TworzymyGłos Regionu

reklama

Na Zaciszu powstaną drogi tymczasowe

Piątek, 11 lutego 2022 o 12:00, aktualizacja Wtorek, 15 lutego 2022 o 11:00, autor: 56
Na Zaciszu powstaną drogi tymczasowe

Mieszkańcy północnej, najmłodszej części osiedla Zacisze, mają problemy z dojazdem do swoich posesji, w związku ze stanem dróg, na które drastycznie wpływają warunki atmosferyczne. W związku z licznymi głosami mieszkańców zapytaliśmy przedstawicieli Urzędu Miasta i Gminy Wschowa oraz Spółki Komunalnej jak można rozwiązać ten problem.

Zabudowa północnej części osiedla Zacisze postępuje od kilku lat. W 2016 roku zmieniono Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Pierwsi mieszkańcy zajęli swoje nowe domy pod koniec 2019 r. i od tego czasu sukcesywnie przybywa nowych budynków i nowych mieszkańców.

Rozmawiając z zastępcą burmistrza Markiem Kraśnym dowiedzieliśmy się, że problem dojazdu do posesji jest złożony. Wpływ na aktualny stan dróg ma wytyczenie ich w miejscach, które do niedawna były gruntem rolnym.

Nierównomierne podziały terenów, na mocy których Gmina Wschowa przejmuje grunty pod drogi, intensywna i rozproszona zabudowa oraz wiele inwestycji sieciowych, o których przebiegu opowiedział nam Bartłomiej Wilk, dyrektor techniczny w Spółce Komunalnej we Wschowie, stanowi dla budżetu gminy duże wyzwanie.

Zachęcamy do odsłuchania rozmowy, w której prócz przyczyn i historii, przedstawiona jest najbliższa przyszłość dróg na Zaciszu.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (56)

avatar

avatar
~Mieszkaniec
11.02.2022 12:23

A co z drogami na osiedlu Przylesie??? Tutaj też jest ciężki dojazd do domu przez kiepskie drogi( dziury,błoto kałuże). Miały być robione drogi utwardzone było o tym pisane i co? Nie ma drogi nagle pieniędzy które zostały pozyskane na ten cel. Mieszkańcy nie raz pisali pisma w sprawie dróg i nic. Widać tutaj liczy się tylko Zacisze.

avatar
~Monia
11.02.2022 19:40

Na Przylesiu jest kiepski dojazd, ale jest. Na Zaciszu nie ma w ogóle dojazdu.

avatar
~Piotr
11.02.2022 23:19

Na Przylesiu są drogi umożliwiające dojazd do domu. Na Zaciszu nie ma takich dróg, nie da się nawet dojść do domu.

avatar
~do kom.powyżej
13.02.2022 17:14

Eech najważniejsze,ze będzie deptak.

avatar
~Magda
11.02.2022 12:43

Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Ciekawe dlaczego pan Wilk nie powiedział, że mieszkańcy musieli zapłacić po 5000 zł żeby zostali podłączeniu do kanalizacji.

avatar
~Wsch
11.02.2022 21:57

Kazdy kto robi przyłącze jakiekolwiek musi zapłacić,nie ma znaczenia czy to woda ,prąd czy kanaliza trzeba płacić. nawet Ci z Zacisza muszą płacić.

avatar
~Do Wsch
12.02.2022 15:47

Ale na Zaciszu mieszkańcy zrzucali się na kanalizację w drodze. Przyłącze do domu to inna sprawa i taka opłata wynosi jedynie ok 1 tys zł

avatar
~Mieszkaniec
13.02.2022 12:03

No właśnie dlaczego Pan Wilk o tym nie wspomniał, ul. Topolowa z własnej kieszeni wyłożyła po 7000 tys od domu.

avatar
~Wieśniak
11.02.2022 13:02

Miastowi wybudowali się w polu i mają problem. Kasę mieli na wille to niech sobie drogę wybudują. My na wsiach od 50 lat dróg nie mamy i mieć nie będziemy jak sami dojazdu nie utwardzimy. A tu nowobogacka elyta wielkie pretensje.

avatar
~He
11.02.2022 21:37

Prosze skorzystac ze swojej rady. No to skoro wybudowaliście się na wsi, to sobie wybudujcie. Tak odzyskiwanie okazji słuchaj że zrozumieniem, tu drogi nit nie buduje tylko utwardza podłoże. Warto pomyśleć zanim się napisze

avatar
~Tomasz
11.02.2022 23:22

W mieście mieszkańcy płacą znacznie wyższe podatki niż mieszkańcy terenów wiejskich. Mają więc prawo więcej wymagać niż mieszkańcy wsi. Chciałbym w mieście mieć taki dojazd do domu, jaki zapewne Ty masz na wsi. Tym bardziej, że zapłaciłem 5tys za kanalizę, po czym dano słowo że zostanie utwardzona droga.

avatar
~he
12.02.2022 10:10

Skoro na wsiach czekacie 50 lat, to dlaczego sobie nie wybudowaliście, jak rozumiem Pana rozumowanie. Problem polega na utwardzeniu nie budowaniu drogi to raz i według prawa sami ro możemy sobie w bucie pomieszać , a nie utwardzać

avatar
~Zen
11.02.2022 13:25

Należy poczekać, nie ma pieniędzy, bądźcie wyrozumiali. Za parę lat teren zostanie zabudowany to się wykona. Rząd pieniędzy nie potrzebuje z UE, to i nie ma inwestycji. Jeszcze 1/2 roku temu p. Glapiński zapewniał - pieniędzy mamy na wszystko ? Ja nie będę już głosował na PiS.

avatar
~Weselej
11.02.2022 13:27

Prawdziwie się wzruszyłam, że akurat właśnie teraz tak bardzo przejęto się mieszkańcami osiedla. Naprawdę co za przypadek. Dziękuję władzom miasta, a juz osobno podziękujemy redaktorom Polsatu. Tak czy siak czekamy z nadzieją.

avatar
~FWS
11.02.2022 13:28

Komentarze, że "wiedzieli gdzie się budują" i "po co tam kupowali działki" czas start.... !

avatar
~Swój
11.02.2022 15:04

Dramat

avatar
~x
11.02.2022 15:56

Przecież do 20 domów nie zrujnujecie budżetu miasta. Niech czekają. My czekaliśmy 20 lat.

avatar
~Tomasz
11.02.2022 23:24

20 lat to zapewne czekałeś na drogę z prawdziwego zdarzenia. Na Zaciszu ludzie mieszkają od 15 lat i miasto nic od siebie nie zrobiło

avatar
~Tomasz
11.02.2022 15:58

A nie miały być te prace wykonane latem 2021r po wykonaniu sieci kanalizacyjnej, za którą płacili mieszkańcy? Na co czekała gmina tyle czasu? Dlaczego tak zbywano mieszkańców do dzisiaj? Proszę powiedzieć prawdę!

avatar
~Wsxh
11.02.2022 22:00

Mieszkańcy nie płacili za kanalizę tylko za przyłącze

avatar
~Do Wsxh
12.02.2022 15:51

A właśnie że nie. Przyłącze kosztuje ok. tys zł. aA na Zaciszu mieszkańcy płacili po 5 tys nawet Ci, którzy dopiero planowali zacząć budowę

avatar
~Do autora
11.02.2022 16:41

Szanowny Panie. Mieszkańcy osiedla Przylesie również zwracali uwagę na stan dróg, miejscami identyczny jak na Zaciszu. I co??? I nic. Cisza. Dlaczego nikt nie wspomniał o nas, mieszkańcach Przylesia? Proszę przyjechać z aparatem na ul. Czereśniową, Jagodową, Leśna, Wierzbową i inne. Prosimy również UMiG Wschowa o zwrócenie uwagi na fakt, iż my już powoli również nie możemy dojechać do domu.

avatar
~Tomasz
11.02.2022 19:36

Na Zaciszu od października nie da się dojechać a nawet dojść do domu. W porównaniu do Zacisza to na Przylesiu macie luksus.

avatar
~misiek
12.02.2022 18:17

Z ciekawości byłem dziś na Przylesiu i naprawdę nie jest tam tak źle. Wszystkie drogi przejezdne, wszędzie można dojść pieszo..

avatar
~Ela
11.02.2022 18:47

Wybudowali się w polu kupując grunty od prywatnego właściciela cóż niech sprzedający buduję im drogi albo sami to robią

avatar
~Tomasz
11.02.2022 19:39

Na Zaciszu działki sprzedawała też gmina i do tych posesji również nie ma dojazdu. Więc jak nie jesteś w temacie to się nie wypowiadaj.

avatar
~Niezadowolona
11.02.2022 20:39

A co mają powiedzieć mieszkańcy ulicy Wieniawskiego którzy mieszkają tam już ponad 20 lat i cały czas chodzą w błocie

avatar
~Adam
11.02.2022 23:25

Na Zaciszu niektóre działki zostały sprzedany przez gminę.

avatar
~M
12.02.2022 05:55

Nie tylko, cześć osób kupiła działki od gminy. Następnym razem pisząc komentarze, proszę dokładnie sprawdzić jak wygląda sytuacja.

avatar
~Och Ela
13.02.2022 08:52

Sam nawet jakbym chciał to mi nie wolno ! A zetknij w mądre ustawy i doczytaj jakie są obowiązki właściciela drogi - tutaj urząd gminy .

avatar
~Zaciszanin
11.02.2022 19:54

Szanowna Redakcjo. Czy, zamiast czytać z kartki nazwy ulic, wybierzecie się na Zacisze, żeby zrobić materiał dla wschowian? Zrobić zdjęcia, porozmawiać z mieszkańcami tych ulic?

avatar
~Hahah
11.02.2022 20:06

Pan Wiceburmistrz nie wie nawet o czym mówi, na tych ulicach problemem nie są koleiny, bo ich nie ma, tu jest glina która uniemożliwia przejazd i przejście...i mieszkańcom nie chodzi o to, żeby przejść "suchą stopą" tylko, żeby wogóle dostać się i wydostać z posesji...ale cóż taka narracja...uderz w stół a nożyce się odezwą...stołem była telewizja a nożyce mamy teraz...

avatar
~Przylesie
11.02.2022 21:27

Na Przylesiu większość działek sprzedawała Gmina, a i tak dróg nie ma. Dlaczego Zacisze ma być traktowane priorytetowo?

avatar
~Do Przylesie
12.02.2022 12:03

Znamy problem osiedla przylesie, popieramy ze powinny byc tam wykonywane prace, prosze mi jednak wierzyc ze fragment drogi o ktorej jest mowa jest naprawde nieprzejezdny i ludzie tam mieszkajacy chca jedynie moc dojechac do posesji, nie walcza o tzw. "asfalty", czy kostke. Nie wierzylam dopoki sama tu nie przyszlam, mieszkam na Zaciszu i nie spodziewalam się ze kiladziesiąt metrow od mojego domu, ludzie przezywaja takie dramaty. Zachecam do przeprowadzenia porownania.

avatar
~zza winkla
11.02.2022 22:26

Przecież limit na dzień 11 lutego SUKCESU wykonał sam p. premier, przyobiecał emerytom 14 emeryturę, tą co to wcześniej odwołał. Nie potrzebuję już drogi na Zaciszu, byłby to już SUKCES z poza limitu dnia.

avatar
~Xyz
12.02.2022 01:24

Dwie, No może trzy krzyczące osoby i wylewające swoje frustracje na Facebooku i taka akcja, to może czas aby ludzie na pozostałych osiedlach i wsiach zaczęli „krzyczeć” na Facebooku ze maja buty brudne od błota i to nie jak mieszkańcy zacisza którzy mieszkają tam zaledwie rok a 20-30 lat czekając na jakiekolwiek utwardzenie dróg. Ale „elyta” tupnie nóżką, napisze kilka postów i gmina dla zaledwie kilku -kilkunastu domków wyrzuci grube miliony

avatar
~Heheh
12.02.2022 11:56

Zapraszam na spacer w te rejony, nawet po calym zaciszu. Bedziesz mogl zobaczyc o co chodzi, ile jest domow i wtedy z czystym sumieniem się wypowiadac

avatar
~Do xyz
12.02.2022 12:05

Uwierz ze nie wszyscy maja FB i wrzucaja posty. Osadziles ludzi, a ciekawe czy tam byles i wiesz o czym piszesz

avatar
~Panie Burmistrzu Kraśny
12.02.2022 06:57

A kiedy Gmina Wschowa planuje wybudować w trasie przebiegu drogi kanalizację deszczową? Przed wykonaniem podbudowy i położeniem płyt czy po? Kanalizacja deszczowa to niezbędny element wyposażenia dróg od stuleci więc zróbcie to teraz bo później to cała podbudowa zostanie zmarnowana. Z tego co usłyszałem to wszystkie media oprócz deszczówki już są, teraz jest czas na kanalizację deszczową, później podbudowa, warstwa nośna i ścieralna i Ameryka.

avatar
~Ewa
12.02.2022 10:50

Jako podatnik protestuje drogi niech gmina robi w kolejności powstawania domów najpierw te co powstały 20 i 10 lat temu mają pierwszeństwo a na Zacisz wschowscy notable i wybudowani tam radni robią awantury i piszą skargi bo jak bogaci to uważają ze im się należy od gminy

avatar
~Heheh
12.02.2022 12:00

Zapraszam Pania na spacer w te rejony, bo widze ze nie wie Pani o czym pisze i o jakim problemie jest mowa. Tutaj ludzie mie maja jak wyjsc i dojechac do posesji, drogi na Zaciszu, jak i innych rejonach miastach sa fatalne i na pewno w planie wykonywania drog z prawdziwego zdarzenia maja pierszenstwo. Mieszkancy tutaj chca miec mozliwosc dotarcia do swoich domow. Prosze nie pisac o problemie tych ludzi przez pryzmat innych drog na Zaciszu, bo jak się nie bylo w rejonie o ktorym konkretnie mowa to niestety pisze się glupoty.

avatar
~Jeszcze do Ewa
12.02.2022 12:06

Tak niech drogi robia sukcesywnie zgadzam sie. Jednoczesnie niech kazdy moze dojechac do swojej posesji. Byla Pani kiedys na ulicy Belgijskiej, Szwedzkiej od strony Wolsztynskiej?

avatar
~Ja
12.02.2022 15:57

Na Zaciszu nikt nie chce drogi, a jedynie żeby gmina posprzątała glinę, która jest tam przez zły odbiór wykonanych tam prac. Jak zamiast gliny będzie normalne błoto, to będzie można dojechać do domów

avatar
~Adam
12.02.2022 23:45

Na "starym" Zaciszu są niektóre domy od 30-40 lat i tam też nie ma dróg. Ogólnie we Wschowie jest problem z drogami, a gmina nic z tym nie robi. Powinni co roku robić po jednej drodze w mieście, a kasę pozyskiwać z Unii. Tylko trzeba wiedzieć gdzie o te pieniądze się starać..

avatar
~Do Adam
13.02.2022 17:17

Panie Adamie zgadzam sie. Nie mozna nazwac drogami tego co wystepuje na wiekszosci terenu Zacisza, a to co jest na Belgijskiej, Niemieckiej, Hiszpańskiej, Estońskiej i Szwedzkiej jest jeszcze w gorszym stanie niz drogi na pozostalej czesci Zaciaza

avatar
~do Adama
13.02.2022 21:50

A jakich pieniądzach Unii ty piszesz ? Przecież p. Bielan zasugerował, że my tych pieniędzy może już ne potrzebujemy więc może być tak. Pieniędzy nie ma i nie będzie.

avatar
~Mieszkanka
12.02.2022 17:03

Nie wiem kogo Państwo nazywacie "bogaczami" czy "elitą", bo z tego co wiem, mieszkają tutaj osoby o różnym statusie społecznym. Pracują na etatach, mają kredyty, płacą podatki, są takimi samymi mieszkańcami, jak pozostali. Jeżeli nawet zdarzają się osoby majętne, to nie rozumiem dlaczego mają pokrywać koszt budowy drogi? Albo np. nie mają prawa głośno wypowiadać swojego zdania? Jako społeczeństwo przyzwyczailiśmy nasze państwo, urzędy itp. że robimy wszelkiego rodzaju zbiórki, że sobie radzimy. Pytam zatem po co nam instytucja urzędu miasta, starostwa, po co nam rządzący? Gdyby w naszym mieście był zarządca, w budżecie zaoszczędzone byłoby dużo pieniążków na inwestycje. Może tutaj jest problem? Miasta (w tym i nasze) potwornie dużo kosztuje zbyt rozbudowana administracja. Często nieudolna, obsadzona stołkami po znajomości, partyjnie itd. I nie chodzi o osoby na najniższych stanowiskach, bo one zazwyczaj wykonują mrówczą pracę.. Smutne, że pomiędzy mieszkańcami są aż takie podziały. Niby kraj katolicki, a jeden drugiemu oczy by wydrapał. Szkoda, że jako społeczeństwo potrafimy tylko w wyjątkowych momentach stanowić jedność. W wielu sytuacjach komentujący nie znają problemu, ale bardzo twardo się wypowiadają. Może warto pospacerować w kierunku wspomnianych ulic i sprawdzić o co mieszkańcom chodzi... Pięknego popołudnia wszystkim życzę :)

avatar
~Tu nie ma dróg
12.02.2022 20:08

Na Zaciszu czy Zabłociu?

avatar
~123
22.02.2022 09:55

Zadoopiu

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl