TworzymyGłos Regionu

reklama

UTW na wycieczce

Poniedziałek, 31 marca 2014 o 10:42, autor: 2

18 marca 2014 roku był dniem kolejnej wycieczki dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Tym razem podróż odbyła sie do Sicin, Góry, Rydzyny i miejscowości Dąbcze.

W Sicinach, dzięki uprzejmości proboszcza obejrzeliśmy piękny barokowy kościół Św.Marcina i pałac opacki. Kolejną miejscowością na trasie naszej wycieczki była Góra - mówi przewodnicząca Rady Słuchaczy UTW Ewa Sworowska-Sadowska  - Tu przywitały nas koleżanki z górowskiego UTW , które towarzyszyły nam podczas zwiedzania miasta. Informacje o jego znaczeniu w przeszłości , randze gospodarczej, migracjach mieszkańców z powodów religijnych okazały się nader interesujące. Duże wrażenie zrobiły na nas wspaniałe zabytki: kościóły Św.Katarzyny Aleksandryjskiej i Bożego Ciała oraz pozostałości zamku. Imponująco prezentuje się Brama Głogowska – część murów obronnych. Po zwiedzeniu Góry pojechaliśmy do Rydzyny. Tu poznaliśmy ( dzięki przewodnikowi ) dzieje zachwycającej rezydencji magnackiej Leszczyńskich i Sułkowskich. Nasz podziw wzbudził wielki pietyzm, z jakim przywrócono zamkowi dawny wygląd - mówi Ewa Sworowska-Sadowska - Jeszcze w latach sześćdziesiatych XX wieku budowla była przygnębiającą ruiną. W przytulnej restauracji, przy filiżance kawy, dzieliliśmy się wrażeniami. W Dąbczu obejrzeliśmy ( niestety, tylko z zewnątrz ) kościół zbudowany techniką szachulcową. Szkoda, że nie mogliśmy wejść do świątyni. (red./foto: UTW)
REKLAMA
POLECAMY

Komentarze (2)

avatar

~uczestniczka
03.04.2014 20:28

Wycieczka była udana,a i wrażeń nie mało,piękny ten nasz kraj...warto zwiedzać już niebawem następny trzydniowy wypad.Dziękuję naszemu zarządowi za wszystko do zobaczenia :)

avatar
~Maciek
03.04.2014 23:32

Bardzo piękny, trzeba się tylko ruszyć z przed telewizora czy kompa, nawet nie trzeba jeździć, wystarczy pospacerować by to zobaczyć.

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl