Obecnie założenie sklepu internetowego jest prostsze, dzięki rozwiązaniom technologicznym pojawiającym się na rynku. Pozwalają one na zintegrowanie różnych obszarów działalności prowadzonej na platformach e-commerce.
Ułatwia to i usprawnia proces realizacji zamówienia, tym samym umilając robienie zakupów przez klientów. Gdy mają pewność, że przesłanie im produktu przebiegnie poprawnie, chętniej skorzystają i zaufają sklepowi internetowemu.
Poza standardowym przemyśleniem strategii produktowej i zbadaniem rynku, należy wybrać właściwą platformę sprzedażową. Ofert na rynku jest wiele, każda mająca w swoich pakietach podobną funkcjonalność (przede wszystkim gotowe szablony sklepów, jak i możliwość integracji z systemami typu marketplace), jednak różniące się jakością proponowanych narzędzi.
Zarządzanie kilkoma kanałami sprzedaży, zwłaszcza przy dużym asortymencie i obsługiwaniu szerokiej grupy konsumentów, jest zadaniem wyczerpującym. Łatwo nawet przy drobnej nieścisłości doprowadzić do znaczących błędów na dalszym etapie.
Znajomość aktualnego stanu magazynowego, poprawne księgowanie i wystawianie dokumentów poświęcających sprzedaż to zadanie wymagające skrupulatnej koordynacji. Integracje e-commerce ułatwiają wykonywanie pracy nad kilkoma kanałami sprzedaży.
Istotną cechą takich narzędzi e-commerce są ich skuteczność i specjalizacja. Realizując zadania w konkretnym systemie znacznie prościej jest dostosować rozwiązania programistyczne.
Systemy ERP, które zostały przygotowane, aby integrować sklepy internetowe obsługiwane przez konkretne oprogramowanie z największymi i najpopularniejszymi platformami sprzedażowymi, muszą działać bezbłędnie.
Oznacza to, że powinny posiadać funkcje księgowe, logistyczne i sprzedażowe - czyli wystawiać dokumenty, przesyłać je i informować o stanach magazynowych.
Narzędzia integracji e-commerce zakładają:
Jeżeli zadania te wykonywane są przez pracowników nawet w obrębie dwóch systemów jest to wyczerpujące i czasochłonne zadanie. Dzięki integracji e-commerce wykonywane są szybciej, precyzyjniej i szerszym zakresie podmiotowym.
Ceny liczone są ze względu na okres wykonywania usługi, monitorowanie pracy, opiekę techniczną. Przy wycenie uwzględniane są:
Zwykle ceny ustalane są w wariancie abonamentowym z podziałem na roczny lub miesięczny, w zależności od aktualnych potrzeb sklepu, ale istnieje także możliwość wyceny indywidualnej i ustalenie okresu świadczenia usług i ważności oprogramowania integrującego.
Zakładanie sklepu internetowego jest dużym wyzwaniem, jednak jego prowadzenie i dostarczanie klientom wysokiego poziomu świadczonych usług jeszcze trudniejsze.
Z tego względu wybór firmy zajmującej się dostarczaniem dedykowanego oprogramowania jest jedną z kluczowych decyzji technicznych, mająca wpływ na dalsze funkcjonowanie sklepu. Dlatego też warto postawić na jakość i staranne przygotowanie produktów i usług około sprzedażowych. Więcej dowiesz się tutaj.
Komentarze 0