Wyjazd poprzedzony był wieloetapowymi przygotowaniami w formie zajęć z języka obcego branżowego, zajęć kulturowych oraz zajęć indywidualnych i grupowych z pedagogiem i z doradcą zawodowym. Pomimo dobrego przygotowania, niektórzy uczniowie mieli obawy, czy dadzą sobie radę w firmie w obcym kraju. Wiedzieli, że muszą się zmierzyć z barierą językową, korzystaniem ze środków komunikacji publicznej, a także z rozłąką z rodziną i przyjaciółmi.
Pierwsze spotkania w firmach polegały na poznaniu swoich opiekunów praktyk, zakresu obowiązków oraz zasad bezpieczeństwa podczas pracy. „Zostaliśmy bardzo przyjaźnie przyjęci w miejscach pracy. Każdy z mentorów starał się jak najlepiej wytłumaczyć nam nasze zadania, a w razie potrzeby zawsze byli gotowi pomóc” – opowiadają
uczestnicy stażu.
Uczniowie „Staszica” mogli poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w branży elektrycznej poprzez obserwowanie i wykonywanie następujących zadań: oprawianie kabli i przewodów, składanie skrzyń sterowniczych, obróbka miedzi, przygotowanie przewodów do montażu, montowanie rozdzielnic elektrycznych. Dla każdego z nich pobyt na praktyce zagranicznej to ważne doświadczenie pod wieloma względami. Nabyli nowe kompetencje, poznali sposób i organizację pracy w firmie zagranicznej, przełamali barierę językową oraz uwierzyli we własne możliwości.
Po pracy mieli też czas na zwiedzanie stolicy Węgier jej najważniejszych zabytków, do których należą
między innymi: Zamek Królewski, Budynek Parlamentu, Most Łańcuchowy, Pałac Cudów.
Podróż, pobyt i organizacja praktyki była możliwa dzięki środkom z projektu „Ponadnarodowej mobilności uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” o nazwie „Dobra profesja otwiera wiele drzwi” realizowanego przez I Zespół Szkół we Wschowie, który jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).
(Źródło: I ZS Wschowa)