TworzymyGłos Regionu

reklama

Ścieżka rowerowa Wschowa–Lgiń. Pięć ofert na trzeci etap budowy

Poniedziałek, 20 stycznia 2025 o 09:29, autor: 8
Ścieżka rowerowa Wschowa–Lgiń. Pięć ofert na trzeci etap budowy

Trwa przetarg na realizację trzeciego etapu ścieżki rowerowej Wschowa–Lgiń. Chodzi o ponad 2,5 kilometrowy odcinek od Hetmanic, aż do granicy województwa w Lginiu. Do udziału w postępowaniu zgłosiło się pięć firm, a ich oferty opiewają na kwoty od 2,43 mln zł do 5,27 mln zł brutto.

Planowane prace na trasie Hetmanice–Lgiń

Zgodnie z dokumentacją przetargową zakres prac przewiduje budowę ścieżki rowerowej z nawierzchnią bitumiczną oraz jej oznakowanie poziome i pionowe. W projekcie uwzględniono również przebudowę zjazdów, odwodnienie korpusu ścieżki, nasadzenia kompensacyjne, a także wycinkę drzew, które kolidują z zaplanowaną trasą. Zadanie obejmuje także modernizację infrastruktury technicznej.

ZOBACZ: Ścieżka rowerowa do Lginia. Przetarg na trzeci etap ogłoszony

Ścieżka rowerowa Wschowa - Lgiń

Budowa tego odcinka ma znaczenie zarówno praktyczne, jak i rekreacyjne, co podkreśla burmistrz Konrad Antkowiak: „Budowa ścieżki rowerowej to nie tylko poprawa bezpieczeństwa rowerzystów, którzy dotąd korzystali z obciążonej ruchem drogi wojewódzkiej nr 305. To także ułatwienie dostępu do Jeziora Lgińskiego – ulubionego miejsca letniego wypoczynku mieszkańców gminy. Ścieżka połączy Wschowę z Lginiem oraz mniejszymi miejscowościami, jak Nowa Wieś czy Hetmanice, tworząc wygodny szlak rowerowy w różnych kierunkach. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy okolicznych wiosek będą mieli łatwiejszy dojazd do miasta, co pozwoli na szybkie załatwienie spraw urzędowych czy codziennych zakupów”.

Wszystkie złożone oferty są obecnie analizowane pod kątem zgodności z wymaganiami zamówienia. Wyniki przetargu mają zostać ogłoszone w najbliższym czasie.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (8)

avatar

avatar
~Kolarz
20.01.2025 20:30

Wielki minus dla władz miasta za tą realizację. Udało się pozyskać kasę to trzeba było dopilnować, aby było to zrobione z głową. Powstał odcinek pomiędzy Nową Wsią a Hetmanicami i wydawało się, że będzie fajnie. Ale to co się dzieje obecnie w Nowej Wsi to chyba jakiś żart z rowerzystów. Ścieżka z kostki brukowej?! W tych czasach, gdy coraz więcej osób jeździ rowerami szosowymi... Aż taki drogi jest asfalt? A gwoździem do trumny jest to, że raz jedziemy po jednej stronie jezdni, potem przejeżdżamy przez ulicę na drugą stronę aby za jakiś czas wrócić na pierwotną stronę? A gdzie bezpieczeństwo rowerzystów? Komuś naprawdę zabrakło wyobraźni. A szkoda. Bo nici z jazdy do Lginia np na łyżworolkach bądź rowerem szosowym (no chyba że po kostce brukowej). Mógł ktoś podpatrzeć na ścieżki rowerowe np we Wrocławiu. Tam nie ma takich cyrków. Aż szkoda patrzeć na to biorąc pod uwagę ile na to idzie kasy.

avatar
~pieszy
20.01.2025 22:15

W miejscowości jest ciągiem pieszo-rowerowym a nie ścieżką i służy też (głównie) do obsługi mieszkańców. Bardzo dobrze, że jest z kostki w miejscowości, przez co rowerzyści nie będą jechać jak szaleni i nie będą stanowili zagrożenia dla mieszkańców. W miejscowości jest też dużo sieci uzbrojenia i nie wszyscy gestorzy sieci zgadzają się na przykrycie bitumem. Porównując Wrocław do Wschowy narażasz się na śmieszność. Nawierzchnia bitumiczna na ciągach i ścieżkach jest tańsza od kostkowej i to nie było zapewne kryterium. Nie widzę problemu, żeby na długości 10 km raz czy dwa zatrzymać się przeprowadzić rower. O tej ścieżce mówiło się 20 lat i jestem zadowolony, że w końcu powstaje. Brawo dla Miasta

avatar
~realista
20.01.2025 23:00

do~Kolarz Biadolisz i biadolisz, ....trzeba było się zgłosić do inwestora z dobrymi radami. Nawierzchnia z kostki jest szybka i łatwa w naprawie. Porównywanie możliwości małego samorządu z Wrocławiem jest absurdalne. Niby dlaczego nawierzchnia ma być dostosowana dla rowerzystów szosowych? Nie wypowiadaj się za wszystkich jeżdżących na łyżworolkach. Jak ktoś potrafi jeździć to po kostce też pojedzie. Jak Ci się tak podoba we Wrocławiu, to bierz rower w pociąg i jedź pojeździć do Wrocławia.

avatar
~Biegacz
21.01.2025 07:15

Ale zastanowiłeś się kolego w obcisłych gaciach, że na terenach zurbanizowanych powstają nowe sieci i przyłącza do sieci??? Zwłaszcza w takich rozwojowych lokalizacjach jak wsie przy miastach. I jak myślisz - po 10 latach w jakim stanie byłby ten pocięty asfalt?

avatar
~do - "Kolarza"
21.01.2025 09:25

A czy nie możesz ze sobą brać zmianę opon i na kostce jechać na terenówkach ? Myśl trochę, każdy problem jest do rozwiązania. Ja co prawda nie jeżdżę rowerem, wolę merca ale taki problem to żaden problem.

avatar
~Michał
21.01.2025 18:33

Nieważne, że nikt nie przemyślał jak ta ścieżka powinna być wykonana. Ważne, żeby nadrobić szumu i każdy pomyśli, że coś się dzieje. Liczą się głosy w wyborach.

avatar
~Do antykolarzy
21.01.2025 19:56

Tyle inteligentnych komentarzy, wszystkie świetnie uargumentowane, tylko w żadnym nie wyczułem troski o kolarza, który niewątpliwie ma prawo korzystać z opisywanej inwestycji. Powiem więcej- ma obowiązek. I tu dochodzimy do sedna. Gdybyście panowie zgłębili temat to wiedzielibyście, że "kolarze" preferują drogi, a nie ścieżki. To przepisy zmuszają ich do korzystania z ciągów pieszo -rowerowych pod groźbą mandatu. Sam tego doświadczyłem w Tylewicach. Skoro tak, to powinny być w inwestycji uwzględnione wszystkie opcje, a nie zwłaszcza piesi. A jeśli to taki problem, to powinny być 2 ciągi osobno - pieszy i rowerowy. Wtedy dopiero jest po problemie.

avatar
~MTB
22.01.2025 17:39

A dla samochodów sportowych trzeci pas jezdni, bo oczywiście one szybko muszą jeździć....

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl