46

Kasa, kasa i jeszcze raz kasa! Pacjent to przedmiot! Trzeba wyrawć za niego kasę i wypad do domu! Najlepiej nie robić badań-to kosztuje. A leki? Moją mamę skazali na śmierć! Wyczyszczona dokumentacja! Poznań uratował ją i naprawił zaniedbania i błędy lekarskie popełnione tu!

avatar
~Asia
24.11.2016 10:23

Mój chłopak pierwszy raz trafił do szpitala ze złamaną ręką. Czekał 3 godziny na zdjęcie bo nie było nikogo kto mógłby mu pomóc. Drugi raz ze stanem przedzawałowym. Pani zmierzyła mu ciśnienie i stwierdziła że wszystko ok. Sam zwrócił jej uwagę że ma tętno 190 bo Pani nie zauważyła. Strach chorować.

avatar
~f aąĄĄ
24.11.2016 10:31

To co pisza pacjenci szczera prawda podpisuje sie pod tym t

avatar
~zygfryd
24.11.2016 11:29

do kom 1 laboratorium nie należy do szpitala.mysl co piszesz

avatar
~Wschowianka
24.11.2016 11:46

To co czytam jest przerażające , jeśli choć w części jest prawdą - nie wiadomo gdzie szukać pomocy . Ja sama miałam szczęście i w trafiłam na wskroś przyzwoitego lekarza Przez wiele lat pracowałam w tej firmie i byłam dumna , teraz jest mi wstyd , że niektórzy tam pracujący prezentują takie podejście do chorego - obyście nie znaleźli się w takiej potrzebie jak my biedni pacjenci .

avatar
~abc
24.11.2016 11:56

Akurat z tym "tygodniowym tylko oczekiwaniem na wizytę do kardiologa" to dobra ściema, terminy są porażające , że naprawdę chory to prędzej umrze niż doczeka terminu wizyty. Po znajomości to taki termin (...) znalazła a zachowanie do pacjenta też pozostawia wiele do życzenia .

avatar
~Młodzież FWS
24.11.2016 13:30

Pff ... trafiłem z przeciętym ściegnem palca, który dosłownie wisiał ... na operację czekałem kilka h ... po operacji nie dostałem nawet żadnej tabletki przeciwbólowej :) ... przez 3 miesiące nie raczyli wysłać mnie na rehabilitację, choć o to prosiłem ... dopiero gdy udałem się do lekarza rodzinnego to dostałem skierowanie, ale oczywiście do swojego rehabilitanta ... po zakończeniu leczenia okazało się, że palec został źle zszyty (za mocno) i aktualnie czeka mnie druga operacja poprawcza w specjalistycznym szpitalu ręki we Wrocławiu ...omijać szerokim łukiem ten szpital ...

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl