Polacy czują dzisiaj większą potrzebę dbania o zdrowie, a dzięki preparatom z witaminami, minerałami, ekstraktami roślinnymi i innymi składnikami to jeszcze prostsze. Zgodnie z prognozami PMR Market Expert, które zostały zawarte w raporcie „Rynek suplementów diety w Polsce 2020. Prognozy rozwoju na lata 2020-2025”, rynek suplementów diety w 2021 roku ma osiągać wartość aż 6 mld zł po wzroście o 2,6% w stosunku do roku poprzedniego.
Rosnące zainteresowanie suplementami powoduje, że do branży ciągle dołączają nowe firmy. Właśnie dlatego warto pomyśleć o wyróżnieniu swojej marki. Na czym powinna polegać skuteczna reklama i marketing suplementu diety?
Strona internetowa
Podstawą efektywnego marketingu każdego suplementu diety powinna być profesjonalna strona internetowa, która może być uzupełniona o sklep online. Atrakcyjnie wyglądająca, łatwa w obsłudze, zawierająca wartościowe informacje witryna nie tylko buduje ekspercki wizerunek, ale również jest bazą do prowadzenia różnorodnych działań reklamowych.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych
Dzięki promocji w wyszukiwarce internetowej do potencjalnych klientów można dotrzeć tam, gdzie najczęściej rozpoczynają oni poszukiwania suplementów diety. Reklama w wyszukiwarkach, która prowadzona jest głównie w Google, pozwala na poprawę widoczności strony internetowej, wzrost jej rozpoznawalności i autorytetu.
Suplement warto promować dwutorowo przez:
- SEO – optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej,
- kampanie linków sponsorowanych.
SEO składa się z działań na stronie (on-site) oraz z linkbuildingu poza nią (off-site), aby dzięki temu stopniowo podwyższać jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Skutecznym uzupełnieniem SEO jest kampania linków sponsorowanych Google Ads w formie wyników wyświetlanych nad pozycjami organicznymi. Należy wtedy pamiętać o promocji nie tylko na najpopularniejsze frazy, ale także na frazy z tzw. długiego ogona.
Jednoczesne prowadzenie działań SEO i Google Ads pozwala na uzyskanie synergicznego efektu. Wynika to również z faktu, że kampanie reklamowe Ads działają od razu, natomiast rezultaty pozycjonowania widoczne są dopiero po kilku miesiącach.
Content marketing
Marketing treści, inaczej content marketing, pełni bardzo istotną funkcję w reklamie suplementów diety. Wartościowa treść w tematyce medycznej, fitness, lifestylowej przyciąga odbiorców i buduje prestiż marki. Content marketing suplementu diety wspierają:
- blogi firmowe,
- artykuły sponsorowane,
- infografiki,
- poradniki,
- wywiady,
- podcasty,
- filmy.
Promocja w mediach społecznościowych
Duże znaczenie w reklamie suplementu mają także media społecznościowe. Social media marketing, między innymi reklama na Facebooku oraz na Instagramie, pomagają w dotarciu do wielu potencjalnych klientów.
Sam aktywnie prowadzony fanpage to jednak za mało. Dzięki płatnym metodom promocji udostępnianym przez serwisy społecznościowe reklama i marketing suplementu diety będą jeszcze skuteczniejsze.
Programy partnerskie (afiliacyjne)
Suplementy można promować w ramach programów partnerskich wykorzystujących linki afiliacyjne. Można założyć własną platformę partnerską lub skorzystać z istniejących sieci afiliacyjnych.
Reklama w mediach tradycyjnych
Producenci suplementów dysponujący większym budżetem powinni wspierać swoje działania promocyjne za pomocą mediów tradycyjnych: telewizji, radia, prasy. Pozwalają one na dotarcie do tych odbiorców, którzy nie korzystają regularnie z internetu - między innymi do seniorów.
Aby promocja suplementu była efektywna, warto zwrócić się do ekspertów w tej dziedzinie – agencja marketingowa specjalizująca się w reklamie takich produktów zadba o optymalne wyniki i zwrot z inwestycji, dlatego sprawdź już dziś usługi Warszawskiej Grupy Mediowej!