Artykuł sponsorowany
Praca specjalistów z branży HR od zawsze należała do czasochłonnych, między innymi ze względu na ogromną liczbę danych do przeanalizowania. Dziś mają oni do dyspozycji przydatne narzędzia analityczne. Jak nowe technologie wspierają branżę HR?
Zacznijmy od pierwszego etapu przygody pracownika z firmą, którym jest rekrutacja. Współczesne narzędzia analityczne ułatwiają wyszukiwanie odpowiednich kandydatów. Standardowe metody zmuszają rekruterów do analizy setek, a nawet tysięcy CV, jednak dziś na rynku dostępne są rozwiązania pozwalające zautomatyzować ten proces. Narzędzia takie jak applicant tracking system (ATS) pozwalają ujednolicić przesłane przez kandydatów dokumenty do jednego formatu. Z kolei aplikacja z ofertami pracy Woonti dla kandydatów szukających pracy za granicą zupełnie rezygnuje z tradycyjnych CV na rzecz ustandaryzowanego profilu zawodowego. W dodatku inteligentny algorytm proponuje rekruterowi dopasowania wśród potencjalnych kandydatów. Dostępna jest zarówno dla użytkowników iOS, jak i Androida.
Analityka bywa istotna w procesie onboardingu. Nie chodzi wyłącznie o ewaluację nowego pracownika, ale także feedback zwrotny, który pozwala sprawdzić, czy wdrożenie nowego członka zespołu przebiega pomyślnie. Wystarczy skonstruować odpowiednią ankietę.
Odrębne narzędzia w formie testów i gier pomagają specjalistom HR w ocenie kompetencji kandydatów lub obecnych pracowników. Przystępna forma sprawia, że uczestnicy podchodzą do testu zadaniowo, zaś samo narzędzie pozwala wygenerować interesujące raporty z wynikami. Nowe technologie zastępują w ten sposób tradycyjny assessment center.
Narzędzia analityczne dla branży HR pomagają dziś także nie tylko w rozliczeniu czasu pracy, ale także na liczeniu wynagrodzeń i premii. Wszystko odbywa się automatycznie na podstawie wymiernych informacji, dlatego uzyskane wyniki nie budzą kontrowersji.
Pracując w branży HR, naprawdę warto podchodzić do nowych technologii w sposób otwarty!