Artykuł sponsorowany
We współczesnym, mocno skomputeryzowanym świecie odniesienie sukcesu biznesowego bez aktywności w Internecie jest praktycznie niemożliwe. To właśnie dlatego działając w branży e-commerce czy wprowadzając na rynek innowacyjny produkt, konieczne jest stworzenie własnej wirtualnej społeczności. W tym miejscu pojawia się oczywiście pytanie: w jaki sposób zbudować grono zaufanych i zweryfikowanych odbiorców?
Niezależnie od tego, czy działasz w e-commerce, wprowadzasz na rynek innowacyjną aplikację, czy jesteś księgowym, programistą czy fotografem, bez obecności w sieci i zaangażowanej społeczności trudno będzie Ci odnieść sukces. Jak zatem zbudować grono odbiorców? Najważniejsze są trzy podstawowe kroki:
W internecie jest wiele miejsc, w których można tworzyć własną społeczność, na czele z forami i grupami w social mediach. Jednak w ostatnim czasie coraz częściej przedsiębiorcy, specjaliści, eksperci i pasjonaci z różnych dziedzin zamieszczają różnego rodzaju treści na ccFound. Jest to bowiem platforma e-learningowa, która wielu ludziom pozwala nie tylko dzielić się wiedzą i tworzyć społeczności, ale również monetyzować takie działania.
Na https://ccfound.com można tworzyć płatne treści, takie jak kursy, szkolenia czy e-booki, ale też wprowadzać płatne subskrypcje i członkostwa premium (które zapewniają dodatkowe korzyści dla członków społeczności płacących składki). Innym rozwiązaniem jest udzielanie płatnych porad i konsultacji, co jest polecane specjalistom z takich dziedzin jak prawo, finanse i rachunkowość czy dietetyka.