PCPR wzięło udział w konkursie, zorganizowanym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Program kampanii społecznej przygotowanej przez PCPR został dobrze oceniony przez Ministerstwo i otrzymał dofinansowanie na jego realizację.
- Często na spotkaniach w Powiatowej Komendzie Policji we Wschowie, przy sprawozdaniu rocznym, policja przedstawia statystki, związane z przestępczością na terenie powiatu. Jednym z punktów, jaki pojawia się w tym sprawozdaniu jest przemoc w rodzinie i interwencje, jakie wykonują pracownicy policji - mówi Marek Boryczka starosta powiatu wschowskiego - Zawsze mnie to mocno niepokoiło, podnosiłem też tę kwestię wielokrotnie. Dlatego też, jako Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, zdecydowaliśmy przeprowadzić kampanię społeczną na temat przemocy w rodzinie. To zjawisko, które często jest zamknięte w czterech ścianach. Być może niewiele osób o tym wie, ale część nie chce widzieć tego problemu, część się boi, a część nie wie, jak się zachować. Dlatego zależy nam na tym, aby przeprowadzić taką kampanię społeczną i dotrzeć do jak największej liczby ludzi.
W ramach kampanii społecznej zostaną przeprowadzone warsztaty profilaktyczno-edukacyjne dla osób dotkniętych lub zagrożonych przemocą w rodzinie. Mają to być warsztaty dla rodziców, młodzieży i dzieci.
- Planujemy spotkania profilaktyczne z młodzieżą na temat stosowania przemocy przez nieletnich oraz ich skutków w świetle obowiązujących przepisów prawa - mówi kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie Katarzyna Ciepła-Nowak - Chcielibyśmy, aby te zajęcia prowadzone były przez funkcjonariuszy policji i kuratora. Planujemy okresowe uruchomienie przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie - w drugiej połowie roku -popołudniowych dyżurów telefonicznych, obsługiwanych przez psychologa, pracownika socjalnego i prawnika. Chcemy również zorganizować szkolenia podnoszące kompetencje pracowników pomocy społecznej, oświaty oraz innych instytucji.
Kolejnym etapem kampanii mają być opracowanie i upowszechnianie różnego rodzaju materiałów profilaktycznych, między innymi ulotek, plakatów, czy gadżetów.
(rak/foto: julka)