TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

5 popularnych błędów przy prowadzeniu social mediów

Wtorek, 18 października 2022 o 17:08, autor: 0
5 popularnych błędów przy prowadzeniu social mediów

Umieszczanie zdjęć, treści i regularne dodawanie relacji – właśnie tak większość osób wyobraża sobie prowadzenie firmowego konta w social mediach. Jednak wbrew pozorom nie jest to bułka z masłem. Łatwo popełnić błąd, który zepsuje wizerunek marki, spowoduje utratę obserwatorów, a w dalszej perspektywie starty finansowe. Jeśli nie chcesz, aby profil w social mediach przyniósł Ci więcej szkody niż pożytku, dowiedz się, jakich błędów należy unikać!

  1. Brak zaangażowania w budowaniu relacji z obserwatorami

    Pracujesz nad postem, ciekawą relacją, zamieszczasz ją na swoim profilu, a po chwili widzisz komentarze. Napawasz się dumą i myślisz, że na tym koniec twojej pracy – publikacja wzbudziła zainteresowanie, a jej treść poznało wiele osób.

    Jeżeli właśnie tak postępujesz, od razu zmień swoje podejście do prowadzenia profilu w social mediach. Obserwatorzy, którzy skomentowali twój post, muszą zostać docenieni. Odpowiedz na komentarze, z niektórymi osobami wymień kilka uwag lub przynajmniej polub opinię umieszczoną pod postem. W ten sposób obserwatorzy nie będą znikać z twojego konta.

  2. Pośpiech i niechlujstwo

    Wydaje Ci się, że masz doskonały pomysł na post, piszesz go i publikujesz. Jednak większość odbiorców już po sekundzie zauważa, że zapomniałeś o przecinkach, „zjadłeś” niektóre litery, a wpis nie jest do końca jasny i zrozumiały.

    Dlatego nie daj ponieść się emocjom, dopracuj każde słowo w poście, przeczytaj go kilka razy i poprawiaj do skutku – to twoja wizytówka, reklama twojego produkty, dlatego nie może być mowy o błędach.

    Pamiętaj też, aby wykorzystywane przez Ciebie słownictwo i styl wypowiedzi były dopasowane do grupy odbiorców. Zwracaj uwagę, czy post kierujesz do kobiet, mężczyzn, nastolatków, dorosłych, ludzi zamożnych, średniozamożnych, z wyższym, czy ze średnim wykształceniem.

  3. Kupowanie followersów zamiast zdobywania wiernych obserwatorów

    Kupienie setek, tysięcy obserwatorów polega na kilku kliknięciach myszką komputerową i wiąże się z wydaniem stosunkowo niewielkiej kwoty. Realne osoby wchodzą wtedy na twój profil, stwierdzają, że chcą dołączyć do społeczności, która obserwuje tak popularną osobę. Twoje zasięgi powinny zatem się zwiększyć. Dlaczego tak się nie stanie i dlaczego kupowanie followersów może być pierwszym gwoździem do trumny?

    Jeżeli masz tysiące followersów, a tylko garstka z nich wchodzi w interakcje – tzn. lajkuje zdjęcia, umieszcza komentarze – system klasyfikuje twój profil jako małowartościowy dla odbiorców. W efekcie prowadzi to do zmniejszenia zasięgów.

  4. Brak kreatywności

    Internauci i użytkownicy social mediów nie lubią nudy. Ich zainteresowania nie wzbudzi kolejny post utrzymany w takiej samej stylistyce, z łudząco podobnym zdjęciem i nudną treścią. Jeśli chcesz, aby twój profil się wyróżniał, zajrzyj na https://fabrykamarketingu.pl/.

  5. Dziesiątki zbędnych hasztagów

    To nie ilość hasztagów, ale to, czy są dopasowane do tematyki posta, ma znaczenie. Nawet jeśli będzie ich dużo, nie oznacza to, że zwiększą się twoje zasięgi. Pospisuj zdjęcia tylko przemyślanymi, nawiązującymi do treści posta, zdjęcia hasztagami.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl