W Dublinie, w szkole językowej CES oraz w Wiedniu przeprowadzono testy. Sprawdzały poziom znajomości języka, który kwalifikował osoby do poszczególnych grup. Sposobem na przełamanie barier językowych była obecność osób z całego świata. Rozmawiano w języku, w jakim prowadzono kurs. Na zajęciach panowała przyjazna atmosfera. Pozytywnie na uczestników, ich mobilizację i rozwój, wpływały metody nauczania. Nauczyciele kształtowali umiejętności mówienia, czytania, pisania, słuchania. Ćwiczyli gramatykę i wzbogacali słownictwo.
Stosowanie języka ojczystego kraju, w którym przebywano, zmuszało do posługiwania się językiem w sytuacjach życiowych. M.in. przy załatwianiu spraw w szkole czy zrobieniu zakupów lub pójściu do restauracji.
Zorganizowano wycieczki do zamku Malahide, na Klify Moheru, Howth, Wicklow i Kilkenny, Trinity College, Groblę Olbrzyma, do Belfastu czy ciekawych miejsc w Dublinie, np. parku botanicznego i Temple Bar. Nauczcielka, biorąca udział w kursie w Wiedniu, odwiedziła m.in. Graz, Klosterneuburg. W stolicy miała okazje zwiedzić zamek Hofburg, pałac Schonbrunn, Muzeum Historii Naturalnej, muzeum Albertina, Weltmseum, parki miejskie, cmentarze gdzie spoczywają Ludwig van Beethoven, Johann Strauss, Wolfgang Amadeusz Mozart.
Każda z nauczycielek, po ukończeniu kursu otrzymała certyfikat, ocenę opisową postępu w nauce i posiadanych umiejętności. Przekazano wskazówki do dalszej pracy.
W kolejnym roku szkolnym będzie możliwość realizowania projektu POWER. Uczestnicy wdrożą zajęcia językowe sród uczniów. przetłumaczą stronę www na język angielski i niemiecki. Poprowadzą spotkania informacyjne dla nauczycieli z innych szkół, którzy wrażają zainteresowanie realizacją projektu.
(Źródło, Foto: Powiat Wschowski)