- Brak zaangażowania w budowaniu relacji z obserwatorami
Pracujesz nad postem, ciekawą relacją, zamieszczasz ją na swoim profilu, a po chwili widzisz komentarze. Napawasz się dumą i myślisz, że na tym koniec twojej pracy – publikacja wzbudziła zainteresowanie, a jej treść poznało wiele osób.
Jeżeli właśnie tak postępujesz, od razu zmień swoje podejście do prowadzenia profilu w social mediach. Obserwatorzy, którzy skomentowali twój post, muszą zostać docenieni. Odpowiedz na komentarze, z niektórymi osobami wymień kilka uwag lub przynajmniej polub opinię umieszczoną pod postem. W ten sposób obserwatorzy nie będą znikać z twojego konta.
- Pośpiech i niechlujstwo
Wydaje Ci się, że masz doskonały pomysł na post, piszesz go i publikujesz. Jednak większość odbiorców już po sekundzie zauważa, że zapomniałeś o przecinkach, „zjadłeś” niektóre litery, a wpis nie jest do końca jasny i zrozumiały.
Dlatego nie daj ponieść się emocjom, dopracuj każde słowo w poście, przeczytaj go kilka razy i poprawiaj do skutku – to twoja wizytówka, reklama twojego produkty, dlatego nie może być mowy o błędach.
Pamiętaj też, aby wykorzystywane przez Ciebie słownictwo i styl wypowiedzi były dopasowane do grupy odbiorców. Zwracaj uwagę, czy post kierujesz do kobiet, mężczyzn, nastolatków, dorosłych, ludzi zamożnych, średniozamożnych, z wyższym, czy ze średnim wykształceniem.
- Kupowanie followersów zamiast zdobywania wiernych obserwatorów
Kupienie setek, tysięcy obserwatorów polega na kilku kliknięciach myszką komputerową i wiąże się z wydaniem stosunkowo niewielkiej kwoty. Realne osoby wchodzą wtedy na twój profil, stwierdzają, że chcą dołączyć do społeczności, która obserwuje tak popularną osobę. Twoje zasięgi powinny zatem się zwiększyć. Dlaczego tak się nie stanie i dlaczego kupowanie followersów może być pierwszym gwoździem do trumny?
Jeżeli masz tysiące followersów, a tylko garstka z nich wchodzi w interakcje – tzn. lajkuje zdjęcia, umieszcza komentarze – system klasyfikuje twój profil jako małowartościowy dla odbiorców. W efekcie prowadzi to do zmniejszenia zasięgów.
- Brak kreatywności
Internauci i użytkownicy social mediów nie lubią nudy. Ich zainteresowania nie wzbudzi kolejny post utrzymany w takiej samej stylistyce, z łudząco podobnym zdjęciem i nudną treścią. Jeśli chcesz, aby twój profil się wyróżniał, zajrzyj na https://fabrykamarketingu.pl/.
- Dziesiątki zbędnych hasztagów
To nie ilość hasztagów, ale to, czy są dopasowane do tematyki posta, ma znaczenie. Nawet jeśli będzie ich dużo, nie oznacza to, że zwiększą się twoje zasięgi. Pospisuj zdjęcia tylko przemyślanymi, nawiązującymi do treści posta, zdjęcia hasztagami.