TworzymyGłos Regionu

reklama

Podpisano list intencyjny w sprawie przywrócenia połączeń pasażerskich na trasie Leszno-Wschowa-Głogów

Piątek, 22 września 2017 o 12:24, aktualizacja Środa, 27 września 2017 o 13:26, autor: 22
Podpisano list intencyjny w sprawie przywrócenia połączeń pasażerskich na trasie Leszno-Wschowa-Głogów

22 września o godzinie 12:00 w Głogowie został podpisany list intencyjny w sprawie reaktywacji połączenia kolejowego na trasie Leszno-Wschowa-Głogów. Pismo podpisali przedstawiciele samorządów wojewódzkich: dolnośląskiego, lubuskiego i wielkopolskiego oraz przedstawiciele gminy Głogów, Leszna i Wschowy. Jest to kolejny krok do tego, aby przywrócenie połączenia kolejowego na tej trasie było możliwe.

PKP Polskie Linie Kolejowe planują modernizację trzech linii kolejowych, które przebiegają przez województwa lubuskie, wielkopolskie i dolnośląskie. W związku z tym ma zostać przygotowane studium wykonalności dotyczące odcinka Ostrów Wielkopolski - Krotoszyn - Leszno - Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn - Leszno - Głogów. W czerwcu tego roku został ogłoszony przetarg na wykonanie studium.

Dla osób, liczących na przywrócenie połączeń pasażerskich na trasie Leszno-Wschowa-Głogów, to w pewnym sensie dobra i zła wiadomość. Studium bowiem, to dokument, którego celem jest szczegółowa ocena, mówiąca czy dany projekt jest możliwy do zrealizowania, czy też nie jest. Innymi słowy, odpowiada na pytanie czy warto inwestować.

Małgorzata Gośniowska-Kola, która w piątek, 22 września, będzie świadkiem podpisania listu intencyjnego w Głogowie zwraca uwagę na to, że podpisanie tego pisma, to wyraźny sygnał, że trzy województwa są zainteresowane przywróceniem połączeń pasażerskich.

- Faktem jest, że przywrócenie połączenia wiąże się z tym, że trzy samorządy wojewódzkie będą współfinansować ten projekt - mówi Magłorzata Gośniowska-Kola - najdłuższy odcinek na trasie Leszno-Wschowa-Głogów należy do województwa lubuskiego, a z tego by wynikało, że lubuskie byłoby najbardziej obciążone finansowo. Jak to zostanie rozwiązane tego jeszcze nie wiadomo i na pewno będzie to przedmiotem późniejszych rozmów.

(rak)

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (22)

avatar

avatar
~Kolejarz z zamiłowania
22.09.2017 14:00

Idą wybory!!!

avatar
~doro
22.09.2017 15:48

najpierw zlikwidować potem odnawiać ,norma.

avatar
~emeryt kolejowy
22.09.2017 16:41

Kiełbasa wyborcza lub raczej salceson . Kto z normalnych ludzi uwierzy że przywrócony zostanie ruch pasażerski między Lesznem a Głogowem ? . Kto niby na tej trasie będzie jeździł i do czego ?. Do zakładów pracy ? do szkoły a może na targ warzywny z kartoflami . Ilu ludzi będzie podróżować tą koleją ? . Podpisanie jakiegoś listu nie zobowiązuje do jego realizacji . Jednym słowem robi się wszystko przed wyborami nawet takie bzdurne deklaracje o przywróceniu połączenia kolejowego .

avatar
~Fsg
22.09.2017 16:53

A nie mówiłam, ze przed wyborami o niektórych osobach bedzie głośniej. Pani Małgorzata chyba szykuje sie do wyborów.

avatar
~kolejarz
22.09.2017 20:20

Oferowanie takiej reaktywacji nierealnej i mało skutecznej kolei wymownie świadczy o poziomie osoby . Ci ludzie nie mają już nic realnego do zaoferowania miastu i ludności .Widać już stagnację i zapaść miasta w rozwoju . Zamiast walczyć o miejsca pracy i ściągać inwestorów to proponują w zamian mało realne i wysoce kosztowne przewozy . Czy ktoś łaskawie z podpisujących list intencyjny przeprowadził symulacje ile to kosztuje i jaki jest to koszt na jednego pasażera ? . To ze jest dworzec i są tory to nie wszystko . Coś mi się wydaje że to wielka ściema dla wyborców . Zapewne poznamy pomysłodawcę tego pomysłu .A poza tym utrzymanie tego dworca wraz z jego infrastrukturą i jej konserwacją oraz utrzymanie w sprawności technicznej zapewne będzie kosztować przynajmniej tyle co utrzymanie całego ratusza wraz z burmistrzami i urzędnikami oraz tymi dwoma mecenasami z kancelarii prawniczej . Takie to koszta wygeneruje ten nasz dworzec kolejowy i cała ta linia wschowska . Czy stać nas na to ? .

avatar
~obywatel
23.09.2017 08:37

Oczywiście że nas stać! Obecnie wschowianie finansują (przez płacenie podatków) m.in pociągi Zielona-Gorzów, Zielona-Żary, Kostrzyn-Gorzów-Piła, Zbąszynek-Słubice, Żary-Wrocław i kilka innych, więc z pewnością znalazłby się jakiś szynobus którego możnaby dać na naszą linię.

avatar
~psl
22.09.2017 21:42

Markobus nadaje

avatar
~Mirosław Damian Jasiński
23.09.2017 09:20

1. Do reaktywacji połączeń obecnie remontów nie potrzeba. Tzn nie chodzi mi o to by nie remontować, ale już obecnie nie jest z linią tak tragicznie jak to było jeszcze kilka lat temu . Przy obecnym stanie torowiska pociąg pokonałby trasę Leszno-Głogów w ciągu 50 minut podczas gdy najszybszy Markobus jedzie 55 minut. 2. List intencyjne to typowe zagranie pod wyborców. Przedstawiciele Leszna, Wschowy i Głogowa nie mają wpływu na uruchomienie połączenia, wieć ich list żadnego znaczenia praktycznie nie ma, ale potencjalni wyborcy się cieszą że władze o nich dbają. Bardziej martwi fakt że przedstawiciele województw zamiast połączenie przywrócić podpisują list intencyjny. Jak by naprawdę chcieli przywrócić to by przywrócili, a nie gadali że chcą przywrócić. To tak jakby jakiś burmistrz zamiast np. zbudować chodnik napisałby do siebie list intencyjny w sprawie budowy chodnika. 3. Technologia pociągów idzie do przodu i za kilka lat brak elektryfikacji nie będzie przeszkodą, więc moim zdaniem nie ma pilnej potrzeby elektryfikacji linii, można te pieniądze przeznaczyć na remont innych linii. Produkuje się coraz więcej pociągów spalinowych oraz niedługo powstanie pociąg spalinowo-elektryczny: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/fps-plus-przejedzie-nawet-600-km-bez-sieci-trakcyjnej-83577.html 4. Na naszej linii remont jest potrzebny, bo to jest linia z dużym potencjałem połączeń. To nie jest linia jak np. obecnie do Góry, która pozwala ewentualnie dojechać do Góry i na nic więcej. Przez Wschowę jest najkrótsza trasa z miast takich jak Głogów, Lubin, Legnica do Łodzi, Poznania, Gdańska, Warszawy, czy też z Zielonej Góry do Leszna, Kalisza i Łodzi. Takie pociągi miałyby dużą frekwecję.

avatar
~Waldek
23.09.2017 10:29

Tu masz pan rację że najkrótsza droga prowadzi właśnie przez tą linię kolejową . To jest mało prawdopodobne że akurat ci włodarze od tak sobie pomyśleli że przywrócą ruch kolejowy . No już Czopka nie posądzam o to że on osobiście chce takiego dobra dla ludzi . Najprawdopodobniej to Antoni i jego armia postawiła im warunek o otwarciu tej linii kolejowej którą są transportowane sprzęty wojsk z USA do Żagania i od czasu do czasu czołgi na defilady w Warszawie z Zagania .To jest prawdziwy powód w utrzymaniu tej deficytowej linii .

avatar
~Krist
24.09.2017 12:09

Pociąg spalinowy to największy absurd wszystkie nowoczesne pociągi są elektryczne. Przykład nieszczęsne Pendolino, czy idźmy po bandzie najszybsze pociągi na świecie Maglev.

avatar
~ext7
24.09.2017 15:33

Hmmm.. Cały świat inwestuje w kolej żelazną, bo to ekonomiczny ,ekologiczny transport jest. Co ciekawe, jedynie w kraju nad Wisłą księgowy z pierdziszewskiego PGR-u(Leszek Balcerowicz) uważał inaczej, to zresztą nie dotyczyło tylko kolei .(zrujnował wszystko co możliwe) Jak mu Jeffrey Sachs podsunął kilka propozycji demolki, to ten spełnił wszystkie co do joty i pytał o więcej - czemu dziwił się nawet sam Sachs , ponieważ nawet on nie wierzył ,że może trafić na takiego kretyna. Nie wiem jak zakończy się pomysł przywrócenia tego kolejowego połączenia, ale trzymam kciuki.

avatar
~do ext7
24.09.2017 18:16

Ty znowu błysnąłeś swoją inteligencją . Nazywając Balcerowicza kretynem pokazujesz tym samym jaki z ciebie jest (...). Zapewne dzisiaj miałbyś pieniądze którymi mógłbyś palić w piecu jeszcze kaflowym bo one byłyby znacznie tańsze od węgla . A na tv i inne sprzęty pracowałbyś zapewne kilka lat . O telefonie komórkowym mógłbyś tylko pomarzyć nie mówiąc już o smartfonie . Sklepowa jeszcze liczyłaby sprzedany towar na kalkulatorze a do sklepów jeździłbyś co najwyżej na rowerze Ukraina . Większego intelektualnego i niedouczonego (...) buca myślałem że już nie spotkam . A jednak trafił się . Złap się za czytanie książek które opisują zmianę pokoleniową i zmianę mentalności ludzi . Najgorszą przeszkodą jaką natrafiają światli ludzie jest nie zmiana kraju i unowocześnianie jego ale zmiana mentalności ludzi. Zapewne tęsknisz za PGR za radami zakładowymi i sekretarzami partyjnymi . Świat idzie do przodu a ty potępiasz ludzi którzy byli w stanie przeskoczyć parę pokoleń do przodu w rozwoju kraju . Pokaz mi kto według ciebie zrobił to lepiej od Balcerowicza ?. Ja jakoś nie widzę takiego , tylko nie gdybaj co by było gdyby . Nikt inny nie podjął się tego i pieniądz nasz jest wymienialny i możesz sobie jechać do jakiego kraju chcesz . To są osiągnięcia reformy Balcerowicza . Dawniej powiadali że zapałkę dzielono na czworo i buty po ojcu nosił jeszcze syn , ja takich czasów nie chcę dożyć i nie spieszno mi do lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku .

avatar
~do ext7
25.09.2017 15:02

Takiego (...) jak ty to redakcja nie powinna upubliczniać , wstyd , że Polak (...) jak tramwaj tak wypowiada się o najwybitniejszym powojennym polskim ekonomiście .

avatar
~ext7
25.09.2017 16:09

ad "do ext7" Bidulo!!! Gdybyś czytając zrozumiał ,to byś wiedział ,że to nie są moja słowa ,tylko Jeffreya Sachsa, które wypowiedział w takiej luźnej rozmowie z red. Stanisławem Janeckim, co oczywiście nie zmienia faktu ,że ja zgadzam się z opinią Sachsa...

avatar
~odpowiedz
25.09.2017 18:16

z twojego tekstu nie wynika, co powiedzial Sachs, a co Ty (np. to o kretynie). Gdzie cytaty? W celu przeprowadzenia transformacji w Polsce w latach 90tych trzeba było wariata (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) i geniusza jednocześnie.

avatar
~qaz
25.09.2017 18:30

Drogi ext7! Jednak trzeba wziąć pod uwagę że to nie jest elitarne grono dyskusyjne i trzeba liczyć się z niezrozumieniem przez zwykłych ludzi.

avatar
~do ext7
25.09.2017 18:56

Ty oczywiście możesz zgadzać się nawet z tym co rządzi Koreańską Republiką Ludową ale kto ci dał takie prawo abyś obrażał Balcerowicza na forum publicznym . Kim ty jesteś aby w ten sposób wyrażać swoje opinie publicznie funta kłaków nie warte . Co ty w życiu dokonałeś aby kreować się na prelegenta . Przecież doskonale wiesz w jakiej zapaści ekonomicznej byliśmy i co było w sklepach na pólkach a ty teraz powołujesz się jakiegoś Stanisława Janeckiego który pewnie zna ekonomię teoretycznie lub z książek .

avatar
~Janek
26.09.2017 11:16

Ad. ext7 / Witam Pana, tak jak kiedyś zabrał Pan głos w sprawie "działania" reklamy społecznej w sposób dla mnie nieodpowiedzialny , tak i teraz konsensus Pana na temat skuteczności posunięć Leszka Balcerowicza są nadzwyczaj nie na miejscu - cyt. " to nie są moje słowo , tylko J. Sachsa ...." , musi przyznać Pan , że prawda mija się z Pana treścią tekstu ? Ewidentnie odczytuję to jako Pana wypowiedż a po czasie pokrętnie wkłada Pan myśl J.S. w nie swój podszept ? Tak się nie robi . Pan odczytuje związek J.S. od 1989 z "Solidarnością" i "Planem Balcerowicza" potocznie nazwanym pakietem reform gospodarczo-ustrojowych, przeprowadzonego w ciągu 111 dni, którego realizacja rozpoczęła się 1 stycznia 1990 roku jako coś , co skrzywdziło wielu Polaków ? To duży błąd i tylko ignorancja modelu rozwoju ekonomii gospodarczej , miedzy innymi samego Sachsa i Friedmana którzy namawiali L. B. do zastosowania terapii szokowej. To, że Pan na tym stracił jest tylko subiektywną oceną, może i też Naomi Klein, która krytykuje takie postępowania jako nieodpowiedzialne za efekty ujemne i pozbawione procesów demokratycznych we wdrażaniu reform (Doktryna szoku 2007 , którą odebrano pozytywnie, a często entuzjastycznie, szczególnie w środowiskach młodych i lewicowych ) . Ale co na tamte czasy zaproponowała lewica w Polsce ? Czy był potrzebny ktoś taki jak Balcerowicz ? Friedman (Wolny wybór 1980) proponował minimalizację roli rządu w gospodarce wolnorynkowej w celu zapewnienia politycznej stabilności i wolności co J.Balcerowiczowi dało motyw aby podjąć się tego zadania . Jak go wykonał ? Tylko podobne do Pana środowiska gospodarczych keynesistów i socjaldemokratów oceniają jego koncepcje jako utopijne i przyczyniające się wyłącznie do zwiększenia ubóstwa ... co za konsumpcjonizm. Słuszną uwagą jest , brak terapii szokowej (hiperinflacja) z tamtych lat zmieniłoby na dzisiaj miejsce Polski w rynku polityczno-gospodarczym Europy, nie Unii, w niej byśmy jeszcze nie byli . Pan mocno bredzi myśląc , że można było zrobić to inaczej a ocena prof. Balcerowicza z porównaniem do "pegerowskiego dojarza" hmm ..... a może ja się mylę, może Pana wiedza jest lepsza ?

avatar
~do qaz
25.09.2017 21:46

No proszę następny elitarny w tym gronie ~qaz i ext7 . Na elitę trzeba sobie trochę zapracować i to nie tu bo my niestety jesteśmy prostakami lub jak się wyraziłeś zwykłymi ludźmi .

avatar
~michaś
25.09.2017 22:04

skoro nie zgadzasz się z tym że jesteś zwykłym człowiekiem to wychodzi na to że jesteś prostakiem

avatar
~do - do qaz
25.09.2017 22:27

Ten ext7 od lat uważa się tu za najmądrzejszego na zw. a jest zwykłym naprawiaczem tv , specjalista od przekręcania i lutowania

avatar
~ext7
30.09.2017 19:19

Witam Panie Janku! Chętnie odpowiem(pogadam z Panem), ponieważ ten Pana komentarz na to zasługuje, ale na P.W. Proszę o kontakt mój email : ext7@o2.pl..

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl