TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Budowanie społeczności online

Klucze do tworzenia i zarządzania aktywnymi społecznościami wirtualnymi

Piątek, 29 grudnia 2023 o 17:24, aktualizacja Piątek, 29 grudnia 2023 o 19:23, autor: 0
Budowanie społeczności online

We współczesnym, mocno skomputeryzowanym świecie odniesienie sukcesu biznesowego bez aktywności w Internecie jest praktycznie niemożliwe. To właśnie dlatego działając w branży e-commerce czy wprowadzając na rynek innowacyjny produkt, konieczne jest stworzenie własnej wirtualnej społeczności. W tym miejscu pojawia się oczywiście pytanie: w jaki sposób zbudować grono zaufanych i zweryfikowanych odbiorców?

Jak stworzyć swoją społeczność w sieci?

Niezależnie od tego, czy działasz w e-commerce, wprowadzasz na rynek innowacyjną aplikację, czy jesteś księgowym, programistą czy fotografem, bez obecności w sieci i zaangażowanej społeczności trudno będzie Ci odnieść sukces. Jak zatem zbudować grono odbiorców? Najważniejsze są trzy podstawowe kroki:

  • Po pierwsze: Określ swoją grupę docelową, zdefiniuj modelowego odbiorcę Twoich usług i znajdź swoją niszę. Zastanów się, czym wyróżniasz się na tle konkurencji i przeanalizuj, jaką wiedzę lub wyjątkowe umiejętności możesz przekazać odbiorcom. Dostosuj też swój przekaz do grupy docelowej – zarówno pod kątem języka, jak i warstwy wizualnej.
  • Po drugie: Twórz wartościowe treści. Nawet odpowiednio dobrany język i nowoczesna warstwa wizualna nie przykują uwagi odbiorców na dłużej, jeśli regularnie nie będziesz dostarczać im wartościowego contentu. Dużą rolę odgrywają artykuły poradnikowe i infografiki, ale współcześnie bardzo atrakcyjne są treści audiowizualne: krótkie wideo, wywiady czy podcasty. Musisz pokazać odbiorcom, że warto Cię śledzić i utrzymywać z Tobą kontakt.
  • Po trzecie: Zadbaj o interakcję z odbiorcą. Odbiorca nie może czuć się ignorowany oraz, co oczywiste, poniżany i traktowany z góry. Dlatego odpowiadaj na komentarze i wiadomości od członków swojej społeczności. Udowadniaj im, że się o nich troszczysz i zawsze odnoś się do nich z szacunkiem. Staraj się też angażować ich do rozmowy i dyskusji, wyrażać własne opinie.

Zarządzanie społecznością wirtualną w ccFound

W internecie jest wiele miejsc, w których można tworzyć własną społeczność, na czele z forami i grupami w social mediach. Jednak w ostatnim czasie coraz częściej przedsiębiorcy, specjaliści, eksperci i pasjonaci z różnych dziedzin zamieszczają różnego rodzaju treści na ccFound. Jest to bowiem platforma e-learningowa, która wielu ludziom pozwala nie tylko dzielić się wiedzą i tworzyć społeczności, ale również monetyzować takie działania.

Na https://ccfound.com można tworzyć płatne treści, takie jak kursy, szkolenia czy e-booki, ale też wprowadzać płatne subskrypcje i członkostwa premium (które zapewniają dodatkowe korzyści dla członków społeczności płacących składki). Innym rozwiązaniem jest udzielanie płatnych porad i konsultacji, co jest polecane specjalistom z takich dziedzin jak prawo, finanse i rachunkowość czy dietetyka.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl