TworzymyGłos Regionu

Działa nowa strona internetowa Urzędu. Gmina ogłosiła dwa konkursy. Co dalej z naczelnikiem Kuryłło?

Wtorek, 12 marca 2019 o 11:20, aktualizacja Poniedziałek, 18 marca 2019 o 14:53, autor: 43 3058
Działa nowa strona internetowa Urzędu. Gmina ogłosiła dwa konkursy. Co dalej z naczelnikiem Kuryłło?

Od 11 marca działa strona gminawschowa.pl, która tymczasowo pełni funkcję oficjalnej strony UMiG. Wkrótce ma się to zmienić i mieszkańcy będą mogli korzystać ze znanego adresu wschowa.pl. Ze strony Urzędu dowiadujemy się między innymi, że poszukiwani są specjaliści na dwa stanowiska – dyrektora Biura Organizacyjnego oraz osoby ds. mediów.

Na stronie Urzędu w zakładce Gmina znajdziemy również nowy schemat organizacyjny UMiG Wschowa. Jak informuje nas rzecznik prasowy Agnieszka Tomczak, nowy schemat organizacyjny powinien w ciągu najbliższych kilku miesięcy wypełnić się treścią. To znaczy, że stopniowo będą ogłaszane konkursy na poszczególne stanowiska dyrektorów biur lub kierowników referatów. Niewykluczone, że będą one również proponowane dotychczasowym pracownikom Urzędu.

Jak się dowiedzieliśmy Urząd działa jeszcze według starego schematu organizacyjnego i zacznie działać według nowego w przeciągu kilku najbliższych miesięcy.

Być może czytelnicy zadają sobie pytanie, co w takim razie np. z Wydziałem Spraw Organizacyjnych i Społecznych, którego to wydziału naczelnikiem jest Wojciech Kuryłło. Według nowego schematu ten wydział zostaje rozbity na dwa Biura - Biuro Oświaty i Spraw Społecznych, pod którym będą pracować dwa referaty - oświaty i spraw społecznych oraz Biuro Organizacyjne w skład którego wejdą cztery referaty i biuro obsługi interesantów.

Stary wydział jeszcze działa, a jaką funkcję obejmie w nowym schemacie organizacyjnym Urzędu obecny naczelnik Kuryłło, okaże się wkrótce. Podobnie rzecz ma się z drugim wiceburmistrzem. Informowaliśmy na podstawie przesłanych informacji z Urzędu, że drugi wiceburmistrz mógł rozpocząć swoją pracę od pierwszej środy marca, ale jak się okazuje nowy schemat należy rozumieć w ten sposób, że trwają przygotowania do tego, aby Urząd zaczął funkcjonować według tego schematu organizacyjnego. Zatem daje on możliwość powołania drugiego wiceburmistrza, ale kiedy to nastąpi i czy w ogóle - to sprawa otwarta.

 Poniżej przedstawiamy nowy schemat organizacyjny.

(rak)

REKLAMA

Komentarze (43)

avatar
~lechwoj
12.03.2019 11:51

Co dalej z naczelnikiem Kuryłło? Faktycznie , naczelnik Kuryłło to "temat dla reportera" bo taka profesjonalna redakcja zajmuje się tą osobistością. My wschowianie proponujemy na znak protestu przeciwko znikaniu pana Wojciecha z gminnego mainstreamu, oflagować się .

avatar
~Gekon
12.03.2019 22:32

Panie Burmistrzu, proponuję jeszcze otworzyć wydziały terenowe w Przyczynie Dolnej, Przyczynie Górnej itd...

