Automatyzacja w wyszukiwaniu kandydatów do pracy
Zacznijmy od pierwszego etapu przygody pracownika z firmą, którym jest rekrutacja. Współczesne narzędzia analityczne ułatwiają wyszukiwanie odpowiednich kandydatów. Standardowe metody zmuszają rekruterów do analizy setek, a nawet tysięcy CV, jednak dziś na rynku dostępne są rozwiązania pozwalające zautomatyzować ten proces. Narzędzia takie jak applicant tracking system (ATS) pozwalają ujednolicić przesłane przez kandydatów dokumenty do jednego formatu. Z kolei aplikacja z ofertami pracy Woonti dla kandydatów szukających pracy za granicą zupełnie rezygnuje z tradycyjnych CV na rzecz ustandaryzowanego profilu zawodowego. W dodatku inteligentny algorytm proponuje rekruterowi dopasowania wśród potencjalnych kandydatów. Dostępna jest zarówno dla użytkowników iOS, jak i Androida.
Narzędzia analityczne w procesie onboardingu
Analityka bywa istotna w procesie onboardingu. Nie chodzi wyłącznie o ewaluację nowego pracownika, ale także feedback zwrotny, który pozwala sprawdzić, czy wdrożenie nowego członka zespołu przebiega pomyślnie. Wystarczy skonstruować odpowiednią ankietę.
Badanie rozwoju i kompetencji
Odrębne narzędzia w formie testów i gier pomagają specjalistom HR w ocenie kompetencji kandydatów lub obecnych pracowników. Przystępna forma sprawia, że uczestnicy podchodzą do testu zadaniowo, zaś samo narzędzie pozwala wygenerować interesujące raporty z wynikami. Nowe technologie zastępują w ten sposób tradycyjny assessment center.
Automatyzacja w naliczaniu wynagrodzeń
Narzędzia analityczne dla branży HR pomagają dziś także nie tylko w rozliczeniu czasu pracy, ale także na liczeniu wynagrodzeń i premii. Wszystko odbywa się automatycznie na podstawie wymiernych informacji, dlatego uzyskane wyniki nie budzą kontrowersji.
Pracując w branży HR, naprawdę warto podchodzić do nowych technologii w sposób otwarty!