Jak stworzyć swoją społeczność w sieci?
Niezależnie od tego, czy działasz w e-commerce, wprowadzasz na rynek innowacyjną aplikację, czy jesteś księgowym, programistą czy fotografem, bez obecności w sieci i zaangażowanej społeczności trudno będzie Ci odnieść sukces. Jak zatem zbudować grono odbiorców? Najważniejsze są trzy podstawowe kroki:
- Po pierwsze: Określ swoją grupę docelową, zdefiniuj modelowego odbiorcę Twoich usług i znajdź swoją niszę. Zastanów się, czym wyróżniasz się na tle konkurencji i przeanalizuj, jaką wiedzę lub wyjątkowe umiejętności możesz przekazać odbiorcom. Dostosuj też swój przekaz do grupy docelowej – zarówno pod kątem języka, jak i warstwy wizualnej.
- Po drugie: Twórz wartościowe treści. Nawet odpowiednio dobrany język i nowoczesna warstwa wizualna nie przykują uwagi odbiorców na dłużej, jeśli regularnie nie będziesz dostarczać im wartościowego contentu. Dużą rolę odgrywają artykuły poradnikowe i infografiki, ale współcześnie bardzo atrakcyjne są treści audiowizualne: krótkie wideo, wywiady czy podcasty. Musisz pokazać odbiorcom, że warto Cię śledzić i utrzymywać z Tobą kontakt.
- Po trzecie: Zadbaj o interakcję z odbiorcą. Odbiorca nie może czuć się ignorowany oraz, co oczywiste, poniżany i traktowany z góry. Dlatego odpowiadaj na komentarze i wiadomości od członków swojej społeczności. Udowadniaj im, że się o nich troszczysz i zawsze odnoś się do nich z szacunkiem. Staraj się też angażować ich do rozmowy i dyskusji, wyrażać własne opinie.
Zarządzanie społecznością wirtualną w ccFound
W internecie jest wiele miejsc, w których można tworzyć własną społeczność, na czele z forami i grupami w social mediach. Jednak w ostatnim czasie coraz częściej przedsiębiorcy, specjaliści, eksperci i pasjonaci z różnych dziedzin zamieszczają różnego rodzaju treści na ccFound. Jest to bowiem platforma e-learningowa, która wielu ludziom pozwala nie tylko dzielić się wiedzą i tworzyć społeczności, ale również monetyzować takie działania.
Na https://ccfound.com można tworzyć płatne treści, takie jak kursy, szkolenia czy e-booki, ale też wprowadzać płatne subskrypcje i członkostwa premium (które zapewniają dodatkowe korzyści dla członków społeczności płacących składki). Innym rozwiązaniem jest udzielanie płatnych porad i konsultacji, co jest polecane specjalistom z takich dziedzin jak prawo, finanse i rachunkowość czy dietetyka.