avatar
~SZOK!!!
12.03.2019 12:00

SZOK to mało powiedziane !!!. To BIZANCJUM do potęgi 6 biur na poziomie małego Miasta i Gminy jakim jest Wschowa - miasta i gminy z budżetem na poziomie "BIDA" budżetu ma wytrzymać i utrzymać to widzi mi się BIZANCJUM "jaśnie panującego nam burmistrza"....!?. Tyle biur to nawet nie mają samorządy miast, które liczą po 40 tysięcy mieszkańców i więcej......!. Nie ma pieniędzy w budżecie na remont budynku OSiR, który jest postrachem naszego miasta, nie ma pieniędzy dla szkół wiejskich ale znalazły się na BIZANCJUM "jaśnie panującego" nam Burmistrza MiG ...!. Szok co tej Wschowie się przytrafiło na kolejne 5 lat i to w dodatku jeszcze ten drugi vice burmistrz to już sielanka w Merostwie Wschowskim na całego.................!!!. I to ma być ta obiecanka tej "egzotycznej" koalicji co do nowych standardów rządzenia ?. Ale ja.......!.

avatar
~obywatel
13.03.2019 00:34

Sprawdź sobie człowieku ile jest biur/ wydziałów w miastach 10-40 tys. UM Rawicz, Nowa Sól, Góra czy Kożuchów od 5 do 7 wydziałów. To że we Wschowie były 2 czy 3 wydziały to było dopiero chore.

avatar
~Gekon
12.03.2019 12:07

Rzecznik prasowy, specjalista ds madiów, to i dla bukietowego znajdzie się fucha! PS. Wizerunek głupcze, wizerunek...

avatar
~XYZ do Pana Burmistrza
12.03.2019 12:26

Każdy kto chce sprawnie zarządzać musi mieć do tego odpowiednie instrumenty. Jednak na początku drogi burmistrzowania reorganizacja w urzędzie to są dodatkowe koszty kiedy skutków finansowych poprzednich decyzji jeszcze nie poznaliśmy. Ile nas kosztowała zmiana Pani Burmistrz, Pana Wiceburmistrza, Pani Skarbnik, Pani Prezes, Pana Naczelnika Spraw Obywatelskich i innych osób?

avatar
~tak tylko ...
12.03.2019 12:33

Wyraźnie widać, że źródła mediów nie są głębokie, skoro zajmują się garścią domysłów i spekulacji, być może w końcu ktoś ograniczył ilość wypływających informacji z ratusza. Co zaś organizacji i schematu dodam, że nie spodziewajcie się czytelnicy uporządkowania wielo- naprawdę wieloletnich zaniedbań w miesiąc, nie da się też znaleźć remedium idealne na wszystko, za pierwszym podejściem, zwłaszcza, że remonty sali CKiR czy inne to pokłosie kogoś innego, i też trzeba to uporządkować. Co zaś się tyczy organizacji, to ktoś wpadł na pomysł, że ta zmiana ma ukrócić wszelkie układy i układziki finansowe, tak by z tego za co my - mieszkańcy - płacimy? Może to dobra okazja by prześwietlić kwalifikacje kadr i przekonać się, kto ma jakie umiejętności i kompetencje. A co do spraw mediów, no cóż, nie mam nic przeciwko, by pani, która się tym obecnie zajmuje mogła wrócić do swoich podstawowych obowiązków , czyli o ile dobrze pamiętam, pozyskiwaniem funduszy z zewnątrz. I nie ma się co SZOKować, tylko zdać sobie sprawę, że ta gmina wiele swoich szans przez nic-nie-robię-i-tak-zarobię straciła i byłoby miłą odmianą zobaczyć w końcu coś sprawniejszego, bo raczej gorzej już było i wolę kogoś, kto spróbuje odbić się od dna niż, przebić się głową niżej. Bo nie wiem jak Wy państwo, ale dla mnie to śmiech na sali by słupek na ul. Wolsztyńskiej na środku pasa stał 3 tygodnie w dziurze i czekał Bóg raczy wiedzieć na co? Czy to nie piękny przykład umiejętności działania i kompetencji naczelników odpowiedzialnych za infrastrukturę? Może po ostatnich wariacjach pogodowych mieszkańcy Zacisza wypowiedzą się o kompetencjach pracowników gminy w tym zakresie? to Wam od tylu lat nie przeszkadzało?

avatar
~do tak tylko
12.03.2019 13:00

Równie wyraźnie widać, że w urzędzie panuje chaos, bo nikt nie wie jak to będzie wyglądało. Gdyby wiedzieli, to by powiedzieli. Źródła mediów są na tyle głębokie, na ile ich rozmówcy wiedzą o czym mówią i jaką mają wiedzę. Odwracanie kota ogonem w tej sprawie wygląda na wpis kogoś z otoczenia burmistrza. Ale to tak tylko mówię. Więc znowu mamy lub będziemy mieli ludzi, którzy wiedzą, jak zarządzać Wschową. bo do tej pory nikt nie wiedział. Ciekawe rozumowanie. Pożyjemy, zobaczymy.

avatar
~Emigrant
12.03.2019 13:08

To sie Pan Burmistrz wykazał praca.

avatar
~Uuuurrrra,a,a,a...............a !!!!!
12.03.2019 13:51

Szok - strzał w 10!. Po ponad 100 DNIACH rządów, jak to ty nazwałeś ..." naszego jaśnie pana " - MYSZ urodziła SŁONIA !. Biedna "wiocha" jakim jest MiG we Wschowie zafundowała sobie wielkomiejskie zachcianki w postaci 6 Biur - to nie jest BIZANCJUM?, to jets SUPER BIZANCJUM !!!!. To jakby Rada Sołecka w Przyczynie Górnej zafundowała sobie 6 Wydziałów do sprawowania władzy w Sołectwie...... !. Bez ja...........!

avatar
~Anna
12.03.2019 13:59

O ja cię ... Ja rozumiem reorganizacje. Rozumiem nawet zwiększenie kadry kierowniczej. Ale są jakieś granice. Jeśli ja dobrze zrozumiałam każde biuro będzie kierowane przez dyrektora a każdy referat przez kierownika? Jeśli tak, to przyznam, że odważnie. Takiego zagęszczenia dyrektorów nie ma nawet w UM Poznań. W urzędzie brakuje zwykłych pracowników merytorycznych. I jeszcze jedno. Po co dyrektor biura organizacyjnego skoro powinien być sekretarz. Sekretarz ma nadzorować dyrektora ?

avatar
~DO SZOK
12.03.2019 14:00

Jak widać nowy burmistrz choruje na TYTUŁOMANIĘ - już nie wystarczają mu Wydziału musi być po "pańskiemu" Biura, a na ich czele stać Dyrektorzy, a nie Naczelnicy. Panie burmistrzu, a może tak skromniej na poziomie tego MiG wystarczyłyby 3 Wydział do pańskiej jakże skromnej i mało doświadczonej osoby w zarządzaniu tego typu instytucjami - SKROMNOŚĆ zawsze POPŁACA !. Zachłanność jaką pan obejmuje i zarządza tym merostwem przypomina nam słowa b/Premier p. Szydło, cytat, ......"bo nam to się należy...." - proszę nie idź pan tą drogą.... widziałeś pan jak ta pani skończyła !

avatar
~Wschowianka
12.03.2019 14:37

Ta po nowemu rozdmuchana biurokracja to wszystko za nasze wschowian pieniądze. SZOK. Dyrektorów, kierowników i jeszcze specjalista ds MEDIÓW PYTAM SIĘ PO CO???? Bo pseudodziennikarzowi trzeba dać pracę.???? W takim małym miasteczku jakim jest Wschowa to zupelnie zbędny etat. No Ale jak są zobowiązania to pan radny będzie pracownikiem magistratu. LUDZIE TO WSZYSTKO WIDZĄ

avatar
~Tragedia
12.03.2019 15:46

I jeszcze 3 konkurs ogłosili Podinspektor ds. Kadr i płac. Wymagania minimum 15 lat. Czy kogoś powaliło się delikatnie pytam? Ciekawe któremu albo której koleżance obiecane?

avatar
~Mieszkaniec
12.03.2019 21:05

Zapewne, aby przejąć obowiązki obecnego Sekretarza?!!!

avatar
~Mieszkanka
12.03.2019 16:17

Zgadzam się z komentarzem powyżej. Biurokracja rozrasta się zupełnie nie potrzebnie. Prędzej należało się spodziewać , audytów stanowisk pracy ( obciążenia) pracownik roku i fotografię dnia tzw. A TU PROSZĘ MNOŻĄ KADRĘ ZARZĄDZAJĄCĄ. PAN BURMISTRZ NIE ANGAŻUJE SIĘ W WEEKENDOWE IMPREZY, AKTYWNOŚCI WSCHOWIAN. NALEŻAŁOBY BYC MIESZKANCEM NA 100 % nawet w dniach wolnych ?

avatar
~Obserwator
12.03.2019 16:33

Brawo panie burmistrzu robić porządki w ratuszu dość tych nierobów nieudaczników co nic nie robili tylko się zasiedzieli i teraz ze strachu piszom te żałosne komentarze bo im stołek z pod tyłka ucieka .

avatar
~Do Obserwator
12.03.2019 17:52

Z taką ortografią to się do ratusza nie dostaniesz. Wazelina się nie przyda.

avatar
~Ja
12.03.2019 17:10

A to jedna specjalistka od płac już nie wystarczy w urzędzie? Tyle lat dawała radę, a teraz drugi pracownik potrzebny? Ciekawe....

avatar
~Mieszkaniec
14.03.2019 19:30

UWAGA! SPECJALIŚCI nadchodzą do urzędu. Bez konkursu,bez kwalifikacji i doświadczenia - tylnymi drzwiami z przesunięcia.......strach się bać. Tak wygląda przejrzystość i transparentność z kampanii wyborczej. Panie Burmistrzu urząd to nie Arka Noego - tylko dla wybrańców i.........

avatar
~Do o obserwator
12.03.2019 18:30

Dobry żart z tymi porzadkami w ratuszu. To jest wywracanie do góry nogami wszystkiego i rozdmuchiwanie etatów, a jakie kryteria wyboru hahaha. Pani Janko, tragikomiczne to.

avatar
~Obserwator
12.03.2019 18:40

Skoro taki jesteś bystry z ortografią to w pośredniku robote znajdziesz .

avatar
~Do Obserwator
12.03.2019 20:20

Nie korzystam. Daję radę.

avatar
~Granda
12.03.2019 19:10

No i tym sposobem burmistrz puści Wschowę z torbami... Czy teraz zrozumieliśmy nasz błąd przy urnach wyborczych??

avatar
~XYZ
12.03.2019 20:41

Zgadza się. Trzeba było głosować na Glińskiego. Dobry film na TVN 7. Polecam

avatar
~xxx
13.03.2019 07:46

strona nie działa

avatar
~NI
13.03.2019 06:53

A jaki był schemat do tej pory? W czym ten jest np. lepszy?

avatar
~Dario
13.03.2019 08:57

Megalomania władz wschowskich, tumiwisizm w Szlichtyngowej. Czy nie lepszy jest zdrowy rozsądek, tak jak w Sławie?

avatar
~FWS-ik
13.03.2019 23:22

do Dario. Określone w wypowiedzi że Wschowa taka...…… , a Szlichtyngowa taka ………., Moim zdaniem są określeniem zbyt mocno określone. Ale z drugiej strony to co się dzieje w Sławie w ciągu ostatnich lat, to ukłony dla długoletnich Włodarzy. Może pora zakończyć niewidzialną wojnę, o to która gmina jest lepsza, a stworzyć mały , a silny powiat, który ma w swoich zasobach duży potencjał. Choćby turystyczny. I Tu szukać pieniędzy na inwestycję. Mamy piękny powiat, w piękne jeziora Szukajmy tu sposobów znalezienia inwestycji????. Ale to już pytanie dla Rządzących powiatem

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Tworzymy głos regionu

Pozostałe wiadomości

nazwaSiedlnicaMuzyczne popołudnie w Siedlnicy
22.05.20190 160
Sołtys wsi Siedlnica wraz z radą sołecką zapraszają na muzyczne popołudnie z okazji Dnia Matki
nazwa
Dzień Dziecka z OSP
21.05.20190 212

Ogłoszenia

REKLAMA

Praca

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl