TworzymyGłos Regionu

reklama

Mieszkaniec ul. Konopnickiej prosi o wsparcie

Czwartek, 03 sierpnia 2017 o 15:08, aktualizacja Czwartek, 03 sierpnia 2017 o 15:31, autor: 29
Mieszkaniec ul. Konopnickiej prosi o wsparcie

Do naszej redakcji zgłosił się mieszkaniec ulicy Konopnickiej we Wschowie, który prosił o interwencję w sprawie zaniedbanego terenu należącego do gminy. Jego zdaniem ten obszar burzy ład jaki na ulicy starają się utrzymać mieszkańcy, a władze gminy zbywają go kiedy stara się u nich o interwencje.

Sprawa wydawać by się mogła prozaiczna. Teren, według mieszkańca ulicy Konopnickiej, należący do gminy Wschowa, który nie wchodzi w skład żadnego z parków porasta wysoka trawa i chwasty, sprawia wrażenie zaniedbanego. Sąsiadujący z tym obszarem mieszkaniec zgłasza się do gminy z prośbą o wykoszenie tego kawałka terenu. Niestety zamiast szybkiej interwencji nie doczekuje się on pomocy.

- Byłem w gminie niejednokrotnie prosząc o wykoszenie tego kawałka terenu. Ulica Konopnicka to osiedle domków jednorodzinnych, gdzie każdy mieszkaniec dba o porządek wokół swojej posesji. Trawa jest wykoszona, chodnik zamieciony. Dlatego boli nas, że gmina nie dba o swoją ziemię. Niestety nie uzyskałem pomocy i nie wiem do kogo się zwrócić – mówi mieszkaniec.

Porzucony przez gminę fragment ulicy Konopnickiej znajduje się u końca ulicy, niedaleko bloków, które stoją już przy ulicy Obrońców Warszawy. Mamy nadzieję, że tak jak nieporządki przy pomnikach wraz z naszym tekstem zniknie nieporządek na tej działce.

(red.)

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (29)

avatar

avatar
~Mieszkaniec
03.08.2017 15:39

Zgadzam się. Płacić trzeba na czas, ale jak mają coś zrobić to nie ma nikogo. Odchodząc od tematu , zwracam również uwagę na stan ogródków działkowych. Wiele jest nieużytków. Trawa sięga bioder. Jest to wylęgarnia ślimaków. Dlaczego działkowiec uprawiający swój ogródek ma cierpieć z tego powodu. Nasiona chwastów przenoszą się na inne działki. Zarząd powinien egzekwować takie przypadki i rządać zdania działki. Wtedy inni mieli by możliwość wypoczynku i uprawy.

avatar
~Grzybiarz
03.08.2017 15:44

Czy aby na pewno gminny? Chyba jednak prywatny wlasciciel.

avatar
~Adaś
03.08.2017 15:57

Proszę się nie obrazić , to co Pan wyjeżdził do Urzędu to właśnie tyle potrzebuje Pana kosiarka do samoskoszenia tej działeczki ? Czy nie było Panu szkoda czasu swojego i tego "urzędala" ? Proszę tylko o rozsądek, proszę pomyśleć nad tym jakby Pan był burmistrzem i w poniedziałki zarzucają Pana roszczeniowymi sprawami o wartości "komicznej" ale w ilości 200szt ? Ja takim petentom dałbym "po pysku" - przepraszam jeszcze raz , ja tylko nie lubię lenistwa . Adaś

avatar
~mm
03.08.2017 16:06

hmmm... To może niech każdy "leniwy" człowiek zacznie sprzątać, kosić trawę, przycinać krzewy i opóźniać śmietniki miejskie. Będzie czysto i pachnąco we Wschowie a burmistrz i ludzie zatrudnieni do tego typu obowiązków będą siedzieć i pić kawkę. Jeżeli skosi to raz to już nikt tym z gminy się nie zajmie bo po co skoro mieszkańcy mogą. Po co zawracać sobie głowę 200 sztuk bezsensownych roszczeń. Po co ...

avatar
~mh
07.08.2017 14:49

I przez takich leni jak Ty nie ma porządku na gruncie, który należy do gminy. Temu Panu na pewno nic by się nie stało ale po to są urzędnicy. Ktoś bierze pieniądze a drugi ma za niego robić.

avatar
~a
03.08.2017 17:43

Ten teren nie należy do żadnej gminy,tylko do prywatnego właściciela

avatar
~Ella
04.08.2017 11:14

Prawdopodobnie teren należy do rodziny pracownika gminy i dlatego temat jest nie do ruszenia.

avatar
~Marek
04.08.2017 13:41

Tak też mi się wydawało, że to działka takiego jednego chłopaka, co za chlebem wyjechał.

avatar
~aa
03.08.2017 20:53

panu tak naprawdę przeszkadzają dzieci które tam się bawią a nie trawa wysoka dzieci z tej okolicy nie mają się gdzie bawić i nikogo to nie interesuje

avatar
~mm?
03.08.2017 23:30

Ktoś się pod mój nick podszywa :-(

avatar
~do redakcji
04.08.2017 08:18

A może warto dokładnie sprawdzić, czyj jest ten przysłowiowy kawałek podłogi zanim się napisze tekst? Co to za autor redakcja? Wszyscy żeście siedzieli i pisali?

avatar
~do - "do redakcji"
04.08.2017 11:01

A ja dodam, że wstawianie przez was "redakcjo" takich artykułów jest bardzo demoralizujące społeczeństwo . Czytam , że tam chodzi o przeszkadzające małe dzieci , ... jednym słowem wstyd "redakcjo" !

avatar
~do redakcji
04.08.2017 11:41

A czy czasem nie jest teren byłego cmentarza? Teren gminy?

avatar
~Teofil
04.08.2017 11:57

A czy tam przypadkiem kiedyś kto chciał postawić sobie dom nie odkrył że to jest stare cmentarzysko . Coś tam było na rzeczy jeszcze w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku . Ponoć gmina sprzedała tą ziemię a jak się okazało że wykopano ludzkie kości w czasie kopania fundamentów to zaprzestano kopać a właścicielowi tej działki zamieniono na inny teren pod budowę .

avatar
~SASIAD
04.08.2017 21:05

TLUmaczylemhh temu panu ze to jest teren prywatny /ten wlasciciel wyjechal za granice i placi czynsz i nic gmina nie more robioc bo to teren prywatny.ALE PAN (...) jest tak (... ( e nimoe tego zrozumiec .Bo on twierdzi ze bedzie radnym i w okregu pana Buczka wygra

avatar
~Krzysztof
04.08.2017 22:01

Nie mogę już czytać tych bzdur. Pan płaci do gminy 300 zł podatku rocznie, ale wymagania wysokiego lotu. Moja działka też graniczy z działkami gminy i nie zawracam du... tylko dwa razy do roku biorę kosiarkę i robię porządek. Zobaczcie ludzi z "świętych ziem" w sobotę biorą łopaty grabki i robią przy drogach i chodnikach bo chcą mieć ładnie i zadbane otoczenie i nie czekają że wszyscy we wszystkim ich wyręczą. do roboty!!!!!!!!!!!!!!!!!! PS. nie jestem urzędnikiem gminy i nikt z mojej rodziny tam nie pracuje.

avatar
~mm
05.08.2017 07:23

Słuszna uwaga. Wielkie wymagania za 300 PLN rocznie, bo mniej więcej wpływa za działkę z domkiem jednorodzinnym. A tak przy okazji wart o przypomnieć które podatki i opłaty wpływają do gminy, bo obawiam się, że mało kto ma tę świadomość.

avatar
~Do krzysztofa
05.08.2017 08:37

Panie szanowny to zróbmy najlepiej jeszcze czyn społeczny . Jeżeli ktoś pobiera opłaty to niech się wywiązuje z nałożonych obowiązków czyli gmina . A co do wsi to jest inna sprawa a pan tym przykładem pokazał że pan nie masz racji a co najgorsze nie znasz pan prawa . Brawo dla pana za głupotę urzędnika . Teraz widzę że pan jest pełną gębą urzędnikiem i nie masz pan zielonego pojęcia o przepisach chyba tak samo jak większość zatrudnionych w naszym ratuszu . Brawo ty !!!.

avatar
~PLE
05.08.2017 15:54

Niestety, ale na tzw "świętych ziemiach" jest już znacznie gorzej niż było z 5-10 lat temu. Bałagan, niewykoszona trawa i zaniedbane otoczenie jest tam coraz częstszym widokiem.

avatar
~xxyyzz :)
05.08.2017 06:52

Może rzetelność dziennikarska wymaga, by autor newsa zwany Redakcja pofatygował się do gminy i dał możliwość wypowiedzi drugiej stronie. A tu niczym komentarz podpisany nickiem "xxyyzz" rzucone kilka zdań i niech jadą po tych, którym nie dane jest się wypowiedzieć.

avatar
~wschowianin
05.08.2017 07:04

"Do naszej redakcji zgłosił się mieszkaniec ulicy Konopnickiej we Wschowie, który prosił o interwencję w sprawie zaniedbanego terenu należącego do gminy. " i dalej powinno być "Udaliśmy się do UMiG, gdzie (...)" tu wypowiedź drugiej strony. I można to uznać za rzetelny news, a tak jak zwykle "fake news" podpisany jak wiele komentarzy pod nim tj. anonimowo nickiem Redakcja. A co niech sobie teraz pojadą po gminie, burmistrzach itp. Po co od razu napisać jaka jest prawda, każdy coś od siebie doda i git. Za kilka dni i tak nikogo to już nie będzie obchodzić, a co se użyją komentatorzy to ich. Wstyd REDAKCJO!

avatar
~do wschowianina
05.08.2017 10:51

A aktualne zdjęcie tobie nie wystarcza . A dlaczego redakcja Z.W ma interweniować w UMiG ? ,czy to jest portal śledczy . Zgłosił się gość z informacją i pokazał aktualne zdjęcie placu . Niech czuje się wywołany do tablicy urząd i wyjaśnia co zamierza zrobić .

avatar
~do Krzysztofa
05.08.2017 09:04

To znaczy , ze ty popierasz Adasia w jego durnym myśleniu ? jak płacimy to robota dla gminy ja leżę na ławeczce i piwkuję .

avatar
~do Krzysztofa
05.08.2017 10:45

Jak gmina nie może sobie poradzić ze zwykłym utrzymaniem gruntów to niech zatrudni sobie dodatkowo jeszcze parę firm nie tylko z Kożuchowa ale z Nowej Soli , Sulechowa i z Żar . Może wtedy dadzą radę wykosić i utrzymać w czystości miasto . To już woła o pomstę w tym ratuszu i S.K . Nasi bezrobotni leżą bykiem po parkach a firma z Kożuchowa zwana S.K udaje że coś robi a miasto zarasta i to dosłownie stacza się już na same dno .

avatar
~ewa
07.08.2017 01:33

Idąc dalej ul. M.Konopnickiej w kierunku ul.Ogrodowej napotkasz na jeszcze większy bałagan na prywatnej zabudowanej posesji.Płot połamany ,krzaki i drzewa rosną jak chcą i zarastają w połowie chodnik zauważyłam też,że wyrzucane są śmieci w te nie obcinane chaszcze .Pchając wózek z dzieckiem muszę zjechać na pobocze drogi ,ale...faktycznie mieszkańcy ul.Konopnickiej dbają o czystość przy swoich posesjach

avatar
~do ewa
07.08.2017 09:42

I bardzo dobrze że dbają o swoje posesje mieszkańcy bo nikt inny za nich nie zrobi porządku . A " władze " miasta co robią ? , po co mają straż miejską ? . Czym zajmuje się ta straż miejska i do czego oni są w tak małym mieście . Wożą się po mieście i kontrolują czy zapłacono za postój w strefie płatnej . Niech każdy robi co do niego jest przypisane to wtedy będzie wszystko dobrze . A może pani burmistrz z panią od S.K w ramach przeglądu miasta same osobiście się pofatygują na taki przegląd czystości zamiast jeździć po lokalach w Lesznie i Dębowej Łęki na obiadki i kawkę . Ludzie wreszcie by zauważyli że obie panie coś dobrego robią dla miasta , chociaż tyle i aż tyle bo przysłowie mówi " Pańskie oko konia tuczy " .

avatar
~mm
07.08.2017 10:24

Martwi mnie, że w świadomości wschowian utrzymywanie porządku na własnej posesji nie leży w sferze obowiązku. Ja "podziwiam" bałagan przy kamienicy na ul. Daszyńskiego, gdzie od lat w krzakach stoi wrak samochodu, chwasty rosną w bramie, krzaki "wychodzą" już z ogrodu na chodnik. W tych krzakach zatrzymują się zwiewane przez wiatr liście. I nikomu z mieszkańców tego wielorodzinnego domu to nie przeszkadza. To podwórze od lat tak wygląda... a obok jest inna kamienica, przed którą są takie mini ogródki. Mogłyby być ozdobą tego nadszarpniętego zębem czasu budynku, ale nikt się tym ogródkiem nie zajmuje i zamiast zdobić po prostu straszy. To też nikomu nie przeszkadza. A wystarczyło by odrobinę pracy - max 20-30 minut raz na dwa tygodnie. Te niesprzątnięte liście hulają po Daszyńskiego przykładając kolejną cegiełkę do panującego na tej ulicy nieładu.

avatar
~dkl
08.08.2017 21:31

mm a może właściciele z jakiś ważnych przyczyn nie mogą zająć się porządkami ?. Przypadki losowe są różne. Nie uważam,że to dobry pomysł, aby urzędasy wtrącali się do prywatnych posesji . I tak już mają sporo uprawnień. Za komuny łazili i kontrolowali . Nic dobrego, takie włażenie buciorami nie wróży. Na serio, nie ma Pani/Pan własnych problemów?

avatar
~Dzika
08.08.2017 20:30

Taka śliczna trawka rośnie ... Ja nie wiem.... Kto powiedział,że przycięta szczecina ma być jakimś przykładem utrzymania ładu i porządku?. Jako dziecko piszczałabym z radości,że jest gdzie brykać i fikać koziołki :) Ale pewnie rodzice wolą aby dzieciaczki chodziły po sztucznych trawach i nie deptały wypucowanych trawniczków, bo to przecież takie niedobre. Można się ubrudzić. Robal jakiś do włosków wlezie . Spodnie się zielone zrobią . Jeszcze trochę a wygląd traw będzie dostępny tylko w encyklopediach i parkach botanicznych. Tyle natury macie tam pod nosem a trafi się taki ... i afera i to jaka .

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl