Co obejmuje szkolenie - zagadnienia
Kompleksowy proces wdrożenia obejmuje kluczowe zagadnienia, m.in. Lean Thinking, jak również tzw. Shopfloor Management, czyli zarządzanie operacyjne oraz techniki VSM dotyczące analizy i projektowania przepływów materiałowych i informacyjnych, a także opis poszczególnych narzędzi Lean (Kanban, standaryzacja, TPM, 5S, one-piece-flow). Więcej szczegółów nt. zakresu organizowanych szkoleń znajdziemy na stronie organizatora e-opex.pl/szkolenia/szkolenia-six-sigma/.
Szkolenie z zakresu VSM – Mapowanie strumienia wartości
Mapowanie strumienia wartości (tzw. VSM – Value Stream Mapping) jest jedną z technik Lean manufacturing stworzoną przez dwóch japońskich inżynierów Taiichi Ohno i Shigeo Shingo, związanych z koncernem Toyota. Technikę tę stosuje się w celu identyfikacji całego strumienia wartości dla każdego produktu lub całej rodziny produktów. Polega ona na analizie i ustaleniu wszystkich czynności w procesie produkcyjnym począwszy od klienta aż po materiały i surowce niezbędne do powstania produktu. Analizowanie procesu produkcji oraz przepływu wszelkich informacji pozwala tworzyć wartość dodaną do produktu lub usługi. Początkowo metoda ta miała na celu głównie wyeliminowanie strat w procesie produkcyjnym, aby uzyskać przewagę konkurencyjną, a z czasem stała się jedną z najważniejszych metod rozwoju przedsiębiorstwa. Technika ta polega na kompleksowej analizie wszystkich składowych procesu, która okazuje się niezbędna do osiągnięcia sukcesu. Szkolenie zapewnia teoretyczne i praktyczne wskazówki z zakresu powyższej analizy i pozwala na poznanie niezbędnych narzędzi oraz samodzielne tworzenie mapy oraz wykorzystanie jej w praktyce.
Shopfloor Management - optymalizacja procesu produkcji
Koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym skupia się na usprawnianiu poszczególnych procesów od podstaw i opiera się na realnych danych. Proces ten dotyczy m.in. poprawy przepływu komunikacji w obu kierunkach, uwzględnia pełne zaangażowanie pracowników oraz tzw. liderów produkcji i obejmuje wszystkie poziomy zarządzania warsztatem produkcyjnym. To metoda weryfikowania wyników produkcyjnych i skutecznego rozwiązywania problemów poprzez zaangażowanie wszystkich jednostek w jakikolwiek sposób związanych z osiągnięciem wyniku. Zgodnie z koncepcją jednego z autorów Kiyoshi Suzaki Shopfloor Management powinien koncentrować się na realnych aspektach: realnym miejscu, realnych informacjach oraz faktach.