TworzymyGłos Regionu

Jakich błędów należy unikać przy aranżacji biura?

- podpowiada ekspert z Katowic

Piątek, 27 listopada 2020 o 17:39, autor: 0 333
Jakich błędów należy unikać przy aranżacji biura?

Aranżacja biura nie jest zadaniem prostym. Osoba zajmująca się urządzaniem przestrzeni do pracy musi przestrzegać wielu przepisów (z czego nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę). Błędy podczas urządzania biura mogą nas drogo kosztować, dlatego zapytaliśmy eksperta z salonu meblowego NoNameOffice w Katowicach na co zwracać szczególną uwagę.

Zapominamy o dokładnych pomiarach pomieszczenia biurowego

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez niedoświadczone osoby aranżujące przestrzeń biurową jest zapominanie o dokładnych pomiarach pomieszczenia, w którym ma powstać biuro. Zdarza się, że kupujemy meble i sprzęty do biura, a dopiero gdy przyniesiemy je na miejsce, okazuje się, że nie pasują do konkretnego pomieszczenia. Jest to częsty problem szczególnie w przypadku małych biur (jest jeszcze trudniej, gdy są one niewymiarowe). Zdarza się, że o dwa centymetry za szeroka szafa nie nadaje się do konkretnego pomieszczenia.

Zapominanie o dokładnych pomiarach może skutkować częściowym zasłonięciem okna, niemożnością pełnego otworzenia drzwi, czy też tym, że nasi pracownicy będą potykać się o meble. Takie błędy są w biurach (przede wszystkim tam, gdzie zatrudniamy pracowników) niedopuszczalne, dlatego konieczna jest wymiana już zakupionych mebli (co może skończyć się dla nas dodatkowymi kosztami i stratą czasu).

Kupujemy przypadkowe meble na promocji 

W dużych miastach takich jak Katowice wybór mebli biurowych jest ogromny. Możemy je kupić nie tylko w salonach mebli biurowych, ale i tradycyjnych sklepach meblowych, czy nawet supermarketach. Co więcej często możemy spotkać się z zestawami mebli, które dostępne są w bardzo atrakcyjnych cenach na aukcjach outloetowych

Niestety kupienie zestawu mebli pod wpływem chwilowego impulsu może mieć bardzo negatywne konsekwencje. Często okazuje się, że meble są niewymiarowe, jest ich za dużo i nie wszystkie pasują do konkretnej przestrzeni biurowej. W rezultacie części z nich się pozbywamy. Może się okazać, że za zestaw, który wydawał się bardzo korzystny cenowo, w rzeczywistości przepłacamy. Co więcej należy zdawać sobie sprawę, że niekiedy zestawy mebli zawierają modele lepszej i gorszej jakości (łączy się je w zestawy, ponieważ tylko wówczas można sprzedać słabszej jakości meble).

Jeżeli nie jesteś gotowy na zakup mebli samemu, warto rozważyć pomoc projektanta wnętrz (1)

Nie pamiętamy o ergonomii

Jedną z najważniejszych kwestii w przypadku mebli biurowych jest ergonomia. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach przypomina, że meble biurowe zazwyczaj mają służyć nie tylko nam, ale też pracownikom, których zatrudniamy. Z tego względu znalezienie odpowiednich mebli jest niekiedy prawdziwym wyzwaniem. Pamiętajmy, że krzesło biurowe, na którym siedzi nam się wygodnie, niekoniecznie będzie odpowiednie dla filigranowej kobiety i dwumetrowego, dobrze zbudowanego mężczyzny. Meble, które będą pasowały jak największej ilości osób muszą posiadać regulację wysokości, a także możliwość dostosowania ustawień do potrzeb każdego pracownika.

Wybierając szafę do biura zdarza się nam kierować ceną i atrakcyjnym wyglądem. Niektórzy zapominają, że pracownik musi mieć możliwość swobodnego jej otwierania i zamykania. W małych biurach tradycyjnie otwierane szafy mogą zajmować zbyt wiele powierzchni. Często jedynym akceptowalnym rozwiązaniem jest nabycie szafy z przesuwanymi drzwiami. Obyśmy nie zauważyli tego za późno.

Kupujemy słabej jakości meble biurowego

Szukając mebli biurowych w Katowicach możemy trafić na produkty najwyższej jakości, atrakcyjne wizualnie i solidnie wykonane. Nie brakuje także mebli bardzo przeciętnej a nawet słabej jakości. Na takie łatwo natrafić szczególnie podczas zakupu w supermarkecie. Z pozoru wyglądają one atrakcyjnie i kosztują niewiele, dlatego możemy skusić się na zakup. Niestety bardzo często go żałujemy.

Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach przypomina, że meble do biura mają o wiele większe wymagania niż te przeznaczone do użytku domowego. W biurach (szczególnie tych zatrudniających większą liczbę pracowników) meble są bardzo intensywnie eksploatowane. Zdarza się, że pracownicy korzystają z nich nawet kilkanaście godzin dziennie. W efekcie po kilku miesiącach takie meble mogą nadawać się już tylko do wyrzucenia. Mimo, że kupiliśmy je w atrakcyjnej cenie, wcale nie oszczędzamy, gdyż bardzo szybko jesteśmy zmuszeni do zakupu kolejnych mebli. 

Rozwiązaniem tego problemu jest kupowanie mebli biurowych od renomowanych producentów (w salonach mebli biurowych w Katowicach znajdziemy szeroki wybór tego typu mebli). Są one tworzone przez specjalistów zajmujących się tylko i wyłącznie produkcją mebli biurowych, dlatego możemy z dużym prawdopodobieństwem przypuszczać, że będą one spełniały najbardziej rygorystyczne normy. Co więcej firmom specjalizującym się w produkcji mebli biurowych zależy na pozytywnych opiniach konsumentów. Produkują one meble najwyższej jakości, gdyż po prostu nie stać ich na wypuszczanie na rynek modeli słabszej jakości. Choć profesjonalne meble biurowe są znacznie droższe od tych, które spotkamy w supermarkecie, w dłuższej perspektywie czasu pozwolą nam na oszczędności. Zwłaszcza, że w wielu wypadkach ich producenci oferują klientom długoletnie gwarancje (jeżeli z jakichś przyczyn meble te nie spełnią naszych oczekiwać, możemy je zwrócić, naprawić lub ubiegać się o jakąś formę rekompensaty.

 

REKLAMA

    Dział "Czytelnia" może zawierać treści reklamowe oraz lokowanie produktów.

  • Czytelnia

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

REKLAMA

Pozostałe wiadomości

Ogłoszenia

REKLAMA

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl