TworzymyGłos Regionu

reklama

Burmistrz zamiast np. zbudować chodnik, napisałby do siebie list intencyjny w sprawie budowy chodnika

Poniedziałek, 25 września 2017 o 10:03, aktualizacja Poniedziałek, 25 września 2017 o 10:07, autor: 2
Burmistrz zamiast np. zbudować chodnik, napisałby do siebie list intencyjny w sprawie budowy chodnika

Od pewnego czasu zamieszczamy wybrany przez redakcję komentarz, który naszym zdaniem jest wart uwagi. Uznaliśmy, że być może tym sposobem uda nam się wspólnie, wraz z czytelnikami, wciąż podnosić poziom dyskusji pod artykułami. Tym razem wybraliśmy wypowiedź, związaną z podpisem listu intencyjnego przez przedstawicieli władz samorządowych trzech gmin i trzech województw. List dotyczy przywrócenia połączeń pasażerskich na trasie Leszno-Głogów-Wschowa. Jednocześnie informujemy, że treści zawartych w komentarzach nie należy utożsamiać z opinią i poglądami redakcji.

autor: Mirosław Damian Jasiński / artykuł: Podpisano list intencyjny w sprawie przywrócenia połączeń pasażerskich na trasie Leszno-Wschowa-Głogów

1. Do reaktywacji połączeń obecnie remontów nie potrzeba. Tzn. nie chodzi mi o to by nie remontować, ale już obecnie nie jest z linią tak tragicznie jak to było jeszcze kilka lat temu. Przy obecnym stanie torowiska pociąg pokonałby trasę Leszno-Głogów w ciągu 50 minut podczas gdy najszybszy Markobus jedzie 55 minut.

2. List intencyjne to typowe zagranie pod wyborców. Przedstawiciele Leszna, Wschowy i Głogowa nie mają wpływu na uruchomienie połączenia, więc ich list żadnego znaczenia praktycznie nie ma, ale potencjalni wyborcy się cieszą, że władze o nich dbają. Bardziej martwi fakt, że przedstawiciele województw zamiast połączenie przywrócić podpisują list intencyjny. Jak by naprawdę chcieli przywrócić to by przywrócili, a nie gadali że chcą przywrócić. To tak jakby jakiś burmistrz zamiast np. zbudować chodnik napisałby do siebie list intencyjny w sprawie budowy chodnika.

3. Technologia pociągów idzie do przodu i za kilka lat brak elektryfikacji nie będzie przeszkodą, więc moim zdaniem nie ma pilnej potrzeby elektryfikacji linii, można te pieniądze przeznaczyć na remont innych linii. Produkuje się coraz więcej pociągów spalinowych oraz niedługo powstanie pociąg spalinowo-elektryczny: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/fps-plus-przejedzie-nawet-600-km-bez-sieci-trakcyjnej-83577.html

4. Na naszej linii remont jest potrzebny, bo to jest linia z dużym potencjałem połączeń. To nie jest linia jak np. obecnie do Góry, która pozwala ewentualnie dojechać do Góry i na nic więcej. Przez Wschowę jest najkrótsza trasa z miast takich jak Głogów, Lubin, Legnica do Łodzi, Poznania, Gdańska, Warszawy, czy też z Zielonej Góry do Leszna, Kalisza i Łodzi. Takie pociągi miałyby dużą frekwencję.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (2)

avatar

avatar
~wschowianin
25.09.2017 10:55

Gość pokazał dwulicowość i zakłamanie " władzy " naocznie i jak jest . A czym jest przedwyborcza deklaracja Patalasowej i Czopka jak nie intencją . Co z tego zostało wykonane ? . Przecież oni wirtualnie już dawno naprawili miasto ! . Tylko że intencjami i obiecankami jest piekło wybrukowane . Intencją skazańca nie było zabicie człowieka w okrutny sposób tylko jego nastraszenie to typowa strategia zabójcy a wyszło jak wyszło .To są mistrzowie w ogłupianiu ludzi a przy tym zazwyczaj mają dwie lewe ręce do roboty . Jedynie co robią to klepią jęzorem że to że tamto a robota stoi odłogiem ale jeżeli chodzi o siebie to wiedzą jak i gdzie dojść żeby oni i ich rodziny opiewali w dostatki . Weźcie takiego doktora wynalazł sobie kolegę z miasta Malczyc i zatrudnił go w S.K we Wschowie w zarządzie a ten kolega zatrudnił doktora w Malczycach na takim samym stanowisku . Prawda że doktor jest sprytny ? . I tak jest ze wszystkimi firmami co obsługują miasto .

avatar
~Adaś
25.09.2017 17:14

Ja spojrzę nie co inaczej na problem wschowskiej stacji PKP , nie tak jak Pan , z punktu fachowej ekonomi użyteczności tej trasy . Oczywiście poza użytecznością wojskową ale całkiem inna sprawa. Mnie ten budynek zaciekawia jako bryła, jest piękny w swojej całości , jest klasyką tamtych lat jako mały dworzec dla małych miejscowości. To kapitalna forma i rozwiązania, łącznie z restauracją jaka tu kiedyś funkcjonowała , z piękną przestronną poczekalnią i dwoma kasami . Całość robiła wrażenie a do tego te podziemne przejścia z cudowną terakotą na posadzce i ścianach , to był sznyt tamtych lat. Co z tym na dzisiaj , sami widzimy, ....... komuna pomogła a współczesny kapitalizm przeliczył , wycenił i biznes planem uśmiercił coś co żyło bardzo intensywnie. Jestem zgodny z tymi , że od strony ekonomicznej w roli dworca tak małej stacji i linii komunikacyjnej reaktywacja jest niemożliwa , tu zgoda , ale czy to cudenko nie mogłoby stać się ponownie restauracją przez duże R z bazą hotelową ? Nie ma we Wschowie gdzie zjeść ( o Królewskim mi nawet nie piszcie , bo mówię o jedzeniu a nie o paszy) , naprawdę dobrze , tak po polsku z naszym menu bez udziwnień typu frytki czy bułki z mięsem ? Do tego wszelkie większe imprezy domowe (wesela itp.) . Niesamowity klimat , super miejsce , na uboczu, wysprzątane , z parkingiem i parkiem z boku ..... co za wizja , do wykonania dla super burmistrza przy pomocy środków EU , ..... tylko takiego wybierzmy ? Na świecie (w Europie) już dawno to zrobili Szwajcarzy, małe dworce są obiektami super pracującymi dla miasta , wręcz centrami spotkań na wieczorne fondue , ..... to tylko tak na początku przeraża ale każde miejsce z klimatem jest odwiedzane i świetnie zarabia na siebie , ..... każde. Markety jako niedzielne "świątynie" już straciły swój impet, społeczeństwo bogatsze szuka nastroju , atmosfery i tonu na spotkania, to nas czeka. Dlatego , przepraszam , że przy tym temacie, nie akceptuję takich wypowiedzi - zostaniemy sami, z naszą demokracją i wiarą do najprawdziwszej prawdy ........ Adaś

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl