1. Czy warto reklamować się w mediach społecznościowych?
2. Na czym polega social media marketing?
3. Wykorzystaj media społecznościowe w rozwijaniu marki osobistej
Marketing social media opiera się na reklamowaniu marki w mediach społecznościowych. Dzięki niemu dociera się do wielu użytkowników, którzy korzystają ze spersonalizowanych reklam i na co dzień logują się na platformach społecznościowych. Marketing prowadzony na popularnych portalach nie wymaga dużych nakładów finansowych, dlatego można zacząć w nim działać praktycznie od początku działalności. Dowiedz się więcej o social media marketingu i jego zaletach.
Czy warto reklamować się w mediach społecznościowych?
Reklama w social mediach to rozwiązanie, z którego można skorzystać praktycznie w każdej branży. Założenie profilu firmowego pozwala prowadzić szeroko zakrojone działania marketingowe z wykorzystaniem płatnych reklam, współpracy z różnymi markami i influencerami, a także wartościowych treści publikowanych w kolejnych postach. Obserwatorzy profilu mogą na bieżąco się z nimi zapoznawać oraz reagować na przedstawiane im treści. Większa liczba reakcji i komentarzy sprawia, że posty są lepiej widoczne, co ułatwia docieranie do nowych klientów. Reklama w mediach społecznościowych prowadzona na podstawie przemyślanej kampanii i długofalowej strategii może przynieść znacznie lepsze efekty niż choćby promowanie się w telewizji, radio, prasie, czy też w innych kanałach tradycyjnych.
Na czym polega social media marketing?
Social media marketing polega przede wszystkim na wykorzystaniu mediów społecznościowych do zdobywania nowych klientów i zwiększania rozpoznawalności marki w grupie docelowej. Serwis społecznościowy gromadzi użytkowników o różnych potrzebach i zainteresowaniach, jednak personalizowanie reklam i dopasowywanie ich na podstawie algorytmów sprawia, że działania reklamowe umożliwiają docieranie do osób naprawdę zainteresowanych daną ofertą. W przygotowanej strategii marketingu wirusowego można tworzyć różnego rodzaju filmiki, a na profilu marki umieszczać ciekawe posty wprowadzające np. do dłuższych wpisów na blogu. Dzięki temu wykorzystanie mediów społecznościowych dobrze sprawdza się w marketingu obejmującym treść, obraz, wideo i inne rodzaje contentu.
Wykorzystaj media społecznościowe w rozwijaniu marki osobistej
Social media marketing dobrze sprawdza się w szczególności w rozwijaniu marki osobistej. Kanał w mediach społecznościowych ułatwia wchodzenie w interakcję z użytkownikami, odpowiadanie na ich pytanie, reagowanie na komentarze, czy też stworzenie firmowego czata. Ta ostatnia opcja przydaje się w szczególności w branży usługowej, w której czat pozwala na udzielanie szybkich odpowiedzi każdej zainteresowanej osobie. Dzięki niemu można poinformować potencjalnych klientów o najbliższym terminie konsultacji, czy też porozmawiać z nimi o sprawach, które ich nurtują. Ponadto social media zwiększają wiarygodność marki osobistej, gdyż pozwalają poznać dany autorytet lub usługodawcę również od strony prywatnej. Informacja o kierunku wyjazdu na urlop czy też o przeczytanej książce ułatwia znalezienie wspólnego języka z potencjalnym klientem.