Od czego zacząć zakładanie e-sklepu?
Poza standardowym przemyśleniem strategii produktowej i zbadaniem rynku, należy wybrać właściwą platformę sprzedażową. Ofert na rynku jest wiele, każda mająca w swoich pakietach podobną funkcjonalność (przede wszystkim gotowe szablony sklepów, jak i możliwość integracji z systemami typu marketplace), jednak różniące się jakością proponowanych narzędzi.
Dlaczego warto wybierać dedykowane oprogramowanie?
Zarządzanie kilkoma kanałami sprzedaży, zwłaszcza przy dużym asortymencie i obsługiwaniu szerokiej grupy konsumentów, jest zadaniem wyczerpującym. Łatwo nawet przy drobnej nieścisłości doprowadzić do znaczących błędów na dalszym etapie.
Znajomość aktualnego stanu magazynowego, poprawne księgowanie i wystawianie dokumentów poświęcających sprzedaż to zadanie wymagające skrupulatnej koordynacji. Integracje e-commerce ułatwiają wykonywanie pracy nad kilkoma kanałami sprzedaży.
Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze pakietu?
Istotną cechą takich narzędzi e-commerce są ich skuteczność i specjalizacja. Realizując zadania w konkretnym systemie znacznie prościej jest dostosować rozwiązania programistyczne.
Systemy ERP, które zostały przygotowane, aby integrować sklepy internetowe obsługiwane przez konkretne oprogramowanie z największymi i najpopularniejszymi platformami sprzedażowymi, muszą działać bezbłędnie.
Oznacza to, że powinny posiadać funkcje księgowe, logistyczne i sprzedażowe - czyli wystawiać dokumenty, przesyłać je i informować o stanach magazynowych.
Czy należy wynająć firmę programistyczna, który dopasuje narzędzia do sklepu?
Narzędzia integracji e-commerce zakładają:
- aktualizacje stanów magazynowych,
- przesyłanie produktów i zamówień,
- synchronizowanie produktów i stanów magazynowych,
- uaktualnianie cenników i ich synchronizację,
- przesyłanie listów przewozowych.
Jeżeli zadania te wykonywane są przez pracowników nawet w obrębie dwóch systemów jest to wyczerpujące i czasochłonne zadanie. Dzięki integracji e-commerce wykonywane są szybciej, precyzyjniej i szerszym zakresie podmiotowym.
Jak są liczone i ile kosztują takie usługi?
Ceny liczone są ze względu na okres wykonywania usługi, monitorowanie pracy, opiekę techniczną. Przy wycenie uwzględniane są:
- liczba produktów do integracji (poprawia i synchronizacji),
- miesięczna liczba zamówień,
- dedykowana infrastruktura,
- konkretne rozwiązania związane z branżą i asortymentem.
Zwykle ceny ustalane są w wariancie abonamentowym z podziałem na roczny lub miesięczny, w zależności od aktualnych potrzeb sklepu, ale istnieje także możliwość wyceny indywidualnej i ustalenie okresu świadczenia usług i ważności oprogramowania integrującego.
Zakładanie sklepu internetowego jest dużym wyzwaniem, jednak jego prowadzenie i dostarczanie klientom wysokiego poziomu świadczonych usług jeszcze trudniejsze.
Z tego względu wybór firmy zajmującej się dostarczaniem dedykowanego oprogramowania jest jedną z kluczowych decyzji technicznych, mająca wpływ na dalsze funkcjonowanie sklepu. Dlatego też warto postawić na jakość i staranne przygotowanie produktów i usług około sprzedażowych. Więcej dowiesz się tutaj.