Opinie te nie zawsze są wystawiane przez niezadowolonych klientów. Ich autorem jest nieuczciwa konkurencja, która w ten sposób próbuje zdyskredytować swoich rywali z branży. W miejscach takich jak Facebook czy Panorama Firm oszuści nie pozostają jednak bezkarni.
Jak usunąć opinie z Panoramy Firm?
Panorama Firm to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek lokalnych firm, usług i produktów. Każdy przedsiębiorca można w niej utworzyć swoją wizytówkę, dając jednocześnie szansę klientom na poznanie firmy i wyrażenie opinii o niej. Niestety, nie zawsze opinie te są pozytywne. W przypadku, w którym niezadowolony klient lub konkurencyjna firma zamieści negatywną opinię, można ją usunąć. Nie jest to łatwe. Zasadniczo, w Polsce panuje swoboda i wolność wypowiedzi, dlatego każdy może dowolnie ocenić firmę. Jednak jeśli ta opinia jest szkalująca lub nieprawdziwa, firma ma prawo domagać się jej usunięcia. W tym celu właściciel powinien wystosować do Panoramy Firm oficjalne pismo, podając w nim konkretne argumenty, przemawiające za usunięciem negatywnej opinii. Pismo to można dostarczyć za pośrednictwem Poczty Polskiej lub mailowo, najlepiej z firmowej skrzynki.
Negatywne opinie nie tylko na Panoramie Firm
Opinie o firmach można wyrażać nie tylko w wyszukiwarkach, takich jak Panorama Firm. Oszuści wiedzą o tym bardzo dobrze, dlatego często obierają sobie za cel również najpopularniejszy portal społecznościowy, na którym można wystawiać recenzje o konkretnych usługach i produktach. Jeśli chodzi o negatywne opinie Facebook przygotował kilka możliwości ich usunięcia. Opinię, która narusza zasady Facebooka, można zgłosić do weryfikacji. Zatem, jeśli masz konto firmowe na Facebooku i chcesz usunąć z niego negatywną opinię, najpierw sprawdź, czy nie narusza ona standardów portalu. Jeśli nie, drugą opcją jest wyłączenie możliwości zamieszczania recenzji na firmowym koncie. Wówczas zarówno klienci, jak i pracownicy innej firmy, nie będą mogli wypowiadać się o oferowanych produktach i usługach na firmowym fanpage'u. Takie działanie może jednak wpłynąć na reklamę - oszustwa są na porządku dziennym, mimo to przed usunięciem negatywnej opinii warto rozważyć odpowiedzenie na nią, co paradoksalnie może przynieść znacznie lepszy skutek niż usunięcie komentarza.